Strona 1 z 3

1.6 turbo diesel jakiś tuning ?

: pn mar 14, 2005 23:58
autor: Michau
Jechałem wczroaj mk2 z TD 1.6 silnik JR. Niby te 70 koni, ale auto ma 220 tys na blacie przebiegu. Turbo ładnie chodzi, fajny dźwięk wydaje :) no i ma ciąg jeszcze. TAk sie zastanawiam czy opłaca sie intercoolera dokładać ? te fabryczne z intercoolerem to mialy niby 80 km. Ale jak moze sama chłodnica powietrza dać 80 koni ? Opłaca sie dokładać? słyszałem ze to koszt 500 zł.

: wt mar 15, 2005 01:46
autor: Krzylu
poszukaj kolego w dziale VW SPEED tam jest na pęczki o tuningu tego silnika nawet nie musisz duzo szukac bo jest na I stronie
p.s 500zl to bardzo drogo jak za Ic
spokojnie mozesz kupic za 200zl

: wt mar 15, 2005 03:04
autor: marcinvw
nom dokładnie za 200 stowki juz masz pokaznego interka,no tylko oryginalne rury kosztuja ale jak poszukasz to tez tanio dostaniesz ale pokombinujszesz to z czegos podpasujesz tylko zebys PCV nie zakladał :D:D:D...powodzonka...

: wt mar 15, 2005 08:37
autor: king66
heh temat walkowany wzdluz i wszerz...
kiedys opisalem na forum wszystkie roznice...
prawda jest taka...
aby zrobic z JR 70KM SB 80KM albo RA 80KM to:
musisz miec inny walek rozrzadu...
inne turbo...
inny uklad chlodzenia...
no i to najwazniejsze intercooler
dlaczego??

bo w RA SB jest turbina chlodzona woda w JR powietrzem a co za tym idzie jest dodatkowy obieg wody i dodatkowy termostat...

dodatkowo katy otwarcia zaworow wylotowych sa inne... w JR jest 5 st.w SB RA jest 7 st. a ssace maja 13 st.w JR a w SB RA 14st.

a typ silnika RA SB rozni sie miedzy soba pompa wtryskowa... z JR jest w SB a w RA ta co byla w 1V (TD 60KM z kat.)

reasumujac: aby to wszystko mialo rece i nogi jest duzo pierdul
a sam IC napewno cos da ale nie wiem czy turbo to wytrzyma...

: wt mar 15, 2005 10:00
autor: Michau
o kurcze..to chyba się za to nie zabieram. Jak narazie jechałem 10 minut na tym silniku. Obrotomierza nie mam, ale jak ma niskie obroty i dam gaz to nic. Dopiero później słychać turbine i rwie. Ale to i tak starczy te 70 km. :)

: wt mar 15, 2005 11:42
autor: Adzien77
moim zdaniem nie ma sensu pakowac sie w koszty za 10KM!!! Moje mk1 1.6GTD przyspiesza całkiem niezle i niejeden sie juz dziwil ze to ma niezłego kopa!!! Ja osobiscie nawet nie mysle o przeróbkach bo uwazam ze to co mam w zupełnosci mi wystarcza ale to jest moje zdanie a Ty rób co uwazasz!!! :pub: Pozdrawiam

: wt mar 15, 2005 15:46
autor: Michau
No ty masz widze fajną jedynkę. Jedna z lepszych jaką widziałem :) a ja 2 ale zwykły. A ile masz koni na GTD ?

: wt mar 15, 2005 15:52
autor: marcinvw
1,6 GTD ma 70 koni,ja mialem mk2 GTD i kurde maszyna nie do zdarcia,nie ma co przy nich duzo grzebac,jak juz cos to zwiekszyc lekko dawke,ale nic po zatym,ewentyalnie interca zazucic,ale jak kto chce,napewno roznice odczujesz,i jak kolega Adzien 77,powiedzial nie jeden sie juz zdziwił ze z GTD lepiej niezadzierac :D:D:D:D.pozdrowka...

: wt mar 15, 2005 16:11
autor: king66
tez mialem GTD 70KM tzn mam ale rozbity...
silnik jest OK mysle ze mozeby kupic jakas zdrowa bude od mk II i silnik wrzucic bo mi go baaardzo szkoda
naprawde super kreci i tez ma niezle odejscie spoko te 140-160 idzie
i widac ze te 240 000 tylko :D ma bo nic oleju nie bierze (brał)

: wt mar 15, 2005 17:52
autor: Michau
Hmm a czym się różni GTD od TD ( numery JR, ma 70 koni) skoro ten i ten mają taką samą moc?
Czy to wersja samochodu tylko, może GT (chodzi o benzynowe 1.8 i lepsze wyposarzenie) z silnikiem diesla ?

: wt mar 15, 2005 20:24
autor: Michael G60
Dobrze kombinujesz!

: śr mar 16, 2005 04:01
autor: Krzylu
w TD pewnie niemasz nic tak jak ja mialem golas typowy nudysta w srodku zascianek maxymalny
dopiero teraz jakos wyglada po ludzku prawie jak GTD tylko kierowajki mi brakuje jakies normalnej
jedna mam na oku od wersji GL tylko czasu brak zeby podskoczyc i załozyc:(
pozatym niewydaje mi sie zeby RA mial taka sama pompe jak 1V skoro tam niema regulacji dawki paliwa to moc tego iesla bedzie mniejsza ta pompa jest biedna jak to jest bo z SB mam do czynienia ale RA jeszcze niewidzialem

: śr mar 16, 2005 04:13
autor: marcinvw
GTD to wersja GT tylko ze z motorem diesla...i sa lepiej wypsazone niz normalne mk2,tak jak kazda wersja GT wspomaganie, i takie tam pierdołki...tzw. pakiet GT :helm:

: śr mar 16, 2005 08:54
autor: king66
miekka deska, kubelki, obrotek, lotka na klapie aluski albo standart 14" stalowe czasem elektryka (szyby lustra) wspomaganie kierownicy

aha moj GTD mial tylko wspome bo ktos go zanim kupilem go rozszabrowal w srodku a wspomy bez kanalu nie wykreci...

ogolnie bardzo fajna fura...
szukam drugiej takiej ...innej nie chce moze trafie ta SB lub RA 80KM :D

to co najfajniejsze 4,5l/100km i smiga lepiej jak niejedna benzyna i ten swist turbiny :D