Strona 1 z 1

przerobka zegara z 2 kostek na 1 kostke [mk2]

: sob mar 24, 2007 13:25
autor: jedrekk
jak w temacie czy to wogole jest mozliwe?? bo kupic z obrotkiem na 1 kostke do diesela to kasa niesamowita a i dostac łatwo nie jest.... czy ktos kiedys przerabiał zegar z 2 kostek na 1??

: sob mar 24, 2007 13:48
autor: kaczor4011
oczywiscie ze jest wykonalne :bigok: trzeba miec kostki (najlepiej z kawalkami przewodów) i pinouty obu zegarów (sa chyba w faq na stronie głównej) odpowiednio polutowac i juz mamy przejsciówke

[ Dodano: 24 Mar 2007 12:51 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1329 pinout na 2 wtyki

[ Dodano: 24 Mar 2007 12:52 ]
http://vw2.info/vwforum/pinout_jeden_wtyk.htm pinout jeden wtyk

: pn mar 22, 2010 17:55
autor: bieniek1984
Pomoże ktoś jeszcze w tym temacie ?

: pn mar 22, 2010 21:36
autor: kaczor4011
bieniek1984 pisze:Pomoże ktoś jeszcze w tym temacie
a co tu wiecej pomagac?? chyba wszystko juz opisalem , przychodzi mi jeszcze na mysl zmiana ze tak powiem ,,plyty glownej'' (folii ze sciezkami) na taka z odpowiednia liczba wtyczek , ale niestety nie mam zadnych zegarow luzem i nie wiem na 100% czy jest to wykonalne, ale wydaje mi sie ze tak

: pn mar 22, 2010 21:55
autor: bieniek1984
kaczor4011, a masz moze jakieś foto jak to wyszło ?

[ Dodano: 22 Mar 2010 21:02 ]
kaczor4011, a słuchaj jak jest opisane że do MFA to mnie w deslu to nie obowiązuje ?

: wt mar 23, 2010 11:41
autor: kaczor4011
bieniek1984 pisze:kaczor4011, a masz moze jakieś foto jak to wyszło ?
niestety nie mam, robilem to ok 2 lata temu :bigok:
bieniek1984 pisze:kaczor4011, a słuchaj jak jest opisane że do MFA to mnie w deslu to nie obowiązuje ?
?? mozesz lepiej wytlumaczyc?

: wt mar 23, 2010 12:20
autor: bieniek1984
Dobra taka prowizorka ale u mnie w nowej kostce są takie piny :

2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.
3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel
7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow – wyjscie (brak jesli jest linka)
8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara
9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara
10.Syngal obrotomierza – z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)
11.+12V – zacisk 30 – plus z akumulatora.
12.+12V – zacisk 58b z wylacznika swiatel – do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.
13.+12V – zacisk 15 – plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.
16.Lampka kontrolna ladowania alternatora – zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.
20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)
21.Wskaznik poziomu paliwa w baku
23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej
24.Kierunkowskaz prawy
25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)

To co jest w nawiasach połącze z dwiema kostkami w liczniku z obrotkiem :
Biała wtyczka

1|Migacz (24)
2|Obrotomierz lub ekonomizer (wyjście W z alternatora) (10)
3|Klema 58 (12)
4|Czujnik temperatury cieczy chłodzacej (23)
5|Czujnik zbiornika paliwa (21)
6|Masa
7|Masa MFA
8|Klema 1
9|Funkcja MFA
10|Klema 30 (11)
11|Czujnik temperatury zewnętrznej (MFA)
12|Czujnik temperatury oleju (MFA)
13|Klema 56 A (25)
14|wolny

Czarna wtyczka
Wtyk | Od czego jest
1 | Klema 15 (13)
2 | Zapięcie pasów
3 | Wolna dioda LED
4 | Wolna dioda LED
5 | Ręczny
6 | Klema 61 (16)
7 | Czujnik ciśnienia oleju 0,3 bar (9)
8 | Czujnik ciśnienia oleju 1,8/1,4 bar (8)
9 | Choke [gardziel lub przepustnica]
10 | Vorglüh-Anlage (glow plugs)[przypuszczam, że to od świec] Świeca żarowa (zamiast swiecy zapłonowej) (20)
11 | Czujnik Halla
12 | Pamieć MFA
13 | Reset MFA
14 | Wolny

Wyjasnienie klem

58|Podświetlenie liczników
56A|Długie światła
30|Plus z akumulatora
15|Plus przez stacyjkę z akumulatora
1|Niskie napięcie cewki zapłonowej
61|Ładowanie akumulatora
Brakuje mi tylko pozycji 2, 3, 7, czyli :
2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.
3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel
7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow – wyjscie (brak jesli jest linka)

I do czego ręczny podłączyć czy nie musi być ? W sumie on świeci tylko w konsoli a nie w liczniku.
Mam nadziję że udało mi się jakoś jasno przedstawić to :) jak możesz to podpowiedz do czego te trzy wtyki podłączyć

[ Dodano: 23 Mar 2010 11:25 ]
A i jeszcze jedno na kostce białej jest strona A i B ale na czarnej B i D :/ więc na czarnej która będzie niby A ? Patrząc analogicznie niby D to będzie A dobrze myślę ?

: wt mar 23, 2010 15:49
autor: zielu
ja kiedyś przerabiałem do siebie licznik z 2 kostek na jedną (tylko ze benzyna)...
korzystałem z tych schematów co podał kaczor4011,
wystarczy tylko odpowiednio połączyć kabelki i działa.. dodam tylko że jak ktoś nie ma dużej jednej kostki to można ją zrobić z kostki taśmy od napędów kompa :)

: wt mar 23, 2010 22:59
autor: bieniek1984
No ja tez się postaram przerobić ale nie wiem właśnie gdzie podłączyć te 3 kable.
Mase z mojej wtyczki czyli wtyk (3 Masa ze styku 31 przelacznika swiatel ) może pod wtyczkę białą pozycja 6 masa
Chyba że coś takiego jest ale u mnie nie jest to dzialające

[ Dodano: 23 Mar 2010 22:01 ]
Może faktycznie u mnie jest więcej kabli a tak nprawde działa tylko 13 ?

: wt mar 23, 2010 23:16
autor: marino123
czy ktoś mógłby mi pomóc. Zapalił mi sie komunikat na zegarze --- OR 1 DAY --- nie wiem co to moze znaczyc oczywiscie golf 5 z 2004 1.9 Tdi

: śr mar 24, 2010 08:39
autor: bieniek1984
a jak nie będzie połączenia z alteranatorem z wyjściem W to bezpośrednio połączyć z licznika do altenatora ?

[ Dodano: 24 Mar 2010 19:45 ]
Dobra problem nie ważny wróciłem do ori licznika