Strona 1 z 1

Skoki obrotow silnika

: śr mar 28, 2007 07:53
autor: hauer
witam. Mam problem z obrotami silnika. prawdę mówiąc nie wiem jużczego szukać i od czego znowu zaczynać. ale pokoleji.
Mialem spory problem z motorem w moim autku. silnik nagle zaczął spalać olej w ilości nieprzewidywanej przez VW. dodatkowo pojawiły się dosyć wkrzające skoki obrotów. szczególnie kiedy włączałem klimatronic (skoki o 200-300 obrotów), po wyłączeniu klimy obroty zaczynały dosłownie wariować (skoki od 500 do 1000 obrotów) silnik jakby gasł i w ostatniej chwili znowu wracał na obroty (ok 1000) istna huśtawka (widać jak przygasają światła).
Nie obyło się bez remontu silnika ( wymiana pierścieni, prowadnic zaworów, zaworów, zaworu EGR, wszystkich możliwych uszczelek), w tej chwili wszystko jest OK, do chwili uruchomienia klimatyzacji, albo obiegu zamkniętego. Włączam klimatyzacje zaczynają się delikatne wibracje, wyłączam silnk dostaje zajoba i znowu obroty skaczą od 500 do 1000.
Nie spotkał się ktoś z takim niefartem??? Mechanicy sprawdzili wszystko co się da. sondy lambda w porządku, przepustnica też testy na VAG i KTS nic nie wyklazują. a auto jak durniało tak durnieje. Zastanawiam się czy to nie jest wina katalizatora. auto spalało 1litr oleju na 1000km, może nagary zawaliły katalizator i stąd te bujawki (auto wyraźnie nie ma przyspieszenia). zastanawiam mnie tylko ten związek skoków obrotów z włączeniem sprężarki klimatyzacji???
aha -po wyłączeniu motoru i ponownym włączeniu skoki obrotów znikają jak ręką odjął. co za cholera??? ludkowie poradźcie coś prosze. :bigok:
thx

: śr mar 28, 2007 09:13
autor: marek2907
tak jakby komputrer benzynowy dostawał złe dane o włączonej lub wyłaczonej klimie

: śr mar 28, 2007 09:22
autor: jacekwwa
Mialem podobna historie w swoim Escorcie. Przyczyna byl...alternator. Po wymianie wszystko wrocilo do normy. Moze sprawdz w jakim stanie masz instalacje elektryczna w samochodzie. Nóż, widelec w tym wlasnie tkwi problem.
Pzdr

Jacek

: śr mar 28, 2007 14:26
autor: hauer
przetestuje.
zobaczymy ten alternator i regulator napiecia. cholery dostane z tym autem.
pozdrawiam

: pn kwie 16, 2007 15:01
autor: Amanda
hauer pisze:przetestuje.
zobaczymy ten alternator i regulator napiecia. cholery dostane z tym autem.
pozdrawiam
W momencie włączenia klimy idzie sygnał na ECU,że by utrzymać dotychczasowe obroty.
Trzebaby looknąć na który pin (,może nawet 2) idzie sygnał i sprawdzić jak sie to zachowuje w momencie włączenia/wyłacznie klimy

: wt kwie 17, 2007 07:16
autor: hauer
alternator w porządku. nie ma żadnego problemu z regulatorem napiecia. teraz została już tylko przepustnica. planuje przełozyć z innej bory i zobacze czy problem zniknie.
coś mi mówi że końca nie bedzie nigdy... :(.
pzdr

: wt kwie 17, 2007 11:47
autor: T.O.B.I.
regulator polozenia przepustnicy moze sie zacinac, lub silnik lapie lewe powietrze