Strona 1 z 1

: czw mar 29, 2007 19:34
autor: norman
hej po wymianie nie musisz odpowietrzac hamulcow a co do lozyska to jest bardzo prosta wymiana: zdejmij kolo , na srodku bebna bedzie taki dekielek tez go zdejmij i tam jest zawleczka odbezpiecz ja i zdejmiji ze sruby jeszcze zabezpieczenie i odkrec srub kluczem 24 ona trzyma caly beben i zdejmij beben po zdjeciu bebna wybij bieznie lozyka i wbij nowa i po klopocie :okej:

: czw mar 29, 2007 19:39
autor: miś fazi
jeszcze musisz wybić simering tak więc kup od razu nowy bo stary i tak zepsujesz przy wyjmowaniu

: czw mar 29, 2007 19:41
autor: damcio151
Może się przyda

Obrazek

: czw mar 29, 2007 19:44
autor: chaczyk
Tak jest jak norman napisał tylko jeśli sie nie mylę tam sa dwa łozyska małe i duże przynajmniej tak jest w mojej II. Więc ściągasz jedna bieżnie z piasty adrugą wybijasz z bębna( tarczy). Szczęki musisz wyjąć i wsadzić nowe tylko uważaj żeby ci tłoczki z cylinderka nie wyskoczyły bo bez odpowietrzania się nie obędzie(no chyba że masz tarcze to zignoruj ten cylinderek bo go nie będzie). najlepiej związać je cienkim drutem. No i później ustawiasz luz na łożysku dokręcasz śróbę do oporu i cofasz pół obrotu tak żeby mozna było śrubokrętem przesunąć podkładke pod śrubą i to wszystko.
Powodzenia i miłej pracy jak by co to pytaj. :bajer:

: czw mar 29, 2007 19:44
autor: miś fazi
w temacie ma tarcze a potem bębny i szczęki

: czw mar 29, 2007 19:53
autor: chaczyk
No mnie też trochę zakręcił i nie wiem co on w końcu ma tarcze czy bębny dla tego zmnieniałem swojego posta. :kac:

: czw mar 29, 2007 20:06
autor: dziejo
jak wymienisz już jedno ta bądz pewny że za jakiś czas wymienisz drugie wymien 2 na raz i problem z głowy łozyska sa tanie

: pt mar 30, 2007 09:36
autor: skarredasch
sam niedawno wymieniałem u siebie z tyłu łożyska (bębny)...koszt niewielki, roboty mało...
wyczyściłem całą ośkę z wszystkich syfów (padnięty semerling trochę tego wpuszcza), nowe łożyska, semerlingi i smar...
zamknąłem się w 40 zł i godzince roboty, a robiłem to pierwszy raz...;)
przy samym zdejmowaniu bębna trzeba włożyć śrubokręt w otwór na śrubę koła i odblokować mechanizm regulacji szczęk...bez tego ciężko zdjąć bębny z rantem...
jak bęben jakiś będzie od środka porysowany dobrze jest go przetoczyć u ślusarzotokarza - koniecznie obydwa!! (ok 20 zł za sztukę) i szczęki wymienić...nie poznasz hamulców...

: pt mar 30, 2007 09:59
autor: Slawek 11
Z tylu w ukladzie hamulcowym z bebnami sa na pewno 2 lozyska, kompletny zestaw na jedna strone to okolo 25 - 30 zl. Jesli masz ranty na bebnie to musisz odblokowac szczeki bo inaczej nie sciagniesz bebna. Warto zeszlifowac te ranty chyba ze bebny nadaja sie tylko na wymiane wiec dodatkowy koszt dochodzi nowych okolo 100 zl za nowe.
Pozdrawiam i zycze milej pracy, nic trudnego tylko sciagnij caly uklad ze szczekami zebys nie pomylil sprezyn, gdzie i ktora ma byc.

: pt mar 30, 2007 10:17
autor: RobertP
Slawek 11 pisze:Z tylu w ukladzie hamulcowym z bebnami sa na pewno 2 lozyska, kompletny zestaw na jedna strone to okolo 25 - 30 zl. Jesli masz ranty na bebnie to musisz odblokowac szczeki bo inaczej nie sciagniesz bebna. Warto zeszlifowac te ranty chyba ze bebny nadaja sie tylko na wymiane wiec dodatkowy koszt dochodzi nowych okolo 100 zl za nowe.
Pozdrawiam i zycze milej pracy, nic trudnego tylko sciagnij caly uklad ze szczekami zebys nie pomylil sprezyn, gdzie i ktora ma byc.
warto też jak już rozebrane to i nowe szczęki założyć
wymian łożysk z tyłu i szczęk zajęła mi z przerwą na obiad ok.3h (dwa koła)
i wszystko powolutku ... a potym dopiero piwko ... :pub: :kac: :bigok: