Strona 1 z 1

Bardzo powazny problem z ukladem chlodzenia!!!

: ndz mar 25, 2007 22:29
autor: Marioo
Moj problem polega na tym ze:
jade sobie dzis do szkoly wszystko ok a parkujac pod szkola patrze a tu dym z pod maski(para), gasze silnik otwieram maske i patrze widze ze paruje z za silnika po samchode mokro w ciagu 2 minut caly plyn na ziemi. Scholowalem samochod na kanal wchodze pod niego w celu poszukiwania przewodu wodnego z dziura albo cos w tym stylu a tu sie okazuje ze plyn wywalilo ale z takiego jakby korka z tylu silnika na bloku, biala jakby zatyczka albo cos nie wiem jak to nazwac wiem ze sa 2 (patrzac z tylu silnika to z lewej cieknie). Dodam ze silnik jest 2E, przebieg 250000 93r. dodam jeszcze ze wyciek zlokalizowalem potym jak nalalem wody i na wylaczonym silniku wyciekla wlasnie z tego miejsca poprostu splynela ze zbiorniczk do silnika i na ziemie. Co to moze byc. mam nadzieje ze silnik nie poszedl sie *****. Pilne i bardzo powazne.

: ndz mar 25, 2007 22:33
autor: markus
jaki jest to silnik podaj pierwsze trzy litery z numeru silnika

: ndz mar 25, 2007 22:35
autor: Marioo
napisalem Gti 2.0 8v o oznaczeniu 2E

: ndz mar 25, 2007 22:38
autor: Paweł Marek
markus pisze:jaki jest to silnik
napisał, 2E.
Pewnie jakiś zaślepiony otwór montażowy. Jakoś nie kojarzę gdzie on jest nie miałem potrzeby w swoim tam zaglądać. Nie sądzę żeby to był problem. Trzeba zatkać nową zaślepką i pewnie tyle.

: ndz mar 25, 2007 22:54
autor: Marioo
Na zdjeciu zaznaczam ta zaslepke tylko ze ta co u mnie cieknie jest z drugiej strony ale wyglada tak samo, tak jak pisalem jest to z tylu silnika pod kolektorem wydechowym.
Obrazek

: ndz mar 25, 2007 23:02
autor: Paweł Marek
Nie słyszałem o takiej awarii ale nie wygląda to poważnie, trzeba zasięgnąć informacji (może ktoś się jeszcze wypowie), ale podejrzewam że jedyny problem jest taki że do zaślepienia na nowo nie możesz jeździć. Gdyby to było spowodowane jakimś nadmiernym wzrostem ciśnienia w układzie (uszkodzony zawór w korku od płynu), to raczej gdzieś na wężach by puściło. A tu to chyba mało szkodliwy pech i tyle.

: ndz mar 25, 2007 23:07
autor: Marioo
No wlasnie sie troche zestresowalem tym ze wlasnie tam wywalilo, z tego co mi sie wydae ale nie moge znalezc nigdzie opisu to to jest zabezpieczenie bloku silnika np. w zime jak zamarznie plyn to rozwala wlasnie to a nie peka blok, tylko pytanie dlaczego to wywalilo, zrobilo sie to jak zatrzymalem samochod po przejechaniu ok 30km, ale nie spojzalem na jedna rzecz nie wiem czy sie plyn zagotowal bo nie spojzalem na wskaznik, do tej pory nie mialem problemow z temperatura plynu.

: ndz mar 25, 2007 23:25
autor: Paweł Marek
Zajrzałem do ETKI, znalazłem takie zaślepki na rysunkach do 1,4 i VR6 są takie same i mają numer 059103113. I sa przeznaczone do motnowania jako nadwymiarowe po zmianie. do 2l nie znalazłem ale napewno rzecz jest do kupienia.

: pn mar 26, 2007 05:07
autor: bodzio_j
W większości silników występują takie zaślepki. Ich zadaniem jest właśnie zabezpieczenie bloku przed pęknięciem w razie zamarznięcia wody.Kup zaślepkę, , wbij i powinno być dobrze. Być może była źle założona.

: pn mar 26, 2007 06:29
autor: Marioo
ok dzis podjade do serwisu bo pewnie to nie jest drogie, moze ja ze straosci wywailo troche lat juz ma a zmieniana tio chyba nie byla. Dzieki pozdrawiam.

: pn mar 26, 2007 09:36
autor: byczkins
Mały off top

Marioo, gdzie kozystasz z kanału w Wawie? szukam jakiegoś wolnostojącego?

: pn mar 26, 2007 18:26
autor: Marioo
ja wjezdzalem u wujka na kanal taki prywatny i malutki, da sie tam zajzec pod samochod ale robic cos pod samochodem to juz ciezko. A co do sprawy to chyba zostalo zrobione bedzie jutro wyjazd i zobaczymy czy nie wywali znowu.