Strona 1 z 1
					
				Wymiana termostatu w 2E
				: ndz kwie 01, 2007 18:05
				autor: LCQ
				Jak w temacie ,posiada może ktoś dokładny opis jak zrobic w 2.0 8v 2E??jak wylać płyn chłodzacy??z którego przewodu?jeśli ktoś by miał fotki prosze o wrzucenie ,szukałem na forum ale do tego silnika sie nie doszukałem Dzięki za rade czekam
			 
			
					
				
				: ndz kwie 01, 2007 21:19
				autor: piotrek1313
				Tzn chcesz wymienic termostat?? Jak tak to podloz miske, odkrec obudowe, plyn sobie do niej zleci, wkaldasz nowy termostat, uszczeleczka, skrecasz, wlewasz plyn (najlepiej nowy - fortune nie kosztuje), no i jedziesz 

 
			 
			
					
				
				: ndz kwie 01, 2007 22:13
				autor: vwarek
				W 2E musisz odkręcić wspornik pompy wspomagania (razem z nią), żeby wyjąć termostat.
			 
			
					
				
				: ndz kwie 01, 2007 22:21
				autor: Paweł Marek
				I nie wyciągaj miski spod auta póki termostatu nie wyciągniesz, bo po wyciągnięciu druga część płynu z bloku wyleci. Chyba że wcześniej odłączysz dwa z trzech węży co dochodzą w okolice pompy: dolny co idzie od chłodnicy i jeszcze jeden z dwóch pozostałych. Zaopatrz sie w klucz 16-kę - potrzebny do odkręcenia jednej ze śrób pompy wspomagania
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 15:36
				autor: LCQ
				piotrek1313 pisze:Tzn chcesz wymienic termostat?? Jak tak to podloz miske, odkrec obudowe, plyn sobie do niej zleci, wkaldasz nowy termostat, uszczeleczka, skrecasz, wlewasz plyn (najlepiej nowy - fortune nie kosztuje), no i jedziesz 

 
Obudowe czyli??chodzi ci o ten gruby przewód z płynem co wchodzi do silnika i w nim jest termostat????
Dzięki wielkie za rade
 
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 19:33
				autor: piotrek1313
				LCQ pisze:piotrek1313 pisze:Tzn chcesz wymienic termostat?? Jak tak to podloz miske, odkrec obudowe, plyn sobie do niej zleci, wkaldasz nowy termostat, uszczeleczka, skrecasz, wlewasz plyn (najlepiej nowy - fortune nie kosztuje), no i jedziesz 

 
Obudowe czyli??chodzi ci o ten gruby przewód z płynem co wchodzi do silnika i w nim jest termostat????
Dzięki wielkie za rade
 
Jak cie dobrze skumalem to tak 

 z przodu silnika, na dole, od strony rozrzadu, wspomaganai itp, wchodzi gruby waz, rozkrecasz to i wychdzi ci termostat.
Powodzenia  

 
			 
			
					
				
				: czw kwie 19, 2007 06:04
				autor: LCQ
				piotrek1313 pisze:LCQ pisze:piotrek1313 pisze:Tzn chcesz wymienic termostat?? Jak tak to podloz miske, odkrec obudowe, plyn sobie do niej zleci, wkaldasz nowy termostat, uszczeleczka, skrecasz, wlewasz plyn (najlepiej nowy - fortune nie kosztuje), no i jedziesz 

 
Obudowe czyli??chodzi ci o ten gruby przewód z płynem co wchodzi do silnika i w nim jest termostat????
Dzięki wielkie za rade
 
Jak cie dobrze skumalem to tak 

 z przodu silnika, na dole, od strony rozrzadu, wspomaganai itp, wchodzi gruby waz, rozkrecasz to i wychdzi ci termostat.
Powodzenia  

 
Co sie okazało nie jest tak łatwo to wykonać musze wymontować alternator ,sprezarke klimy zeby sie do niego dostać(w pompie wodnej),tez tak robiliście???mam tam 2 weze nie 3!,tak na oko to z 4 h roboty czy to możliwe???
Pozdr
 
			 
			
					
				
				: czw kwie 19, 2007 08:23
				autor: RobertP
				LCQ pisze:Co sie okazało nie jest tak łatwo to wykonać musze wymontować alternator ,sprezarke klimy zeby sie do niego dostać(w pompie wodnej),tez tak robiliście???mam tam 2 weze nie 3!,tak na oko to z 4 h roboty czy to możliwe???
alternator, nie sądzę masz na rysunku układ chłodzenia w 2E
zobacz może Ci to wyjasni

 
			 
			
					
				
				: czw kwie 19, 2007 16:32
				autor: Paweł Marek
				RobertP pisze:alternator, nie sądzę masz na rysunku układ chłodzenia w 2E 
zobacz może Ci to wyjasni
oczywiście że ani alternatora ani sprężarki nie trzeba ruszać. Wystarczy sam wspornik pompy wspomagania.
 
			 
			
					
				
				: czw kwie 19, 2007 18:39
				autor: LCQ
				RobertP pisze:LCQ pisze:Co sie okazało nie jest tak łatwo to wykonać musze wymontować alternator ,sprezarke klimy zeby sie do niego dostać(w pompie wodnej),tez tak robiliście???mam tam 2 weze nie 3!,tak na oko to z 4 h roboty czy to możliwe???
alternator, nie sądzę masz na rysunku układ chłodzenia w 2E
zobacz może Ci to wyjasni
Obrazek 
Ok dziękuje dużo mi to wyjaśniło ,
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: czw kwie 19, 2007 19:56
				autor: Bartez2E
				wszystko tak jak wyzej napisane...
Ja niedawno zmieniałem i bez kanału jest lipa.... to pierwsze, po drugie to uważaj na oring od termostatu- ja jeden rozwaliłem bo nie widziałem ze wyskoczył i przycisnołem go obudową-przeciołem go 
 
a pozatym co za inż.  wywyślił takie miejsce na tremostat.... 

 
			 
			
					
				
				: czw kwie 19, 2007 20:06
				autor: Paweł Marek
				Bartez2E pisze:przeciołem go
też to przerobiłem. Teraz jak to robię wkładam oring i termostat leciutko smarując w 2-3 miejsach "kropelką" żeby się trzymał i ni wypadł jak zakładam króciec.