[Passat B3 RP] Przygasa w czasie jazdy?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sphenops
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn mar 26, 2007 19:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[Passat B3 RP] Przygasa w czasie jazdy?

Post autor: Sphenops » pn mar 26, 2007 19:44

Witam
Mam taki problem ze wczasie jazdy samochodzikiem często zdarza mu się ze jak chce gwałtownie przyspieszyc on mi przygasa (tak jakby sie dławił) i momentalnie zaraz przyspieszał. Prosze o pomoc???
Ostatnio zmieniony wt kwie 10, 2007 11:57 przez Sphenops, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » pn mar 26, 2007 20:02

sprawdz sobie gumowe kolanko ktore laczy kolektor ssacy z rurka plastikowa ktora idzie do serwa (lubi pekac) sprawdz ja na zapalonym motorze Sprobuj rowniesz na zapalonym czy jak poruszasz calym wtryskiem czy nie przygasa.(caly wtrysk jest oparty na takiej grubej gumowej podkladce, tez lubi pekac)



Adi1206
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 24, 2007 21:51
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: Adi1206 » pn mar 26, 2007 20:05

Mozesz tez sprtawdzic ta puszke ktora jest przy aparacie zaplonowym (przyspieszacz). Czasami lubi pasc membrana w tej puszcze.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt mar 27, 2007 09:12

Adi1206 pisze:Mozesz tez sprtawdzic ta puszke ktora jest przy aparacie zaplonowym (przyspieszacz). Czasami lubi pasc membrana w tej puszcze.
z tego co wiem to on chyba nie ma tego ufa jakie sa w golfach , tam wyprzedzenie zaplonu jest sterowane przez ECU a nie ak jak w golfach przez podcisnienie.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt mar 27, 2007 11:10

guti pisze:
Adi1206 pisze:Mozesz tez sprtawdzic ta puszke ktora jest przy aparacie zaplonowym (przyspieszacz). Czasami lubi pasc membrana w tej puszcze.
z tego co wiem to on chyba nie ma tego ufa jakie sa w golfach , tam wyprzedzenie zaplonu jest sterowane przez ECU a nie ak jak w golfach przez podcisnienie.
ETOS podaje że toto bylo też w Passatach do nr nadwozia 31-L-400000 :smoke:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt mar 27, 2007 13:32

Skoro jest silnik RP to musi być sterowanie podciśnieniowe.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt mar 27, 2007 20:14

Jeżeli RP, to ma siłownik podciśnieniowy. AAM i ABS już nie mają, komp steruje zapłonem.
Popieram przedmówcę, że w pierwszej kolejności:
1. Guma pod wtryskiem (poprzechylać wtrysk na wolnych obrotach prawo-lewo, czy nie zmienia znacząco obrotów). Koszt 70-90 zł część.
2. Kolanko podłączenia serwa - poruszać wężem serwa j.w. Czasem wystarczy założyć opaskę zaciskową. I jeśli już wymiana, załóż oryginał albo zamiennik, ale tą samą część - nie zastępuj tego węża innym (np. paliwowym/wodnym o tej samej średnicy), to jest gruby wąż podciśnieniowy, który nie "zassie się" do środka pod wpływem podciśnienia! To ważne! Koszt ok. 20-30 zł oryginał VW
3. Albo siłownik podciśnieniowy aparatu zapłonowego albo wężyki które do niego prowadzą, albo wężyk podciśnieniowy siłownika sterującego temperaturą zasysanego powietrza. Może się po prostu wężyki odpięły/spadły/pękły - po 4-5 cm z każdej strony sztywnych rurek jako łącznik, muszą być podpięte do króćców w dolnej części wtrysku, potem jeden do siłownika przy aparacie, drugi do czujnika temperatury w pokrywie wtrysku i z czujnika do siłownika w filtrze powietrza.
Wężyk 3-4 zł za 1 m, grubościenny, czarny, gumowy o średnicy wewnętrznej 3 mm (taki jak do paliwa, ale może być bez zbrojenia). Szukaj 3 mm, najczęściej w sklepach mają 4 mm, a jest za luźny.
Siłowniki sprawdzisz zaciągając ustami powietrze z siłownika (wykorzystaj rurkę) - jak da się zassać, to poszły membrany. Membran nie kupisz, siłownik przy aparacie ok. 80-90 zł (Robercik, czyli BOSCH :) ), ten w filtrze szukaj używki.

Jak to nie pomoże, to trzeba szukać dalej (np. uszczelka pod kolektorem ssącym), zarąbany całkowicie filtr powietrza - to możesz sprawdzić od razu).


