Strona 1 z 2

[mkII] nierówna praca silnika

: pn mar 14, 2005 20:32
autor: xxx
Mam pewien problem i uprzejmie proszę o pomoc.
Jeżdzę Mk2 1,8 66KW(pojedynczy wtrysk paliwa) bez gazu, rok prod. 1991.
Samochód po zagrzaniu silnika (zarówno na wolnych obrotach jak i po zdjęciu nogi z gazu jadąc na biegu) bardzo nie równo pracuje, wskażnik obrotomierza "biega" pomiędzy 800 a 1000 obrotów czemu towarzyszy bardzo nie równa praca silnika.
Jednocześnie chciałem poinformować że olej, filtr oleju, filtr paliwa, rozrząd (pasek i napinacz), uszczelka pod klawiaturą i świece zostały wymienione ok. 2 000 km temu, przewody wysokiego napięcia i czujnik temperatury sprawdzony (założyłem stary bo nie było różnicy) kilka dni temu.
W zakładzie diagnostyki (po podłączeniu do komputera?!) stwierdzono że nie został poprawnie zaprogramowany komputer wtrysków po podłączeniu akumulatora po ładowaniu jednak i ten wariant wyeliminowałem poprzez ponowne podłączenie i pozwolenie komputerowi się zaprogramować (czekałem z właczeniem zapłonu kilka godzin).
Uprzejmie proszę o pomoc ponieważ nie potrafię sobie z tym poradzić.

Pozdrawiam.

: pn mar 14, 2005 20:37
autor: Michael G60
Źle zrobiłeś z tym resetem kompa!

Nie masz czekac z włączeniem zapłanu kulka godzin.
Odłączasz klemę i zapalasz silnik. Pozwalasz by pracował na wolnych obrotach aż włączy się wentylator !!!
To jest reset kompa !!!
(tylko nie wiem czy w RP to działa...???)
Niech się ktoś mądry wypowie !!!

: pn mar 14, 2005 20:52
autor: dychsm
Michael dobrze opisuje reset kompa i w RPku tez tak sie robi, z tym że problem moze wynikac z silniczka krokowego - zabrudzony lub uszkodzony, ewentualnie lapie "lewe" powietrze

re: nierówna praca

: pn mar 14, 2005 21:12
autor: xxx
dzieki wielkie za info sprubuje wymienić silniczek krokowy.

: pn mar 14, 2005 22:01
autor: Michael G60
Zacznij od reseta porządnego lepiej !!!

: pn mar 14, 2005 22:32
autor: MaLiBU
przede wszystki sprawdz za pomaca kodow blyskowych co mu dolega, zanim cokolwiek wymieniac bedziesz chcial....

: śr mar 16, 2005 18:43
autor: xxx
Już wiem nie restert niepoprawny , nie silnik krokowy tylko regulator przepustnicy:) Wszystkim wlk. thx na ra

: śr mar 16, 2005 21:53
autor: Michael G60
Co dokałdnie??? Wymieniłeś na nowy???
Ile kosztował??

dot. nierówna praca

: czw mar 24, 2005 19:49
autor: xxx
wymieniłem regulator przepustnicy koszt 300 zł. (bosch) i all ok. pozdrawiam. :hmm:

: czw mar 24, 2005 19:51
autor: xxx
...ale podono czyści sie całą przepustnice ?

: czw mar 24, 2005 22:29
autor: kwiatekm
Panowie czego tu nie rozumiem jak mozna:
"Odłączasz klemę i zapalasz silnik. Pozwalasz by pracował na wolnych obrotach aż włączy się wentylator !!!"
Przeciez aby zapalic to chyba klema musi byc podlaczona. Jak mozna dokładniejsza instrukcje to poproszę

: czw mar 24, 2005 23:28
autor: Michael G60
kwiatekm pisze:Panowie czego tu nie rozumiem jak mozna:
"Odłączasz klemę i zapalasz silnik. Pozwalasz by pracował na wolnych obrotach aż włączy się wentylator !!!"
Przeciez aby zapalic to chyba klema musi byc podlaczona. Jak mozna dokładniejsza instrukcje to poproszę
No to jest chyba logiczne !!!! Nie doszukuj się drobnostek w postach !!!!
Chodziło o ogólną zasadę!!!

A może chcesz tak: idziesz do domu po klucz do garazu, jesli smochód jest na dworze to otwierasz samochód i następnie.... :bigok:

: pt mar 25, 2005 14:12
autor: kwiatekm
Nie to ze sie czepiam ale nalezy zapalic silnik a pozniej odlaczyc kleme. Co to da bo nie bardzo rozumiem. Nie wiem czy takie cos jest wskazane bo w ukladzie bedzie wtedy wyzsze napiecie niz normalnie (14,4V). Kiedys slyszalem ze nie nalezy tak robic.

: pt mar 25, 2005 16:53
autor: Michael G60
Weź przeczytaj powoli dokładnie 2 pierwsze posty z tego tematu!!!!!

1. Odłączasz kleme (-) na 30 minut.
2. Po 30 minutach podłączasz kleme (-)
3. Zapalasz silnik i nie dodajesz gazu.
4. Czekasz aż włączy się wentylator chłodnicy
5. Ruszasz w drogę albo wyłączasz silnik!

To jest reset kompa !!!!!