Mocniejsze swiatło po przyciągnieciu manetki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

raclet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 12, 2007 20:48
Lokalizacja: Lublin/Kraków/Włoszczowa
Kontakt:

Mocniejsze swiatło po przyciągnieciu manetki

Post autor: raclet » pt mar 23, 2007 00:20

Mam dość kiepskie światła na obecna chwile w moim MK2 Zauważyłem że jak jade na długich i pociągnę leciutko do siebie manetkę (Bez zapalania sie jednoczesnie krótkich) mam poprawę, lampy dają leprze światło czy tak sie dzieje u wszystkich
Jeszcze jedno bo teoretycznie można przerobić tak że na pojedynczych lampach zapalając długie swiatła mozna przerobić żeby nie gasły krótkie (daje to już zadowalający dla mnie efekt) Czy wytrzyma żarówka gdy będą się palić w niej dwa żarniki jednocześnie. I czy alternator tez to wytrzyma. W ogóle mysle również o podwójnych światłach ale to jescze na potem. Acha czy da się wymienić same odblaski (pobiele)na nowe ?



marek85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr lis 30, 2005 21:21
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: marek85 » pt mar 23, 2007 00:35

Masz poprostu straty na przewodach. odpal auto, załącz swiatla, zmierz napiecie na akumulatorze i bezposrednio przy zarówkach, na tej kostce. bedziesz widzial różnice w napieciu.

tutaj http://vwgolf.pl/index.php?id=przekazniki masz opisane jak zwalczyc ten problem :)


mój były GOLF
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=43528

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pt mar 23, 2007 00:44

marek85, mam ten sam problem, ze jak pociagne manetke to swieci jakby mocniej. To nie jest wydaje mi sie kwestia strat na kablach tylko jakiś taki mysk jakby własnie zapalały sie jeszcze do długich krótkie bo one idą wtedy fajnie po ziemi, zastanawiałem sie czemu tak siedzieje ale tematu jakoś nie zdazułem załozyc :P więc też czekamna wypowiedzi :bigok:


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

marek85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr lis 30, 2005 21:21
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: marek85 » pt mar 23, 2007 00:51

Wedlug mnie jest tak :P, ze jak lekko pociagniesz to manetke do siebie do zamyka sie dodatkowy obwód i swiatla swieca mocniej (są mniejsze straty) a jak bardziej pociagniesz to zalaczaja sie swiatla mijania i masz obydwa naraz. :bigok:


mój były GOLF
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=43528

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt mar 23, 2007 01:02

Ale teorie spiskowe tworzycie ;) Po przyciągnięciu manetki właczają się światła mijania jednocześnie z zapalonymi długimi. Świecą więc dwa włókna w H4 przez to jest jaśniej.


=-Pinhead-=

marek85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr lis 30, 2005 21:21
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: marek85 » pt mar 23, 2007 01:06

Pinhead, ale chyba mnie nie rozumisz, albo nie masz strat na kablach i tego nie zauważyles :P. Oczywiste ze jak swieca dwa włukna to jest jasniej, ale jak pociagniesz lekko manetke to swieci dalej jedno włukno ale swaitlo jest mocniejsze.


mój były GOLF
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=43528

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pt mar 23, 2007 01:08

Pinhead pisze:Ale teorie spiskowe tworzycie ;) Po przyciągnięciu manetki właczają się światła mijania jednocześnie z zapalonymi długimi. Świecą więc dwa włókna w H4 przez to jest jaśniej.
żadne teorie spiskowe-pociągając manetkę delikatnie do siebie sprawiamy, ze styki przełącznika stykają się w trochę innych miejscach niż zazwyczaj(nie wypalonych przez lata użytkowania) przez co jest większy przepływ prądu i stąd leprze światło- najleprzym rozwiązaniem jest montaż przekaźników świateł opisany w temacie w dziale FAQ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64358&start=0
temat dość obszerny


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt mar 23, 2007 01:19

Możliwe jednak przy lekkim pociągnięciu manetki do siebie przy włączonych światłach długich zaczyna świecić włókno świateł mijania. To jest fakt i warto to sprawdzić bo może sie okazać że przekaźniki są zbędne.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pt mar 23, 2007 01:27

możliwe-ale ja piszę o sytuacji sprawdzonej w moim mk1, kolegi mk2 i mk3 jeszcze innego kolegi przy użyciu dwóch kontrolek podłączonych pod kostkę żarówki właśnie po to by wyeliminować sytuację zapalania się drugiego włókna w żarówce-robiłem to po to by pokazać kolegom co mogą czynić spadki napięcia na włączniku i co mogą zyskać na przekaźnikach-o dziwo obaj wrogowie zbędnych kabli i przekaźników już takowe posiadają i chwalą sobie nowe leprze światła


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt mar 23, 2007 01:32

raclet Zalecałbymbym ci kolego zainwestować w przekaźniki świateł, koszt materiałów to groszowa sprawa, no i musisz się pobawić w podłączenie tej całej instalacji, chyba, że masz znajomego, który już zakładał u siebie taką instalkę. Koledzy dali ci link do działu z tematem "przekaźniki świateł". Sam mam założone światła na takiej właśnie instalacji przekaźnikowej i jestem bardzo zadowolony z mocy świateł.

Powodzenia


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt mar 23, 2007 08:54

Odpowiedź jest banalnie prosta:
"migając" długimi skraca sie obwód prądowy od świateł (pomijany jest włacznik świateł- pokrętło) i prąd pobierany jest bezpoś z bezpiecznika. Stąd znacząco mniejszy spadek napięcia. jeden z kolegów już coś sugerował na ten temat ale nie rozwinął swojej myśli.
Wystarczy spojrzeć na schemat świateł w MK3 (w MK2 zresztą też) i wszystko ładnie widać.

P.S
Oczywiście prawidłowe zamontowanie przekaźników zdecydowanie poprawi jakość oświetlenia MK3 gdyż napięcie na żarówkach wzrośnie.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt mar 23, 2007 23:19

a ja mam przekazniki załozone i tez tak mam ze jak jade na długich i przytrzymam manetke to sie zapalaja krotkie. niby ok ale podejrzewam ze zarowka długo nie wytrzyma jak sie pala dwa zarniki, za cieplo jej bedzie


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » pt mar 23, 2007 23:36

marek85 pisze:Masz poprostu straty na przewodach. odpal auto, załącz swiatla, zmierz napiecie na akumulatorze i bezposrednio przy zarówkach, na tej kostce. bedziesz widzial różnice w napieciu.

tutaj http://vwgolf.pl/index.php?id=przekazniki masz opisane jak zwalczyc ten problem :)
ja mialem tak przy swojej III, straty na przewodach i po pociagnieciu manetki swiatla byly lepsze , po zalozeniu przekaznikow swiatla sa lepsze i efekt podczas trzymania manetki znikl
Pozdrawiam


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt mar 23, 2007 23:41

tylko przekazniki pomogą



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 307 gości