Jeżeli RP, to ma siłownik podciśnieniowy. AAM i ABS już nie mają, komp steruje zapłonem.
Popieram przedmówcę, że w pierwszej kolejności:
1. Guma pod wtryskiem (poprzechylać wtrysk na wolnych obrotach prawo-lewo, czy nie zmienia znacząco obrotów). Koszt 70-90 zł część.
2. Kolanko podłączenia serwa - poruszać wężem serwa j.w. Czasem wystarczy założyć opaskę zaciskową. I jeśli już wymiana, załóż oryginał albo zamiennik, ale tą samą część - nie zastępuj tego węża innym (np. paliwowym/wodnym o tej samej średnicy), to jest gruby wąż podciśnieniowy, który nie "zassie się" do środka pod wpływem podciśnienia! To ważne! Koszt ok. 20-30 zł oryginał VW
3. Albo siłownik podciśnieniowy aparatu zapłonowego albo wężyki które do niego prowadzą, albo wężyk podciśnieniowy siłownika sterującego temperaturą zasysanego powietrza. Może się po prostu wężyki odpięły/spadły/pękły - po 4-5 cm z każdej strony sztywnych rurek jako łącznik, muszą być podpięte do króćców w dolnej części wtrysku, potem jeden do siłownika przy aparacie, drugi do czujnika temperatury w pokrywie wtrysku i z czujnika do siłownika w filtrze powietrza.
Wężyk 3-4 zł za 1 m, grubościenny, czarny, gumowy o średnicy wewnętrznej 3 mm (taki jak do paliwa, ale może być bez zbrojenia). Szukaj 3 mm, najczęściej w sklepach mają 4 mm, a jest za luźny.
Siłowniki sprawdzisz zaciągając ustami powietrze z siłownika (wykorzystaj rurkę) - jak da się zassać, to poszły membrany. Membran nie kupisz, siłownik przy aparacie ok. 80-90 zł (Robercik, czyli BOSCH
), ten w filtrze szukaj używki.
Jak to nie pomoże, to trzeba szukać dalej (np. uszczelka pod kolektorem ssącym), zarąbany całkowicie filtr powietrza - to możesz sprawdzić od razu).