Strona 1 z 1
Amortyzator przedni w MK3
: wt mar 15, 2005 14:48
autor: rakmk3
Mam pytanko,
może ktoś się z potkał z takim czymś - pomagałem kumplowi przy wymianie amorów przednich w vencie 1,8ABS z 93r. mając już doświadczenie z taką robotą bo w moim dawnym Mk2 1,8GU z 87r. też wymieniałem przednie amorki. I w tym moim MK2 kupiłem tylko same wkłady amorów bez całych kolumn MCP... i poprostu się je wykręcało a wkręcało nowe wkłady. No zabraliśmy sie do roboty, po wyjęciu jednej z kolumn okazuje że owe wkłady są zaklepywane do kolumny czyli nie da się je wykręcić tylko trzeba wymienić całą kolumne wraz z amorem. Dodam jescze że owy kumpel przed ventem miał też MK2 z 87r. tylko silnik 1,6d i miał taką samą kolumnę tzn z zaklepanym na stałe amorem. A moje pytanie brzmi tak - ja mam teraz MK3 1,8ABS i też w przyszlóści czeka mnie wymiana przednich amorków i czy biorąc pod uwagę że vento to braciszek golfika, też będzie miał kolumnu z zaklepanym amorkiem. A pytam się ze względów czysto finansowych tzn do MK2 dałem za wkład 100 zł a kumpel za całą kolumnę z amorem 160 zł. No i czy w mk3bywają też kolumny z wymienialnymi wkładami amorów (tzn wkręcanymi). Mowa tu o amorach firmy Sachs.
: wt mar 15, 2005 16:45
autor: miomio1
nie ma w sprzedaży samych wkładów do MK3 ,ja u siebie wymieniałem to musiałem zakupić całe kolumny MCP ,też myślałem że są wkłady wymienialne
: wt mar 15, 2005 18:15
autor: Vasyl
Chyba miomio1 ma racje bo ja tez wymieniałem amorki z przodu i zarówno na starych jak i na nowych (KAYABA) wszystko było kompletne, czyli cała kolumna do wymiany, a tez mam MK3 1.8 ABS.
: wt mar 15, 2005 18:56
autor: Kaktus
Od 90 roku juz nie występuje wkład amortyzatora , wymienia sie cały amortyzator. Mała zmiana nastąpiła w 94 r. amortyzator ma trochę inną charakterystykę i wymiary sprężyny są inne.
: wt mar 15, 2005 19:45
autor: orzel12
a ja mam takie pyta przy okazji temaciku amorkow chce zmienic zawieszke na sport i tu pyt. czy dam rade samemu to wykonac no oczywiscie nie w pojedynke lecz z jakas pomoca ogolnie chcodzi mi czy jesli ktos tego nie robil poradzi sobie jesli jest jakas dobra duszyczka to mogla by mi to po krutce opisac

: wt mar 15, 2005 20:09
autor: miomio1
orzel12 pisze:a ja mam takie pyta przy okazji temaciku amorkow chce zmienic zawieszke na sport i tu pyt. czy dam rade samemu to wykonac no oczywiscie nie w pojedynke lecz z jakas pomoca ogolnie chcodzi mi czy jesli ktos tego nie robil poradzi sobie jesli jest jakas dobra duszyczka to mogla by mi to po krutce opisac

Ja to miałem odwrotną sytuację ze sporowego zawieszenia zmieniłem na zwykłe .Więc tak : musisz mieć sciskacz do sciskania spręzyn .klucz18, kluczdo odkręcenia tulei ( jest to tuleja z dwoma wpustami -do odkrecenia nakrętki z dwoma wcięciami.sciagasz dekielek znajdujący się pod maską , odkręcasz nakrętkę nie pamiętam jakim kluczem .a od odołu zdejmujesz koło odkręcasz mocowanie amortyzatora 2 szt,klucz18 , i już go masz na wierzchu , teraz ściskasz sprężynę ściskaczem i odkręcasz nakrętkę z dwoma wcięciami , gdy ją odkręcisz to powoli luzuj ściągacz aby Tobie spręzyna nie wystrzeliła ( ja w moim przypadku nie miałem ściągacza ,ale wykozystałem wiertarkę stołową - do niej( do blatu) przymocowałem dwa płaskowniki a które trzymały mi górną część całego zawieszenia , a od spodu postawiłem lewar hydrauliczny i go podnosiłem co spowodowało ze sprężyna się ściskała ---
Tył zdejmij plastyki w bagażniku które trzymają tylnią pułkę , i też na górze odkręć nakrętkę na dole 2 śruby i spręzyna zdejmujesz tak samo jak z przodu, składasz wszystko w odwrotnej odległości . powodzenia

: wt mar 15, 2005 21:31
autor: VAUER6
A ja sie podlacze w innej kwestii.Wlasnie potrzebuje,nawet zuzyte.Chodzi mi o Mc Phersony pasujace do Mk3 1.8 ABS.Sprawa jest taka ze mam oczywiscie zaklepane niewymienne,a mam wklady KONI zolte z regulacja twardosci i chcialbym je zaadoptowac.Takze jak ktos ma do opchniecia to prosze propozycje na priv.
: wt mar 15, 2005 21:33
autor: Kaktus
Mumio dodaj jeszcze że po skończeniu opisanych przez Ciebie czynnosci trzeba pojechać do warsztatu ustawić kąty kół przednich, bo bez tego jazda nie należy do przyjemnosci i opon też szkoda.
: wt mar 15, 2005 21:41
autor: orzel12
ze trzeba ustawic geometrie to akurat wiedzialem tylko te magiczne klucze hmmm... moze byc ciezko no i nie wiem jak zdjac te springi zeby mi nie poszybowaly w niebo

jakos nie moge wyobrazic sobie zaadaptowanie do tego tej wiertarki moze ktos ma jakies inne patenty...

: śr mar 16, 2005 04:47
autor: miomio1
Kaktus pisze:Mumio dodaj jeszcze że po skończeniu opisanych przez Ciebie czynnosci trzeba pojechać do warsztatu ustawić kąty kół przednich, bo bez tego jazda nie należy do przyjemnosci i opon też szkoda.
Ależ oczywiście Kaktus zapomniałem dodać że trzeba ustawić kąt kół sorki ................. i także trzeba ustawić zbiezność kół co o nich zpomniałeś tez dodać hehe
: śr mar 16, 2005 08:42
autor: rakmk3
no to hu....nia, myślałem że w MK3 będzie podobnie jak w mk 2 i tylkow wkłady sobie wymienię, jednak potwierdza sie że MK2 były lepszej konstrukcji niż Mk3. Ale wielkie dzięki za informację.
: pt mar 18, 2005 20:29
autor: TUTENHAMON
Tylko całe kolumny wkłady to był stary wynalazek teraz macpersony.