Strona 1 z 1
dolot powietrza
: wt mar 15, 2005 13:17
autor: crash
mam pytanko kto wie do czego słuzy rurka oznaczona na zdjeciu , takie cosik jest przy dolocie do gaznika w golfie II 1,6 gaznik.e nie moge dodac 2 zdjecia chodzi o kawałek szarej rurki przy któej lezy srubokret i długopis
Re: dolot powietrza
: wt mar 15, 2005 13:19
autor: Borys
crash pisze:mam pytanko kto wie do czego słuzy rurka oznaczona na zdjeciu , takie cosik jest przy dolocie do gaznika w golfie II 1,6 gaznik.e nie moge dodac 2 zdjecia chodzi o kawałek szarej rurki przy któej lezy srubokret i długopis
tędy zasysane jest ciepłe powietrze od kolektora wydechowego jak auto jest na ssaniu
Re: dolot powietrza
: wt mar 15, 2005 15:44
autor: paulox
Borys pisze:crash pisze:mam pytanko kto wie do czego słuzy rurka oznaczona na zdjeciu , takie cosik jest przy dolocie do gaznika w golfie II 1,6 gaznik.e nie moge dodac 2 zdjecia chodzi o kawałek szarej rurki przy któej lezy srubokret i długopis
tędy zasysane jest ciepłe powietrze od kolektora wydechowego jak auto jest na ssaniu
Mi sie przewód od tej rury rozleciał i teraz mam to nie połączone z kolektorem wydechowym. To źle? Mam auto na gazie.
: wt mar 15, 2005 17:19
autor: neo25-pk
O ile masz rurę aluminiowa bądź papierowo-aluminiową łączącą ta szarą zagiętą rurke na twoim zdjęciu. Bo jeżeli jej niemasz to pewnie stąd to pytanie...sam je zadawałem innym bo sam takowy silnik mam na gazie. Ale z informacji od znajomego " gazownika" niepolecam zakładania takowego połaczenia (czyli dolot ciepłego powietrza znad kolektora wylotowego) na lato, gdzyz ciepłe powietrze powoduje zubożenie mieszanki w tlen, co przy instalacji gazowej jest niezbyt dobrym rozwiązaniem. Wtedy golfik może źle pracowac na wolnych obrotach itp... polecam zatem zabezpieczenie tego wlotu powietrza np.: starą pończochą

która uniemożliwi dostaniu sie do gaźnika wszelkich świństw. Myśle że coś pomogłem i rozwiałem wszelkie wątpliwości.
Pozdrawiam
: wt mar 15, 2005 21:36
autor: crash
jaki ma to wpływ na prace silnika ..? w zime i w lato ??
: pn mar 21, 2005 23:26
autor: neo25-pk
Ogólnie, jeżeli masz automatyczne ssanie to skraca czas pracy silnika na nim, czyli autko krócej pracuje na ssaniu i mniej pali. Szczególnie zima, kiedy silnik jest b.zimny i ssanie "właczone" jest dłużej. No i mając taka "rure" silnik dostaje cieplejsze powietrze i szybciej sie nagrzewa do temp. pozwalającej wyłączyć to ssanie. Także zima rura ta jest bardzo przydatna, a latem niezbyt bo silnik cały czas dostaje gorace powietrze co niejest wskazane dla gazu jak pisałem wcześniej...no i do tego latem i tak jest gorąco(temp. dodatnie). Mam nadzieje że chyba wyczerpałem ten temat wystarczająco.
Pozdrawiam
: wt mar 22, 2005 18:13
autor: edass
witam!
jezeli moge sie p[odlaczyc pod pytanie to jak rozebrac to okragle urzadzonko(na zdjeciu widac go - dochodzi do niego wezyk) ktore otwiera dolot cieplego/zimnego powietrza do silnika i jak to dziala (u mnie w golfie 1,6PN nie mialem tej rury laczacej kolektor z wlotem do filtru powietrza a nastepnie zauwazylem ze klapka otierajaca zimne powietrze jest caly czas zamknieta - otworzylem ja naciskajac srubokretem i niestety sie juz nie zamknela)