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
Sphenops
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn mar 26, 2007 19:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sphenops » wt mar 27, 2007 21:54

Pasat jest bez ABS
1.Gumę sprawdzałem pod Monowtryskiem i jest ok
2.Kture to? Daje zdjęcia. Obrazek
3 nie zabardzo rozumiem ten trzeci punkt prze ciebie napisany, mugł byś mi bardziej jasniej napisać
4 filt powietrz jest dobry



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw mar 29, 2007 02:17

Ciebie też niełatwo rozczytać :)
Zaznaczyłem rurkę serwa. Zobacz, czy jak tym poruszasz na pracującm silniku to nie syczy albo nie zaczyna zmieniać obrotów. Druga osoba może w tym momencie trzymać wciśnięty hamulec.

Pisząc o ABS-ie chodziło mi o symbol silnika. (1.8 to albo RP, albo AAM albo ABS, a później ADZ)


Pkt. 3.
Pod maską powninieneś mieć nalepkę ze schematem tych wężyków, jak powinny być podłączone.


Przy aparacie zapłonowym ( konkretnie: przykręcona do bocznej części korpusu rozdzielacza) jest mała metalowa okrągła puszeczka z wężykiem? -> to regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
Na króciec na tej puszeczce powinien być nałożony wężyk, który drugą stroną powinien siegać do podstawy monowtrysku i tam powinien być założony na odpowiadający mu króciec. Wężyk ten ma 3 części - sztywną cienką rurkę pośrodku, i 2 łączniki z rurki gumowej. Trzeba sprawdzić, czy jest cały, dobrze osadzony na króćcach i czy łączniki nie popękały albo się nie zsunęły. Od razu sprawdź, czy z tej puszeczki przy aparacie zapłonowym można zassać ustami powietrze (weź jakiś cienki igielit, ssuń oryginalny wężyk, załóż igielit i zaciągnij ustami powietrze). Jeśli da radę, czyli powietrze przelatuje przez regulator (puszeczkę) tzn. że padła membrana w środku tego regulatora, i trzeba ten regulator wymienić (bo raz, że nie działa regulacja wyprzedzenia zapłonu, dwa, że silnik zaciąga bokiem powietrze przez ten regulator, tak jak Ty dałeś radę zaciągnąć).

Z podstawy wtrysku wychodzi też drugi wężyk - tu może być ciut dłuższy, tylko gumowy, oryginalnie jest w oplocie tekstylnym, i prowadzi do tylnej części pokrywy wtrysku (czarna kopuła nad wtryskiem, do której jest podłączona rura z filtra powietrza). Tam z tyłu, od strony ściany grodziowej, jest czujnik-regultor temperatury zasysanego powietrza, dok którego jest podłączony ten wężyk. Ten czujnik-regulator musi mieć drugi króciec "wyjściowy", na który z kolei jest założona dłuższa rurka, sztywna cienka plastikowa, z gumowymi łącznikami, która powinna prowadzić aż do filtru powietrza i tam być podłączona do króćca siłownika podciśnieniowego regulacji temperatury powietrza. to połączenie też musi być popodpinane i szczelne. Zobacz, gdzie jest załozony ten wężyk przy filtrze powietrza, zsuń go i w to miejsce załóż igielit i zaciągnij powietrze - sprawdzasz siłownik w taki sam sposób jak ten przy aparacie zapłonowym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » czw mar 29, 2007 09:58

Mi też przygasa Dziś sprawdzałem kody błyskowe i wyszło 4444 czyli niby wszystko dobrze. Zawsze tak sie dzieję jak umyje samochód albo mocno leje jak doleje dynksa do przechodzi. Myślę że może coś "siedzi" w baku tylko jak sie tego pozbyć



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt mar 30, 2007 00:17

Kand, przy tych objawach przyjrzałbym się układowi zapłonowemu.
Nie bez powodu twój motorek jest meteopatą :helm:
I jeśli dobrze kumam słowo "dynks" to i przez to może ma pociąg do czegoś mocniejszego?


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
Sphenops
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn mar 26, 2007 19:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sphenops » czw kwie 05, 2007 11:28

Panowie jesli chodzi o regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu to ja czegoś takiego nie posiadam. Chodzi o to co na zdjęciu, jestem posiadaczem także audi 80 SC B2 i w niej jest coś takiego Obrazek

U mnie wyglada to tak: Obrazek Obrazek

Co do świec i przewodów wysokiego napięcia to sa nowe.
Sprawdzałem ten węzyk tak jak mówił mi "czyś" i nie ma żadnego syczenie ani pęknięć węża.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw kwie 05, 2007 12:01

A jesteś pewny że pod maską siedzi RP a nie AAM ?


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt kwie 06, 2007 01:34

A który rocznik?

Może ktoś miał oryginalnie AAM/ABS motor, i blok wymienił na RP ? (raczej się da....). Jak miał AAM-a, może jest "przezbrojony" na 90 KM?
RP w passacie chyba aż do ostatka miał regulację podciśnieniową.

Można dojść po n-rze VIN, z jakim silnikiem auto wyjechało z fabryki, tj. czy potem coś było kombinowane.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 206 gości