Strona 1 z 1

Zerwany gwint

: wt mar 27, 2007 18:41
autor: koonrad
PANOWIE POMOCY!!
nie wiem jak to zrobiłem ale porabałem gwint w podłużnicy tam gdzie przykręca się wachacz.
nie mam takiego gwintownika i nigdzie nie moge znaleźć odpowiedniego.
co moge na to poradzic??
czy można przewiercić to na wylot(podłoge) i dać śrubę i jakąś nakrętke z góry??
tylko gdzie by wyszła ta śruba??
w kabinie czy gdzieś w zamknietym profilu??
i czy taka opcja jest jakimś wyjściem??

proszę pomocy!!

pozdrawiam

: wt mar 27, 2007 20:20
autor: kubi
bylo gdzies na forum o tym w dziale nasze auta nie pamietam kto ale przykrecil to na wylot tylko ze zle to wygladalo ale dzialalo

: wt mar 27, 2007 22:19
autor: robal264
a jakby wycial to miejsce i zamiast niego wstawil nowe ?? np ze szrotu ?? troche rzezby w tym by bylo ale moze i to jest jakies wyjscie, albo sprobowac zregenerowac ten stary wyciety kawalek, nawet jakby to mialbyc inni gwint.

trzeba by tylko najpierw sie dowiedziec czy w przypadku wycinania jest to prosta operacja czy kurde profil podluznicy uniemozliwia sprawne ciecie boshem pod autem

[ Dodano: Wto Mar 27, 2007 22:26 ]
ewentualnie sa takie kleje do metalu wysoce odporne na obciazenia, temperature itp np loctite ewentualnie chestermetal lub tez belzona jako metal w plynie w postaci dwuskladnikowej, normalnie nie do zdarcia ostatnio przykleilem kulke od lozyska do imadla musialem mlotem 5kg napierniczac zeby, ja oderwac dopiero puscilo, konsystencja tych dwoch ostatnich po zastygnieciu to prawie czysty metal, mozna by nawet gwint tym posmarowac i pozniej na nowo zrobic tylko szkoda ze wlasnie nie masz gwintownika

: wt mar 27, 2007 22:40
autor: maciek.wroc
miałem to samo. miałem zerwaną srube bo nie miałą gwintu i w srodku też juz nie było. Ale koles mi to zrobił i działa idealnie i beż zadnych problemów

: wt mar 27, 2007 23:04
autor: koonrad
maciek.wroc pisze:Ale koles mi to zrobił i działa idealnie i beż zadnych problemów
ale jak dokładnie??
robal264 pisze: szkoda ze wlasnie nie masz gwintownika
ma gwintowników ze 20 kilo ale nie na gwint 1,25 i 1,5(te drobne)
a słyszałem że jak przegwintuje na "gruby" gwint to może się odkręcać, że w zawieszeniach ma byc taki i tyle.
doradź cie coś jeszcze, jakoś się ukierunkuje. Jutro muszę auto uruchomić.

pozdrawiam

: śr mar 28, 2007 15:01
autor: maciek.wroc
nie wiem bo mi to robili w warsztacie