Strona 1 z 2

niedogrzany silnik

: sob mar 31, 2007 20:34
autor: martinez76
witam,
nie dogrzewa mi silnik, temp. trzyma sie w okolicy 85st.
wskaznik czasem dochodzi do 90st. ale zaraz lekko spada ,
co wymienic?
dzieki

: sob mar 31, 2007 20:52
autor: dzikgtc
Jeśli w mieście temp utrzymuje się na poziomie 90stopni lub więcej to wszystko jest ok. Na trasie przy spokojnej jeździe też właśnie mam tak 85-87 a to za sprawą działającego termostatu, gdy się otworzy przy 87stopniach to ruszy się duży obieg i temp spadnie do 85 i tak w kółko. Możesz ewentualnie powiedzieć jaki masz termostat i sprawdzić poziom cieczy chłodzącej.

: sob mar 31, 2007 20:56
autor: martinez76
jak sprawdzic jaki jest termostat? chodzi ci jakiej firmy?
plyn - pomiedzy min a max
wlasnie w miescie utrzymuje sie troche ponizej 90st.

: sob mar 31, 2007 21:01
autor: dzikgtc
No jakiej firmy, bo możesz mieć np termostat od nie tego modelu silnika. Dla silnika ABS temp otwarcia termostatu to 87stopni. A jesli chcesz sprawdzić jaki masz (firma, temp otwarcia) to musisz go niestety wymontować (czyli jakieś 2/3 godzinki jesli robisz to po raz pierwszy) IMHO nie warto się bawić tylko jeździć tak jak jest (też to przerabiałem u siebie). Możesz sprawdzić czy poniżej 80 stopni dolny wąż od chłodnicy masz ciepły (powinien być taki letni, chłodny... a górny wąż gorący) Dowiesz się czy termostat działa, ale raczej działa bo inaczej zamiast 85 byłoby 80 stopni cały czas.

: sob mar 31, 2007 21:05
autor: adamo122
jezeli w mieście utrzymuje ci sie troszke ponizej 90 stopni to ja bym tego wcale nie ruszał
kupując nowy termostat nie masz pewności czy bedzie trzymał równo 90 st. , ja w poprzednim golfie wymieniałem trzy termostaty zanim trafiłem na dobry (kupowałem jedne z tańszych)
:bigok:

: sob mar 31, 2007 21:10
autor: martinez76
no wlasnie slyszalem ze z tymi termostatami to jak z ruska ruletka,
a czy nie pali wiecej ? czy te pare stopni nie robi roznicy?

: sob mar 31, 2007 21:16
autor: adamo122
nie wydaje mi sie ze przez te pare stopni mniej odczujesz większe spalanie
ale lepiej niech powie to ktoś kto sie lepiej zna, bo pewny nie jestem

: sob mar 31, 2007 21:19
autor: dzikgtc
Niedogrzany silnik = dłuższy czas wtrysku = większe spalanie. Ale te 5 stopni różnicy to żadna różnica. Gorzej jakbyś miał 70-80 stopni cały czas, wtedy należało by się tym zająć, bo faktycznie spalanie byłoby większe...

: sob mar 31, 2007 21:52
autor: kryl
Trochę w drugą stronę:co gdy temperatura rośnie do poziomu włączania wentylatora,czyli powyżej 90 stopni.Wystarczą dwa, trzy światła i wentylator chodzi.W trasie jest ok.Problem pojawia się w ruchu miejskim.Termostat wymieniony,pompa sprawna,poziom w normie,żadnych przedmuchów,wycieków.Jakieś sugestie?

: sob mar 31, 2007 23:26
autor: dzikgtc
kryl pisze:Trochę w drugą stronę:co gdy temperatura rośnie do poziomu włączania wentylatora,czyli powyżej 90 stopni.Wystarczą dwa, trzy światła i wentylator chodzi.W trasie jest ok.Problem pojawia się w ruchu miejskim.Termostat wymieniony,pompa sprawna,poziom w normie,żadnych przedmuchów,wycieków.Jakieś sugestie?
Przecież to jest ruch miejski, ciągle tylko stop'n'go, jeśli wentylator nadąża schładzać wodę w chłodnicy żeby nie doszła do poziomu 100 stopni to wszystko jest ok. Nie wiem czemu niektórzy martwią się tym że wiatrak im się włącza, przecież od tego on jest. Jeśli temp nie przekracza w mieście 100stopni to nie ma się co martwić...

: ndz kwie 01, 2007 12:12
autor: martinez76
to jeszcze takie pytanie, po jakim czasie jak rano jedziecie macie temp. 90st?

: ndz kwie 01, 2007 15:10
autor: rross
napiszcie proszę jakie temperatury są przy kolejnych kreskach na wskaźniku,
u mnie wtrasie wskaźnik jest na 1/3

: ndz kwie 01, 2007 18:31
autor: mmaarriiaann
Witam!
Pozwole sobie podpiac sie pod temat bo jest to sprawa ktora tez mnie ciekawi.

Obrazek

Wiec jak widac wyzej, u mnie w ruchu poza miejskim wskazowka trzyma sie na wysokosci zaznaczonej na zielono, zas w ruchu miejskim wskazowka dochodzi do pola czerwonego na ktorym zalancza sie wentylator i wskaznik wraca przed zaznaczenie na czerwono
Nie wiem przy jakiej kresce jaka jest temp ale czy podczas jazdy za miastem nie mam za niskiej temp? W chlodniejsze dni zanim wskaznik wychyli sie za biale pole to nawet zajmuje mu to i 20km, dodam ze nie lubie jezdzic wolniej niz 90 - 100 km/h ale predkosc tu chyba nie gra wielkiej roli.
Moj golfik to MK2 1,3 2G

Pozdrawiam wszystkich

: pn kwie 02, 2007 12:03
autor: rross
Ja mam właśnie dokładnie to samo i też sie zastanawiam czy tak ma być,
ale wydaje mi się że nie.


Wydaje mi się że to termostat się nie zamyka i nie otwiera i dlatego im szybciej się jedzie tym temperatura niższa