Strona 1 z 1

Geometria

: sob mar 24, 2007 16:00
autor: marrcin
Przez który z niżej wymienionych elementów nie można ustawić geometrii chodzi mi oczywiście o złużycie tych częsci.

- silenblock przedniego wahacza
- tuleje tulnej belki - gdzie mój mechanik powiedział że spokojnie można jeszcze jeździć i wymienic po wakacjach.
- łącznik stabilizatora - z prawej strony lekko wychodzi guma z tej obejmy metalowej (oba wymieniane w grudniu były)
- minimalnie wyczuwalny luz łożysk z tyłu (co mi sie wydaje ze lekki luz powinien byc)

: sob mar 24, 2007 17:24
autor: preker20
marrcin pisze:minimalnie wyczuwalny luz łożysk z tyłu (co mi sie wydaje ze lekki luz powinien byc)
powinein byc
marrcin pisze: łącznik stabilizatora - z prawej strony lekko wychodzi guma z tej obejmy metalowej (oba wymieniane w grudniu były)
raczej nie przeszkadza przy ustawianiu geomentri
marrcin pisze: silenblock przedniego wahacza
- tuleje tulnej belki - gdzie mój mechanik powiedział że spokojnie można jeszcze jeździć i wymienic po wakacjach
to by bylo to chociaz co to silent blockow nei mam 100% pewnosci

: sob mar 24, 2007 18:00
autor: Adamtd
marrcin, podstawowa zasada - wszelkie luzy w zawieszeniu należy usunąć przed regulacją geometrii. Dotyczy to przedewszystkim wszelakich elementów metalowo-gumowych (więc Twoje pierwsze trzy punkty) - ale to wszystko zależy od ich indywidualnego stanu w danym momencie

: sob mar 24, 2007 18:27
autor: jeanks5t
Zgadzam się z kolegą Adamtd każde luzy w zawieszeniu należy likwidować, pierwsze to wpływa na bezpieczeństwo, a po drugie to nie da się dobrze ustawić geometri.

: sob mar 24, 2007 18:31
autor: Marcin459
Czy moge sie przyłączyć? Tylko mam pytanie z innej beczki

: sob mar 24, 2007 18:36
autor: Slawek 11
Dodam do tego ze likwidujac na biezaco wszelkiego rodzaju niedomagania zawieszenia wychodzi duzo taniej niz jazda az sie cos urwie , bo wtedy zamiast wymienic zuzyty silentblock wachacza przedniego za pare groszy dochodza nam wymiany pozostalych elementow wskutek takiego zaniedbania.
Pozdrawiam.

: sob mar 24, 2007 18:58
autor: marrcin
Ile może kosztować wymiana tych silenblocków w przednim wahaczu?

: sob mar 24, 2007 19:09
autor: jeanks5t
Jeżeli masz knał, imadło i troche kluczy nasadkowych to powinieneś to sam zrobić bez problemu. W zakładzie mogą za to wziąść 100 może 150 zł. Ja nie jestem mechanikiem i bez problemu wymieniłem sam wszystkie końcówki, tarcze, tuleje swożnie itp. Trzeba tylko troche czasu i cierpliwości

: sob mar 24, 2007 19:12
autor: sas_gti
marrcin, oj marrcin marrcin a ja ci to juz przeciez pisalem na gg! sprawdzasz mnie? oj ty ty :jezor: