Cylinderki i przewody hamulcowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Cylinderki i przewody hamulcowe

Post autor: Jacenty80 » pn kwie 02, 2007 17:16

Witam kolegów.
Ostatnio postanowiłem wymienić gumowe przewody hamulcowe, bo stare już wyglądają na sparciałe. Zakupiłem nowe przewody i od razu cylinderki na tył, ponieważ słyszałem, że w starych lubią pękać odpowietrzniki przy odkręcaniu.
Dzisiaj zacząłem się bawić nowymi nabytkami i jestem trochę zdezorientowany... W cylinderkach jest gwint wewnętrzny na przewód i w przewodach jest na obu końcach gwint wewnętrzny... to jak mam to wkręcić? Jest jakaś przejściówka czy coś takiego, aby połączyć przewód z cylinderkiem? Może złe przewody kupiłem?
I jeszcze jedno. Czy do wymiany przewodów potrzebny jest koniecznie ten klucz z rozcięciem?
Kupiłem 1.5L płynu DOT-4. Czy ta ilośc wystarczy na wymianę w całym układzie?
Hamulce: przód tarczowe, tył bębnowe.



Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » pn kwie 02, 2007 17:37

Może to Ci pomoże
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn kwie 02, 2007 17:40 przez paja, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pn kwie 02, 2007 17:38

Jacenty80 pisze:Czy do wymiany przewodów potrzebny jest koniecznie ten klucz z rozcięciem?
Z jakim rozcięciem??
Jacenty80 pisze:Kupiłem 1.5L płynu DOT-4. Czy ta ilośc wystarczy na wymianę w całym układzie?
Płyn kupiłeś dobry. I śmiało wystarczy na wymianę, Prawdę mówiąc to i litr śmiało wystarcza.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » pn kwie 02, 2007 17:47

hmm... dzieki za zdjęcia, ale bardziej przydałyby sie do tylnych hamulców bębnowych...
a ten klucz to taki oczkowy, ale rozcięty na czole oczka... niektórzy mówią, że jest niezbędny(???)



Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » pn kwie 02, 2007 18:29

Jak chcesz to mogę Ci przesłać całą książkę to sobie zobaczysz co i jak, tylko podaj maila



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pn kwie 02, 2007 18:35

Jacenty80, Do tylnych hamólców jest tylko napisana wymiana przewodów, bez rysunków. Jedyne d czego jest rysunek to do naprawy rozpieracza szczęk i samych szczęk.

[ Dodano: 2007-04-02, 18:39 ]
Mi się wydaje że chyba nie takie przewody kupiłeś skoro na obu końcach jest gwint wewnętrzny...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » pn kwie 02, 2007 18:51

No książkę mam... ale tam nie jest to pokazane jak należy... Mam jeszcze drugą książkę i tam też nie napisali... a przewody kupiłem chyba normal... patrzyłem na www.fota.pl i wszystkie takie są...
kurde nie wiem... chyba zaraz pod auto pójdę się położyć... może ktoś już to przerabiał???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 02, 2007 19:32

Jacenty 80
Jacenty80 pisze: W cylinderkach jest gwint wewnętrzny na przewód i w przewodach jest na obu końcach gwint wewnętrzny.
złe przewody kupiłeś. Już nie pamiętam gdzie są stosowane te z dwoma gwintami wewnętrznymi, chyba do tarcz z tyłu, wystarczy zobaczyć jakie masz. Zobacz na rysunki intercarsu, są takie i takie
Jacenty80 pisze:Czy do wymiany przewodów potrzebny jest koniecznie ten klucz z rozcięciem?
. Próba rozkręcenia zwykłym kluczem płaskim często źle się kończy (np wymianą przewodów aż do pompy). Ja co prawda nigdy nie miałem takiego oczkowego z rozcięciem, ale odkręcałem za pomoca bardzo solidnego klucza francuskiego. Albo są takie klucze samozaciskające do odkręcania zniszczonych śrób.
Przed chwila zaglądałem do żonkowego GTI. Tam jest z tyłu przewód z dwoma gwintami wewnętrznymi, a z zacisku wystaje coś takiego jakiś króciec jak pisałeś


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn kwie 02, 2007 19:49

Jacenty80 pisze:w przewodach jest na obu końcach gwint wewnętrzny.
Faktycznie coś jest nie tak, najwyraźniej przewody są złe.
Jacenty80 pisze:Czy do wymiany przewodów potrzebny jest koniecznie ten klucz z rozcięciem?
W Twoim przypadku niekoniecznie.Wymieniasz wszystko, a więc możesz przeciąć stare przewody i odkręcić dobrym kluczem oczkowym.Taki klucz przydaje się w przypadku wymiany przewodów, bez wymiany cylinderków.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 02, 2007 20:01

Ten klucz 10mm z przecięciem wchodzi na sztywne przewody, i w tym wypadku chodzi o odkręcenie sztywnego od elestycznego.Sztywny jest dobry, więc taki klucz mógłby sie przydać


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn kwie 02, 2007 20:03

Paweł Marek pisze:Sztywny jest dobry, więc taki klucz mógłby sie przydać
Tak, ale jeśli wymienia giętkie to może rozciąć i nałożyć oczkowy, na pewno jest mocniejszy pełny niż przecięty.



Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » pn kwie 02, 2007 20:11

no to chyba zrąbałem sprawę z tymi przewodami... tak to jest jak się kupuje na wariata i nie patrzy co... dzięki koledzy za pomoc! A ten klucz to chyba sobie kupię bo 5zł kosztuje, więc po co ryzykować..
Pozdrawiam



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn kwie 02, 2007 20:12

Jacenty80 pisze:A ten klucz to chyba sobie kupię bo 5zł kosztuje, więc po co ryzykować..
Warto, może się przydać.



Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » wt kwie 03, 2007 10:57

No i dzisiaj położyłem się pod auto... i wychodzi na to, że przewody kupiłem dobre :bigok:. Z cylinderka wychodzi metalowy przewód i dopiero do niego jest podłączony elastyczny, a z elastycznego znów idzie do metalowego i do korektora... tak więc przewody muszą mieć dwa gwinty wewnętrzne:). Jutro biorę się za wymianę.
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 296 gości