Ręczny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
l_krupinski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lut 27, 2006 12:40
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Ręczny

Post autor: l_krupinski » ndz mar 25, 2007 14:55

Witam.
Proszę o pomoc i sugestie w sprawie hamulca ręcznego. Wymieniłem ostatnio linki (chociaż tylko jedna mi nie odbijała) ponieważ myslałem że to ona jest winna, ale nic nie pomogło i nadal po zaciągnięciu ręcznego i spuszczeniu dźwigni nadal tylne prawe koło zostaje zblokowane, muszę się wtedy położyć pod smochód i ręcznie cofnąć tą dzwigenkę od zacisku i wtedy ręczny zwalnia. Wie ktoś może co trzeba zrobić przy zacisku żeby sam wracał na miejsce i zwalniał koło?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz mar 25, 2007 15:00

samoregulator tzn (mechanizm ) sprężyna może nie odbija



Awatar użytkownika
l_krupinski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lut 27, 2006 12:40
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: l_krupinski » ndz mar 25, 2007 15:21

Tak, tylko prosiłbym o więcej szczegułów jak zabrać się do tej naprawy i co należy rozkręcić aby dostać się do tej spręzynki.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz mar 25, 2007 15:21

rozebrać bęben hamulcowy i dokładnie wszystko wyczyścic i letko nasmarowac samoregulator

[ Dodano: 25 Mar 2007 15:23 ]
zdjąc koło, wybic miseczke , wyjąć zawleczke , odkręcic nakrętke , klucz chyba 24 , zdjąć podkładke koronkowa , i zdejmujesz bęben



Awatar użytkownika
l_krupinski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lut 27, 2006 12:40
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: l_krupinski » ndz mar 25, 2007 15:47

tylko ze ja mam tarcze z tyłu, i cały czas pisałem że chodzi o zacisk a nie o szczęki



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz mar 25, 2007 16:07

aaaa to sorry :bigok:

[ Dodano: 25 Mar 2007 16:08 ]
a tego nie napisałeś nigdzie ze chodzi o tarcze



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » ndz mar 25, 2007 17:24

Witam!

Moja odpowiedź będzie niestety mało konkretna bo już dokładnie nie pamiętam.
Kiedyś jednak przerabiałem ten temat (nie osobiście ale kolega który mi naprawiał ręczny). Z tego co pamiętam to przyczyna tkwiła w sprężynie która odpowiada za odbicie zacisku. Po prostu nie miala siły poluzować linki do końca.
Koleś co prawda z bulami ale uporał się z tym jakoś. Wspominał że musiał cały zacisk bardzo gruntownie wyczyścić (mimo, że robił to parę dni wcześniej przy wymianie gumek w zaciskach z zestawu naprawczego bo wtedy znowu ręczny nie dział wogóle). Mówił, że najprościej jest wymienić te sprężyny na nowe (widziałem kiedyś takie na allegro) ale by oszczędzić czasu oczekiwania na takie wzmocnił siłe działania starych sprężyn. Coś wspominał o dodaniu podkładki pod sprężynki, zapewnił że to żadna prowizorka i nic się nie rozleci a jak nie zda to egzaminu to zamówi się nowe sprężynki. Jednak ten "jego patent" zadział i działa bez problemów (odpukać!) już jakieś pół roku.
Niestety więcej szczegułów nie jestem w stanie sobie przpomnieć.

pozdrawiam
mariusz



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz mar 25, 2007 21:43

tak to wyglada
Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 450 gości