Strona 1 z 1

silnik bierze olej

: czw mar 29, 2007 22:21
autor: bogik
Witam mam mk3 1.8adz i bierze mi olej, Wymieniłem juz uszczelniacze oraz dodam ze wymieniłem cały rozrząd, i\nie wiem co dalej zrobic ja radzicie?? dodam ze oleu na 1000km berze okolo 0.5l z góry dzieki

: czw mar 29, 2007 22:27
autor: koonrad
kopci na błękitno??
przy ruszaniu, odpalaniu, wysokich obrotach??
jeśli wymieniłeś uszczelniacze i nie ma żadnych wycieków to na 100% pierścienie.

: pt mar 30, 2007 21:19
autor: bogik
zdecydowanie nie kopci na niebiesko, a mozesz mi powiedzieć ile za te pierscienie moge dac wraz z robota??

: pt mar 30, 2007 21:35
autor: Paweł Marek
koonrad pisze:eśli wymieniłeś uszczelniacze i nie ma żadnych wycieków to na 100% pierścienie.
przy luzach na zaworach wymiana uszczelniaczy nie pomoże, jest też taka możliwość.

: pt mar 30, 2007 21:48
autor: dzikgtc
A ja od siebie dodam że warto stan uszczelki pod miską olejową... Też miałem problem ze znikającym olejem, ale to była na całe szczęście wadliwa (jakaś korkowa) uszczelka, wymieniłem na gumową za 30zł i już nic nie bierze oleju. Zobacz czy silnik się nigdzie nie poci...

: pt mar 30, 2007 21:55
autor: sylwekzyla
dzikgtc pisze:A ja od siebie dodam że warto stan uszczelki pod miską olejową... Też miałem problem ze znikającym olejem, ale to była na całe szczęście wadliwa (jakaś korkowa) uszczelka, wymieniłem na gumową za 30zł i już nic nie bierze oleju. Zobacz czy silnik się nigdzie nie poci...
Ja zauważyłem że mi się poci silnik na dole pod filtrem oleju. Możliwe że to uszczelka po miską olejową. Ponadto na zimnym silniku oleju mam na min. A po jeżdzie tak ok 10 min po agaszeniu silnika jest na max. Więc dolewać olej czy nie?

: pt mar 30, 2007 22:55
autor: dzikgtc
sylwekzyla pisze:A po jeżdzie tak ok 10 min po agaszeniu silnika jest na max. Więc dolewać olej czy nie?
A po co sprawdzasz stan oleju praktycznie w trakcie jazdy? Jeśli chcesz znać faktyczną ilość oleju w misce to gasisz auto pod wieczór i rano sobie spokojnie sprawdzisz jak olej spłynie z zakamarków. Jak jest na minimum to dolewasz do 1/2 lub 3/4 wskaźnika zależy ile tego oleju posiadasz i wsio. Jak silnik jest gorący (a po 10 minutach po jeździe jest w dalszym ciągu gorący) to oleju się nie sprawdza.

: sob mar 31, 2007 16:31
autor: sylwekzyla
No to jak na zimnym silniku mam min. a na gorącym max, to jak doleje oleju do połowy, to potem mi go niewywali gdzieś?

: sob mar 31, 2007 18:47
autor: Szosownik
sylwekzyla pisze:No to jak na zimnym silniku mam min. a na gorącym max, to jak doleje oleju do połowy, to potem mi go niewywali gdzieś?
olej powinien być na zimnym silniku do górnej granicy wytłoczonych kropeczek na miarce