Alternator - wymiana łozysk

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

daniellw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 01, 2004 21:56
Lokalizacja: Podkarpackie

Alternator - wymiana łozysk

Post autor: daniellw » pn mar 26, 2007 08:42

Potrzebuję info na temat wymiany łożysk w alternatorze bosch 70A
1) czy da się wymienić łozysko od strony koła pasowego bez wyczepiania końcówek uzwojenia stojana z prostownika (w alternatorze Valeo podobno trzeba je odciąć bo są zaciskanie i zlutowane- nie wiem jak w bosch)
2) jakie łożyska musze kupić (wymiary, oznaczenie).

Z góry dzieki za odpowiedź, być moze powtarzam pytanie ale opcja szukaj u mnie nie działa a sprawa pilna.



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » pn mar 26, 2007 08:49

1) czy da się wymienić łozysko od strony koła pasowanego bez wyczepiania końcówek uzwojenia stojana z prostownika (w alternatorze Valeo podobno trzeba je odciąć bo są zaciskanie i zlutowane- nie wiem jak w bosch)
Hey
Na pewno musisz odkręcić szczotki od alternatora.
I jak rozkręcisz alternator to wirnik powinien wyjść bez problemu w strone koła pasowego.
Musisz chyba ściągnąć koło pasowe żeby wymienić tam łożysko .
Proponuje wymienic odrazu wszystkie łożyska ( nie są drogie )
Nie wiem jakie tam są , najlepiej rozbierz sobie i spiszesz numery.

PozdrO


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

daniellw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 01, 2004 21:56
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: daniellw » pn mar 26, 2007 09:30

dzieki za odpowiedź, potrzebuje wiecej szczegółow co do rozmonotwania stojana, czy aby dostać się do łożyska przy kole pasowym nie obejdzie się bez uszkodzenia koncówek uzwojenia stojana. Miło by było gdyby ktos załączył zdjęcie lub rysunek rozłożonego alternatora ale wszystkie uwagi mile widziane.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » pn mar 26, 2007 09:34

daniellw pisze:1) czy da się wymienić łozysko od strony koła pasowego bez wyczepiania końcówek uzwojenia stojana z prostownika (w alternatorze Valeo podobno trzeba je odciąć bo są zaciskanie i zlutowane- nie wiem jak w bosch)
Da radę bez żadnego wylutowywania. Natomiast ze sciągnięciem drugiego łożyska jest zwykle większy problem - bez ściągacza nie da rady raczej.
daniellw pisze:2) jakie łożyska musze kupić (wymiary, oznaczenie).
Podaj w sklepie dokładne parametry alternatora i powinni dobrać odpowiednie łozyska. Jedno będzie większe, a drugie mniejsze.
daniellw pisze:czy aby dostać się do łożyska przy kole pasowym nie obejdzie się bez uszkodzenia koncówek uzwojenia stojana
Alternator rozbierałem kilka miesięcy temu. Nie pamiętam każdego szczegółu, ale wygląda to mniej więcej tak:

Odkręcasz koło pasowe. Potem rozkręcasz obudowę i masz go w "dwóch połówkach", łozysko od koła pasowego jest w miarę na wierzchu, trochę gimnastyki i jest wymienione. Z tym tylnym jest tak, że chyba faktycznie trzeba pogrzebać głębiej. Wrzucę ci fotę - moze coś pomoże:

Obrazek



daniellw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 01, 2004 21:56
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: daniellw » wt mar 27, 2007 07:44

dzieki za odpowiedzi! oczywiscie dodaje punkty za pomoc.
łożyska wymienione! aternator chodzi juz cichutko.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 366 gości