Strona 1 z 1

Amortyzator przedni w MK3

: wt mar 15, 2005 14:48
autor: rakmk3
Mam pytanko,
może ktoś się z potkał z takim czymś - pomagałem kumplowi przy wymianie amorów przednich w vencie 1,8ABS z 93r. mając już doświadczenie z taką robotą bo w moim dawnym Mk2 1,8GU z 87r. też wymieniałem przednie amorki. I w tym moim MK2 kupiłem tylko same wkłady amorów bez całych kolumn MCP... i poprostu się je wykręcało a wkręcało nowe wkłady. No zabraliśmy sie do roboty, po wyjęciu jednej z kolumn okazuje że owe wkłady są zaklepywane do kolumny czyli nie da się je wykręcić tylko trzeba wymienić całą kolumne wraz z amorem. Dodam jescze że owy kumpel przed ventem miał też MK2 z 87r. tylko silnik 1,6d i miał taką samą kolumnę tzn z zaklepanym na stałe amorem. A moje pytanie brzmi tak - ja mam teraz MK3 1,8ABS i też w przyszlóści czeka mnie wymiana przednich amorków i czy biorąc pod uwagę że vento to braciszek golfika, też będzie miał kolumnu z zaklepanym amorkiem. A pytam się ze względów czysto finansowych tzn do MK2 dałem za wkład 100 zł a kumpel za całą kolumnę z amorem 160 zł. No i czy w mk3bywają też kolumny z wymienialnymi wkładami amorów (tzn wkręcanymi). Mowa tu o amorach firmy Sachs.

: wt mar 15, 2005 16:45
autor: miomio1
nie ma w sprzedaży samych wkładów do MK3 ,ja u siebie wymieniałem to musiałem zakupić całe kolumny MCP ,też myślałem że są wkłady wymienialne

: wt mar 15, 2005 18:15
autor: Vasyl
Chyba miomio1 ma racje bo ja tez wymieniałem amorki z przodu i zarówno na starych jak i na nowych (KAYABA) wszystko było kompletne, czyli cała kolumna do wymiany, a tez mam MK3 1.8 ABS.

: wt mar 15, 2005 18:56
autor: Kaktus
Od 90 roku juz nie występuje wkład amortyzatora , wymienia sie cały amortyzator. Mała zmiana nastąpiła w 94 r. amortyzator ma trochę inną charakterystykę i wymiary sprężyny są inne.

: wt mar 15, 2005 19:45
autor: orzel12
a ja mam takie pyta przy okazji temaciku amorkow chce zmienic zawieszke na sport i tu pyt. czy dam rade samemu to wykonac no oczywiscie nie w pojedynke lecz z jakas pomoca ogolnie chcodzi mi czy jesli ktos tego nie robil poradzi sobie jesli jest jakas dobra duszyczka to mogla by mi to po krutce opisac :food: :grin:

: wt mar 15, 2005 20:09
autor: miomio1
orzel12 pisze:a ja mam takie pyta przy okazji temaciku amorkow chce zmienic zawieszke na sport i tu pyt. czy dam rade samemu to wykonac no oczywiscie nie w pojedynke lecz z jakas pomoca ogolnie chcodzi mi czy jesli ktos tego nie robil poradzi sobie jesli jest jakas dobra duszyczka to mogla by mi to po krutce opisac :food: :grin:
Ja to miałem odwrotną sytuację ze sporowego zawieszenia zmieniłem na zwykłe .Więc tak : musisz mieć sciskacz do sciskania spręzyn .klucz18, kluczdo odkręcenia tulei ( jest to tuleja z dwoma wpustami -do odkrecenia nakrętki z dwoma wcięciami.sciagasz dekielek znajdujący się pod maską , odkręcasz nakrętkę nie pamiętam jakim kluczem .a od odołu zdejmujesz koło odkręcasz mocowanie amortyzatora 2 szt,klucz18 , i już go masz na wierzchu , teraz ściskasz sprężynę ściskaczem i odkręcasz nakrętkę z dwoma wcięciami , gdy ją odkręcisz to powoli luzuj ściągacz aby Tobie spręzyna nie wystrzeliła ( ja w moim przypadku nie miałem ściągacza ,ale wykozystałem wiertarkę stołową - do niej( do blatu) przymocowałem dwa płaskowniki a które trzymały mi górną część całego zawieszenia , a od spodu postawiłem lewar hydrauliczny i go podnosiłem co spowodowało ze sprężyna się ściskała ---
Tył zdejmij plastyki w bagażniku które trzymają tylnią pułkę , i też na górze odkręć nakrętkę na dole 2 śruby i spręzyna zdejmujesz tak samo jak z przodu, składasz wszystko w odwrotnej odległości . powodzenia :bigok:

: wt mar 15, 2005 21:31
autor: VAUER6
A ja sie podlacze w innej kwestii.Wlasnie potrzebuje,nawet zuzyte.Chodzi mi o Mc Phersony pasujace do Mk3 1.8 ABS.Sprawa jest taka ze mam oczywiscie zaklepane niewymienne,a mam wklady KONI zolte z regulacja twardosci i chcialbym je zaadoptowac.Takze jak ktos ma do opchniecia to prosze propozycje na priv.

: wt mar 15, 2005 21:33
autor: Kaktus
Mumio dodaj jeszcze że po skończeniu opisanych przez Ciebie czynnosci trzeba pojechać do warsztatu ustawić kąty kół przednich, bo bez tego jazda nie należy do przyjemnosci i opon też szkoda.

: wt mar 15, 2005 21:41
autor: orzel12
ze trzeba ustawic geometrie to akurat wiedzialem tylko te magiczne klucze hmmm... moze byc ciezko no i nie wiem jak zdjac te springi zeby mi nie poszybowaly w niebo :grin: jakos nie moge wyobrazic sobie zaadaptowanie do tego tej wiertarki moze ktos ma jakies inne patenty... :food:

: śr mar 16, 2005 04:47
autor: miomio1
Kaktus pisze:Mumio dodaj jeszcze że po skończeniu opisanych przez Ciebie czynnosci trzeba pojechać do warsztatu ustawić kąty kół przednich, bo bez tego jazda nie należy do przyjemnosci i opon też szkoda.
Ależ oczywiście Kaktus zapomniałem dodać że trzeba ustawić kąt kół sorki ................. i także trzeba ustawić zbiezność kół co o nich zpomniałeś tez dodać hehe

: śr mar 16, 2005 08:42
autor: rakmk3
no to hu....nia, myślałem że w MK3 będzie podobnie jak w mk 2 i tylkow wkłady sobie wymienię, jednak potwierdza sie że MK2 były lepszej konstrukcji niż Mk3. Ale wielkie dzięki za informację.

: pt mar 18, 2005 20:29
autor: TUTENHAMON
Tylko całe kolumny wkłady to był stary wynalazek teraz macpersony.