Strona 1 z 1

Uciekający płyn chłodzący

: wt mar 27, 2007 21:56
autor: sylwekzyla
Dzisiaj po jeżdzie zajrzałem pod maske i zauważyłem po prawej stronie silnika jak na skrzyni biegów sączyła się kropla płynu chłodzącego, skąd on może wyciekać? Jak to uszczelnić. Pomocy!

: wt mar 27, 2007 22:24
autor: Marioo
Mi ostatnio wywalilo "brok" w silniku czyli metalowy korek wbijany w blok ktory zabezpiecza blok przed peknieciem np. w zime kiedy woda lub plyn zamarznie. jak mi to wywalilo to tryskalo z tylu silnika i pod spodem slywalo po skrzyni. ale u ciebie mogl powstac jakis wyciek z jakiegos przewodu, popatrz w okolicy skrzyni po laczeniach przewodow czy nie jest mokre. Pozdrawiam

: wt mar 27, 2007 22:28
autor: Markus1.6
Może Ci lecieć z krućca jak u mnie. Mi wystarczyło wymienić uszczelkę pod nim.

: wt mar 27, 2007 22:33
autor: chosen

: wt mar 27, 2007 22:41
autor: sylwekzyla
A gdzie znajduje się ten kruciec?

: wt mar 27, 2007 23:35
autor: Artur79
Ten krociec o ktorym pisze kolega znajduje sie z boku glowicy ..... wchodzi w niego gumowy przewod bezposrednio ze zbiorniczka wyrownawczego .... najczesciej on jest przyczyna wycieku .... leci albo uszczelka pod nim "oring" albo on sam peka co naprzyklad bylo u mnie .... wymienilem na nowy + nowa uszczelka i jest juz ok.

aha jak juz bedziesz zmienial ten boczny to pomysl i o tym z przodu ( w ktorym znajduje sie czujnik i sporo przewodow gumowych ) potem nieoptrzebnie bedziesz jeszcze raz zlewal wode itp jak on ci walnie ....

koszty:
- przedni 24zl
- boczny 14
- 2x oring - po 3zl kazdy

i oczywiscie plyn do chlodnicy no chyba ze masz swiezy i go zlejesz ostroznie ....

czas pracy okolo 1h.

pozdrawiam :)

: śr mar 28, 2007 08:05
autor: blue66
Mi tez cienknie plyn z okolic skrzyni i nie moge zlokalizowac wycieku.

[ Dodano: 28 Mar 2007 08:07 ]
[quote="Marioo"]Mi ostatnio wywalilo "brok" w silniku czyli metalowy korek wbijany w blok
Gdzie sie ten korek znajduje i jaki jest koszt naprawy?

: śr mar 28, 2007 12:22
autor: Marioo
Sa dwa na tym zdjeciu jest jeden a dokladnie z drugiej strony jest drugi taki sam mi wywalilo ten drugi. koszt samego "korka"jest podobno nie wielki ale wymiana jego jest trudna bo trzeba sie tam dostac wywiercic dziure w starym wyciagnac go i na jego miejsce wbic nowy, u mnie zostalo to zaklejone klejem do laczenia metali znaczy miejsceprzecieku. Dodam ze u mnie stalo sie to z powodu zardzewienia tego elementu i puscil plyn tamtedy. Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0864d31dba

: śr mar 28, 2007 19:29
autor: pawyot
Ja za króciec dałem 12 zł. Tylko wcześniej sprawdz jaki masz bo są z dwoma czujnikami i z jednym.

: śr mar 28, 2007 19:32
autor: Szosownik
pawyot pisze:Ja za króciec dałem 12 zł. Tylko wcześniej sprawdz jaki masz bo są z dwoma czujnikami i z jednym.
zależy bo są dwa krućce
ten z czujnikiem od przodu i ten z boku zwykły(który wymieniałem już 3 razy bo leciało na skrzynie) i to będzie ten

: sob mar 31, 2007 21:57
autor: sylwekzyla
Dziś zauważyłem że płyn chyba ucieka spod grubego przewody wychodzącego z prawej strony silnika i sobie sączy na skrzynie. Co trzeba wymienić i jak się za to zabrać?

: sob mar 31, 2007 22:03
autor: czyś
Jeśli przewód cału, to prawdopodobnie o-ring (uszczelkę gumową) pod tym plastikiem przykręconym do silnika, na który z kolei wchodzi wąż. A z reguły cały ten króciec w komplecie z uszczelką, bo często ten plastik murszeje (daje się dłubać paznokciem), albo jest krzywy.
Ps. jeśli już, króciec kup oryginał VW> Jest 10-15 zł droższy od podróby (sprawdzone), ale pojeździsz dłużej niż np. miesiąc. Zamienniki to niestety w tym przypadku porażka, odkształcają się.

: sob mar 31, 2007 22:28
autor: sylwekzyla
Ale czy nie ma żadnych kombinacji żeby to wymienić. Trzeba coś wiedzieć zanim się zabiore za wymiane?

: ndz kwie 01, 2007 13:38
autor: Szosownik
sylwekzyla pisze:Ale czy nie ma żadnych kombinacji żeby to wymienić. Trzeba coś wiedzieć zanim się zabiore za wymiane?
ja zrobiłem tak:
podstawiłem naczynko na płyn,zdjąłem przewód z krućca na zimnym silniku
poczekałem aż zleci płyn i odkręciłem kruciec
wyczyśiłem okolice otworu w głowicy,nałożyłem silikon po krawędzi nowego krućca,przykręciłem,odczekałem parę godzin aż silikon wyschnie bo i tak nigdzie nie jechałem,zalałem płyn i wszystko w tym temacie
oczywiście kruciec dociskaj z wyczuciem bo można przedobrzyć
jakby co to wal na gg
wymieniałem u siebie i u kolegów