Strona 1 z 1

ciepły nie pali

: pt mar 23, 2007 23:32
autor: maker
Mam problem silnik 1.3 NZ gdy sie rozgrzeje nawet po przejechaniu 2 km nie chce ponownie odpalic, dopiero gdy pompuje pedal gazu to lapie. I tutaj pytanie poniewaz zainteresowalem sie termostatem. Po przejechaniu 8 km po miescie wskazowka nie wyszla nawet poza pierwsza biala gruba kreske. Ogrzewanie w srodku po przejechaniu tego dystansu dawalo cieple powietrze. Czy oznacza to ze mam zepsuty termostat i czy moze byc to przyczyna nie palenia na cieplym silniku ?

: pt mar 23, 2007 23:56
autor: souler
do palenia to nic nie ma, a dystans 8km+ogrzewanie moze byc zbyt maly do nagrzania silnika. na trase dziada i wtedy powinno wskoczyc 90. jesli bedzie wyraznie mniej, czyli 60-70 to wtedy termostat do wymiany. z tym odpalaniem to nie wiem, bo nie znam sie na benzynie.

ciepły nie pali

: sob mar 24, 2007 00:15
autor: wwodzu
Jak silnik jest chłodny, to na rozruch potrzebuje o wiele więcej paliwa niż jest ciepły :kufel: . Podejrzewam na początek brudny filtr paliwa, potem mogą to być świeczki ( przerwy) lub co gorsza pompa paliwowa :hmm: (podobną sytuacje miałem). Jak jest rozgrzany to nie powinno być kłopotu. Jak jest :grrr: , to zacząłbym od świec, filtra powietrza i jak jest to kopułka i palec rozrządu. Sorry tylko tyle mogę pomóc :bajer: . Nerka.

: sob mar 24, 2007 00:31
autor: maker
wwodzu pisze:Jak jest :grrr: , to zacząłbym od świec, filtra powietrza i jak jest to kopułka i palec rozrządu. Sorry tylko tyle mogę pomóc :bajer: . Nerka
Swiece, kopulka, palec wymienione 2 miesiace temu. Filtr powietrza ogladalem i nie wyglada na zuzyty. Przeplywomierz sprawny (niedawno wymieniony). Czekam na dalsze propozycje...

: sob mar 24, 2007 00:56
autor: wwodzu
Przypomniałem sobie :hmm: , że jeszcze wymieniali u mnie (jechałem odebrać z hurtowni) ... wolnych obrotów. Sorry nie pamiętam :panna: nazwy, ale znajduje sie to przy kopułce palca rozrządu w mk1. Są dwa typy. Z otworem na podciśnienie i bez tego otworu. Mała propozycja. Jedź do diagnosty (kilku) i tylko zadawaj pytania :bajer: , demonstrując kłopot. Potem sam wywnioskujesz od czego zacząć. Czasu troszkę stracisz, ale zaoszczędzisz przynajmniej kasę :chytry: .

: sob mar 24, 2007 03:48
autor: prezesik25
wwodzu pisze:Mała propozycja. Jedź do diagnosty (kilku) i tylko zadawaj pytania , demonstrując kłopot. Potem sam wywnioskujesz od czego zacząć. Czasu troszkę stracisz, ale zaoszczędzisz przynajmniej kasę .
Hm..... bardzo ciekawy sposób na oszczędność :)

: sob mar 24, 2007 09:01
autor: Buniek85
mialem podobny problem z rozruchem, wymienilem czujnik temp niebieski ktory idzie do komputera i wszystko wrocilo do normy

: sob mar 24, 2007 09:49
autor: Bąku
jo tyż stawiam na walnięty czujnik temp

: sob mar 24, 2007 17:43
autor: maker
Dzisiaj ogladalem jeszcze raz silnik i zauwazylem ze urwal sie kabel od jednej niebieskiej wtyczki sam nie wiem od czego ? Co to moze byc i co powodowac ? Zalaczam foto: Obrazek

[ Dodano: 24 Mar 2007 18:57 ]
I jeszcze troche przynudze... nie moge zlokalizowac tego czujnika temp. Gdzie on sie dokladnie znajduje ? I jaki moze byc nowego ?

: sob mar 24, 2007 21:09
autor: prezesik25
wg zdjęcia jest to kabelek od czujnika temperatury, zamontuj go spowrotem i problem powinien zniknąć - poprostu nie masz wskazań z czujnika temperatury bo masz urwany ten kabelek

[ Dodano: 24 Mar 2007 20:14 ]
Obrazek

tu masz pokazane co i gdzie jest

: sob mar 24, 2007 21:46
autor: maker
Dzieki wielkie. Jutro to przylutuje :D Punkciki przyznane...