Strona 1 z 1

wymiana popychaczy zaworow

: pt mar 23, 2007 07:53
autor: kajtek
witam wszystkich uzytkownikow ,mam taka prosbe,posiadam mk2 gt,silnik 1.8,mam zamiar wziasc sie za wymiane chydro popychaczy w swoim autku,jeszcze nigdy tego nie robilem i nie wiem jak sie za to wziasc,tak aby nic nie przestawic ani nie zepsuc,bardzo bym prosil o opis i rade jak to zrobic samemu naj dokladniej dzienki.

Re: wymiana popychaczy zaworow

: pt mar 23, 2007 08:52
autor: Borys
kajtek pisze:witam wszystkich uzytkownikow ,mam taka prosbe,posiadam mk2 gt,silnik 1.8,mam zamiar wziasc sie za wymiane chydro popychaczy w swoim autku,jeszcze nigdy tego nie robilem i nie wiem jak sie za to wziasc,tak aby nic nie przestawic ani nie zepsuc,bardzo bym prosil o opis i rade jak to zrobic samemu naj dokladniej dzienki.
zdemontowac pokrywe zaworów, rozpiąc rozrząd, odkręcic śrubt stopek wałka rozrządu, wyjąc walek rozrządu, i juz mozna wygiągac popychacze, to tej czynnosci polecam dobry, mocny magnes.
po zamontowaniu popychaczy poskładać w odwrotnej kolejności

: pt mar 23, 2007 08:58
autor: kajtek
ok a jak mam rozpiac pasek rozrzadu?

pasek

: pt mar 23, 2007 09:15
autor: rjxt
przed rozpięciem paska poznacz sobie wszysykie koła żebyś nie miał potem problemów z odpowiednim jego założeniem, no a potem popuść naciągacz paska i zdejmij pasek z koła wałka rozrządu :kufel:

Re: wymiana popychaczy zaworow

: pt mar 23, 2007 09:35
autor: RobertP
kajtek pisze:mam taka prosbe,posiadam mk2 gt,silnik 1.8,mam zamiar wziasc sie za wymiane chydro popychaczy w swoim autku,jeszcze nigdy tego nie robilem i nie wiem jak sie za to wziasc
jak sie zabrać masz opisane już przez kolegów
ja to robiłem już wielokrotnie, robota przyjemna i prosta i dosyć czysta :bigok:
zobacz oprócz wymiany możesz deczko zregenerować je jak nie chcesz
wymieniać wszystkich, albo jak nie masz kasy na wymianę wszystkich
zobacz dwa temaciki, powinny być Ci także pomocne oprócz opisów
które podali wcześniej inni
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#977988

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#974604
:bigok:

[ Dodano: Pią Mar 23, 2007 08:42 ]
rjxt pisze: zdejmij pasek z koła wałka rozrządu :kufel:
kajtek później zobacz bo ja nie pamiętam czy czop wałka rozrządu przechodzi
jeszcze przez osłonę po lewej stronie czy nie ale jak przechodzi to odkręć te koło
pooznaczaj sobie "mostki" czy jak chcesz zwać je to panewki górne ;-) wałka rozrządu
która jest pierwsza i tak po kolei ....
i oznacz sobie jak są na nim krzywki abyś później tak samo wsadził no i zdejmij wałek :-)
tam będziesz miał pod nim te chydrauliczne popychacze zwane szklankami ...
a wtedy już sam będziesz wiedział co robić
aha przy dokręcaniu ponownie śrub tych mostków nie przeciągaj za mocno bo będzie
kupa kłopotów i roboty, jak masz klucz dynamometryczny to najpierw dokręć wszystkie
śruby zwykłym kluczem lekko a później już dymamometrycznym
i chyba o ile pamiętam ma być ustawione na 20Nm
i dokręcaj śruby tak jak śruby od głowicy na przemian (zaczyna się od środka ..., popatrz w książce o mk2 do pobrania z forum ... )