Strona 1 z 2

Takie male pytanko dotyczace plywaka

: sob mar 24, 2007 19:58
autor: qaz5137
witam chcialem prosic kogos o pomoc bo mam strasznie wysoko rezerwe tj. na 15l. ustawiona i chcialbym zmienic to na 5 litrow albo cos kolo tego czy wie ktos jak to zrobic ???? z gory dzieki za informacje !!!

: sob mar 24, 2007 20:44
autor: prezesik25
Wydaje mi się, że plywak i styki załączające rezerwę działają na takiej samej zasadzie jak w fiacie 126p.

Jest tam taka blaszka, która gdy jest niski stan paliwa dotyka do drugiej i wtedy załącza sie kontrolka rezerwy - wystarczy podgiąć delikatnie tą blaszkę i powinno bić O.K.

ps kiedyś tacie taką blaszkę lekko podgiąłem w ładzie 2107 no i rezerwa zapalała mu się prawie na połowie zbiornika - to znaczy, że trzeba delikatnie ją podginać.

Powodzenia

: sob mar 24, 2007 20:46
autor: Paweł Marek
qaz5137 pisze:bo mam strasznie wysoko rezerwe tj. na 15l. ustawiona
masz kontrolkę rezerwy???

: sob mar 24, 2007 20:58
autor: qaz5137
wlasnie w moim goferku ni ma bo jest z 85 roczku i wlasnie myslalem zrobic taka kontrolke ale nie wiem jak to zabardzo zrobic ;/ jak ktos wie to niech pisze dzieki z gory za pomoc.

[ Dodano: 24 Mar 2007 20:00 ]
bo u mnie rezerwe pokazuje na tym pomaranczowym pasku i i myslalem zeby zmniejszyc ta rezewe i jak bedzie np 5 litrow to juz wyjdzie za ta kreske a nie tak jak teraz 15 litrow i dopiero wychodzi ;/

: sob mar 24, 2007 21:02
autor: prezesik25
zamaluj niepotrzebne kreski na wskaźniku to wtedy będziesz miał rezerwę na 5 litrach :)

: sob mar 24, 2007 21:06
autor: qaz5137
tak tylko ze wlasnie o to chodzi ze rezerwa to jest taki maly paseczk i jak zaleje goferkowi za 20 zl to ona prawie nie drgnie a niewiecie jak zrobic diode do rezerwy zeby sie zapalala jak bedzie 5l czekam na pomysly dzieki

: sob mar 24, 2007 21:22
autor: prezesik25
nie lepiej wlać do pełna, potem wyjeździć do połowy, potem znów zalać ? zamiast do końca skali jeździj do polowy skali

: sob mar 24, 2007 21:27
autor: Paweł Marek
Wiesz można wszystko zrobić, ale sporo roboty, trzeba by przy czujniku w baku dodatkowy styk zrobić, dodatkowe kable ciągnąć wiercąc dziurki w dekielkach. Dla mnie bez sensu.
Myślę że wystarczy jak podegniesz w górę plywak w baku albo przestawisz sobie wskazówkę w liczniku.

[ Dodano: Sob Mar 24, 2007 8:27 pm ]
I nie martw się że masz auto z 85 bo w trójkach też brak tej kontrolki

: sob mar 24, 2007 21:28
autor: greg
qaz5137 pisze:tak tylko ze wlasnie o to chodzi ze rezerwa to jest taki maly paseczk i jak zaleje goferkowi za 20 zl to ona prawie nie drgnie a niewiecie jak zrobic diode do rezerwy zeby sie zapalala jak bedzie 5l czekam na pomysly dzieki
trzeb aby taki sam układzik jak np przy zbyt niskim ciśnieniu oleju - golf 2 i 3 im mniej ma paliwa tym większy opór - zakres od 40 do 300 Ohm - czyli przy np 250 zapala się kontrolka

[ Dodano: Sob Mar 24, 2007 8:29 pm ]
Paweł Marek pisze:I nie martw się że masz auto z 85 bo w trójkach też brak tej kontrolki
wsadzasz zegary z golfa 4 i kontrolka jest

[ Dodano: Sob Mar 24, 2007 8:29 pm ]
qaz5137 pisze:ak tylko ze wlasnie o to chodzi ze rezerwa to jest taki maly paseczk i jak zaleje goferkowi za 20 zl to ona prawie nie drgnie
opłaca się tankować za 20zł?????? koszt dojazdu na stację paliw to z 5zł

