Uciekający płyn chłodzący

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Uciekający płyn chłodzący

Post autor: sylwekzyla » wt mar 27, 2007 21:56

Dzisiaj po jeżdzie zajrzałem pod maske i zauważyłem po prawej stronie silnika jak na skrzyni biegów sączyła się kropla płynu chłodzącego, skąd on może wyciekać? Jak to uszczelnić. Pomocy!



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt mar 27, 2007 22:24

Mi ostatnio wywalilo "brok" w silniku czyli metalowy korek wbijany w blok ktory zabezpiecza blok przed peknieciem np. w zime kiedy woda lub plyn zamarznie. jak mi to wywalilo to tryskalo z tylu silnika i pod spodem slywalo po skrzyni. ale u ciebie mogl powstac jakis wyciek z jakiegos przewodu, popatrz w okolicy skrzyni po laczeniach przewodow czy nie jest mokre. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Markus1.6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt mar 27, 2007 00:12
Lokalizacja: Łask-Coventry
Kontakt:

Post autor: Markus1.6 » wt mar 27, 2007 22:28

Może Ci lecieć z krućca jak u mnie. Mi wystarczyło wymienić uszczelkę pod nim.



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » wt mar 27, 2007 22:33



Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » wt mar 27, 2007 22:41

A gdzie znajduje się ten kruciec?



Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Artur79 » wt mar 27, 2007 23:35

Ten krociec o ktorym pisze kolega znajduje sie z boku glowicy ..... wchodzi w niego gumowy przewod bezposrednio ze zbiorniczka wyrownawczego .... najczesciej on jest przyczyna wycieku .... leci albo uszczelka pod nim "oring" albo on sam peka co naprzyklad bylo u mnie .... wymienilem na nowy + nowa uszczelka i jest juz ok.

aha jak juz bedziesz zmienial ten boczny to pomysl i o tym z przodu ( w ktorym znajduje sie czujnik i sporo przewodow gumowych ) potem nieoptrzebnie bedziesz jeszcze raz zlewal wode itp jak on ci walnie ....

koszty:
- przedni 24zl
- boczny 14
- 2x oring - po 3zl kazdy

i oczywiscie plyn do chlodnicy no chyba ze masz swiezy i go zlejesz ostroznie ....

czas pracy okolo 1h.

pozdrawiam :)


---> Golf III 1.8 <---

Awatar użytkownika
blue66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 08:24
Lokalizacja: gliwice

Post autor: blue66 » śr mar 28, 2007 08:05

Mi tez cienknie plyn z okolic skrzyni i nie moge zlokalizowac wycieku.

[ Dodano: 28 Mar 2007 08:07 ]
[quote="Marioo"]Mi ostatnio wywalilo "brok" w silniku czyli metalowy korek wbijany w blok
Gdzie sie ten korek znajduje i jaki jest koszt naprawy?



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » śr mar 28, 2007 12:22

Sa dwa na tym zdjeciu jest jeden a dokladnie z drugiej strony jest drugi taki sam mi wywalilo ten drugi. koszt samego "korka"jest podobno nie wielki ale wymiana jego jest trudna bo trzeba sie tam dostac wywiercic dziure w starym wyciagnac go i na jego miejsce wbic nowy, u mnie zostalo to zaklejone klejem do laczenia metali znaczy miejsceprzecieku. Dodam ze u mnie stalo sie to z powodu zardzewienia tego elementu i puscil plyn tamtedy. Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0864d31dba



Awatar użytkownika
pawyot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 30, 2006 19:21
Lokalizacja: stalowa wola

Post autor: pawyot » śr mar 28, 2007 19:29

Ja za króciec dałem 12 zł. Tylko wcześniej sprawdz jaki masz bo są z dwoma czujnikami i z jednym.



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » śr mar 28, 2007 19:32

pawyot pisze:Ja za króciec dałem 12 zł. Tylko wcześniej sprawdz jaki masz bo są z dwoma czujnikami i z jednym.
zależy bo są dwa krućce
ten z czujnikiem od przodu i ten z boku zwykły(który wymieniałem już 3 razy bo leciało na skrzynie) i to będzie ten



sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » sob mar 31, 2007 21:57

Dziś zauważyłem że płyn chyba ucieka spod grubego przewody wychodzącego z prawej strony silnika i sobie sączy na skrzynie. Co trzeba wymienić i jak się za to zabrać?



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » sob mar 31, 2007 22:03

Jeśli przewód cału, to prawdopodobnie o-ring (uszczelkę gumową) pod tym plastikiem przykręconym do silnika, na który z kolei wchodzi wąż. A z reguły cały ten króciec w komplecie z uszczelką, bo często ten plastik murszeje (daje się dłubać paznokciem), albo jest krzywy.
Ps. jeśli już, króciec kup oryginał VW> Jest 10-15 zł droższy od podróby (sprawdzone), ale pojeździsz dłużej niż np. miesiąc. Zamienniki to niestety w tym przypadku porażka, odkształcają się.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » sob mar 31, 2007 22:28

Ale czy nie ma żadnych kombinacji żeby to wymienić. Trzeba coś wiedzieć zanim się zabiore za wymiane?



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » ndz kwie 01, 2007 13:38

sylwekzyla pisze:Ale czy nie ma żadnych kombinacji żeby to wymienić. Trzeba coś wiedzieć zanim się zabiore za wymiane?
ja zrobiłem tak:
podstawiłem naczynko na płyn,zdjąłem przewód z krućca na zimnym silniku
poczekałem aż zleci płyn i odkręciłem kruciec
wyczyśiłem okolice otworu w głowicy,nałożyłem silikon po krawędzi nowego krućca,przykręciłem,odczekałem parę godzin aż silikon wyschnie bo i tak nigdzie nie jechałem,zalałem płyn i wszystko w tym temacie
oczywiście kruciec dociskaj z wyczuciem bo można przedobrzyć
jakby co to wal na gg
wymieniałem u siebie i u kolegów



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 290 gości