: ndz mar 25, 2007 13:23
autor: worms
Witam.
Ze swojej już 40 letniej praktyki wiem, że niedobrze jest jeździć na koncówce zbiornika ponieważ w zbiorniku zbieraja sie z biegem czasu jakieś zanieczyszczenia i woda ktore to przy koncówce sa mimowolnie zasysane do gaźnika i potem są problemy.
Zbiornik paliwa najlepiej zawsze starać sie by był zatankowany do pełna wówczas nie zbiera sie w nim woda która skrapla sie w zbiorniku gdy jest prawie pusty.
Ja zawsze staram sie jak juz ktoś przedemna pisał tankowac do pełna a przy połowie gdy jestem w poblizu jakiejś stacji paliw znowu tankuje i zawsze do pełna.
Kiedys będąc jeszcze młodym taż tankowałem tak za pere złotych do czasu jak kiedyś nocą będąc na trasie byłem przekonany ze zatankuje paliwo w najbliższej miejscowosci a okazało sie ze CPN był zamkniety i zamiast czekac do rana, zaryzykowałem dalszą jazdę i pojazd zatrzymał sie w połowie drogi pomiedzy dwoma miejscowosciami gdzie były CPNy do kazdej około 20 km i jak na złość idąc na pieszo do tej nastepnej miejscowości nie złapałem zadnej okazji. I od tamtej pamiętnej chwili zawsze tankuje swoje autko do pełna.
Pozdrawiam

: ndz mar 25, 2007 15:10
autor: qaz5137
spoko dzieki za rade tylko chcialbym wlasnie cos zrobic z ta kontrolka tzn jej nie ma a chcialbym by byla czy moze zmiana plywaka czy cos pomoze i od czego jak cos pasuje taki plywak ????

: ndz mar 25, 2007 15:24
autor: kolizebo
worms pisze:Witam.
Ze swojej już 40 letniej praktyki wiem, że niedobrze jest jeździć na koncówce zbiornika ponieważ w zbiorniku zbieraja sie z biegem czasu jakieś zanieczyszczenia i woda ktore to przy koncówce sa mimowolnie zasysane do gaźnika i potem są problemy.
Zbiornik paliwa najlepiej zawsze starać sie by był zatankowany do pełna wówczas nie zbiera sie w nim woda która skrapla sie w zbiorniku gdy jest prawie pusty.
Ja zawsze staram sie jak juz ktoś przedemna pisał tankowac do pełna a przy połowie gdy jestem w poblizu jakiejś stacji paliw znowu tankuje i zawsze do pełna.
Kiedys będąc jeszcze młodym taż tankowałem tak za pere złotych do czasu jak kiedyś nocą będąc na trasie byłem przekonany ze zatankuje paliwo w najbliższej miejscowosci a okazało sie ze CPN był zamkniety i zamiast czekac do rana, zaryzykowałem dalszą jazdę i pojazd zatrzymał sie w połowie drogi pomiedzy dwoma miejscowosciami gdzie były CPNy do kazdej około 20 km i jak na złość idąc na pieszo do tej nastepnej miejscowości nie złapałem zadnej okazji. I od tamtej pamiętnej chwili zawsze tankuje swoje autko do pełna.
Pozdrawiam
Witam. Z tą wodą i syfami w baku to masz rację i wiadomo, że lepiej mieć paliwko w baku niż nie mieć :grin: Ale powiedz mi co zrobić jak na przykład kogoś nie stać zalewać za każdym razem do pełna? :crazy: Niestety żyjemy w takim kraju, że bardzo nas boli jak widzimy wskazanie dystrybutora. Tu nie Ameryka :jezor: Pozazdrościć Ci tylko braku problemów finansowych :bigok: Pozdrawiam, student PL.
PS a na wodę w baku ponoć jest sposób - szklanka denaturatu na bak paliwa i się przepali :)

: ndz mar 25, 2007 15:32
autor: miś fazi
albo zrobic dodatkowy styk przy pływaku , tylko przez diode ! , albo zrobic sobie układ elektroniczny który zaświeći kontrolke przy zmianie oporu orginalnego pływaka , w pierwszym przypadku musisz podciągac dodatkowy kabel , w drugim musisz zrobic układ elektroniczny

: ndz mar 25, 2007 15:41
autor: qaz5137
wolalbym z tym ukladem ale czy ktos nie wie czy ktos juz takie cos robil ???? jakies schemaciki moze ktos ma. Zgadzam sie z kolega ze nie stac mnie na tankowanie do pelna dlatego w taki sposob chcialem zeby ustawic rezerwe sobie i ze sie zapala dioda i jak zaleje wiecej to sie wylaczy i gdy znowu sie zapali wiem ze musze dotankowac tak jakby bylo bardzo malo dzieki z gory za wsie rady !!!