Strona 1 z 2

Czy w moim silniku jest kolizyjny rozrząd?

: czw mar 22, 2007 17:36
autor: anthrax00001
Witam,

Podobno w silniku 1.4 ABD rozrząd jest bezkolizyjny,
czy ktoś może to potwierdzić?

: czw mar 22, 2007 18:03
autor: Smaczny
Bezkolizyjne są silniki ośmio zaworowe
MK1: 1.5, 1.6, 1.8
MK2: 1.6, 1.8
MK3: 1.8, 2.0

Kolizyjne 1.8 16v i 2.0 16v

Twój jest 1.4 8v, lepiej nie sprawdzaj czy jest bezkolizyjny.

Choć słyszałem też opinię, że tylko 1.8 RP jest bezinwazyjny...

: czw mar 22, 2007 18:20
autor: preker20
Smaczny pisze:Choć słyszałem też opinię, że tylko 1.8 RP jest bezinwazyjny...
nieprawda bo 1.6 tez nie

: czw mar 22, 2007 19:27
autor: anthrax00001
słyszałem, że te które mają 2 zawory na cylinder nie są kolizyjne ale nie w oplach
a te które mają 4 zawory na cyl. są kolizyjne ale nie w toyotach

ten mój silnik mnie wkurza, chodzi nierówno strzela w tłumik, nierówne sprężanie [9-11]
jak się rozpadnie to kij mu w ryj :)

: czw mar 22, 2007 19:31
autor: Szosownik
Smaczny pisze:Bezkolizyjne są silniki ośmio zaworowe
MK1: 1.5, 1.6, 1.8
MK2: 1.6, 1.8
MK3: 1.8, 2.0

Kolizyjne 1.8 16v i 2.0 16v

Twój jest 1.4 8v, lepiej nie sprawdzaj czy jest bezkolizyjny.

Choć słyszałem też opinię, że tylko 1.8 RP jest bezinwazyjny...
dziwne bo ja mam 1,8 i jest kolizyjny

: czw mar 22, 2007 19:33
autor: Kisiel
ABD jest kolizyjny i to czy dany silnik jest czy nie jest nie zalezy tylko od tego ile ma zaworow na cylinder, poczytaj sobie ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=87226

: czw mar 22, 2007 19:37
autor: Duber
trzeba przyjac ze wszystkie sa kolizyjne i spokoj.choc sasiad ma mk1 chyba 1.1 i juz kilka razy sie mu pasek urwal i nic.

: czw mar 22, 2007 19:44
autor: preker20
piotr2 pisze:trzeba przyjac ze wszystkie sa kolizyjne
:blush:

kurcze ale wlasnie nie wiem, nie pameitam zeby byl kiedys na forum jakis post ze komus sie zerwal pasek i nastapila jakas kolizja(oczywiscie mowa o benzynowcach), korci mnie zeby zejsc do garazu i sprawdzic, tylko trche roboty:/

: czw mar 22, 2007 19:47
autor: Duber
preker20 pisze:korci mnie zeby zejsc do garazu i sprawdzic, tylko trche roboty:/
co sprawdzic jak?zerwiesz pasek w czasie gdy silnik pracuje?1000 razy pisalismy o tym i nikt niemogl zagwarantowac ze ten czy tamten jest bezkolizyjny

: czw mar 22, 2007 19:51
autor: Kisiel
preker20 pisze:nie pameitam zeby byl kiedys na forum jakis post ze komus sie zerwal pasek i nastapila jakas kolizja(oczywiscie mowa o benzynowcach)
ale ja pamietam :D byl taki temat i byl placz i zgrzytanie zebow :) ze sie pozalowalo kasy na wczesniejsza wymiane

: czw mar 22, 2007 19:53
autor: Szosownik
piotr2 pisze:
preker20 pisze:korci mnie zeby zejsc do garazu i sprawdzic, tylko trche roboty:/
co sprawdzic jak?zerwiesz pasek w czasie gdy silnik pracuje?1000 razy pisalismy o tym i nikt niemogl zagwarantowac ze ten czy tamten jest bezkolizyjny
dokładnie
dlatego trzeba zmieniać wszystko na czas i dobrej marki
nie zastanawiać się czy mój jest kolizyjny czy też nie
ja mam kolizyjny i szczerze mówiąc mam to gdzieś
zmieniam wszystko nawet wcześniej niż trzeba
no i dobrej marki

: czw mar 22, 2007 19:56
autor: preker20
hehe nie no piotr2, bez hardcora:] ale jesli ustawimy tlok w jego gornym polozeniu to krecac walkiem rozrzadu przy silniku bezkolizyjnym nie wyczujemy tego ze nasz zawor styknal sie z tlokiem, czuli bysmy wtedy jakis opor! Przy normalnie pracujacym silniku odleglosc bedzie taka sama i w razie zerwania sie paska bedziemy mieli doczynienia z sytaucja taka jak w naszej symulacji:]

: czw mar 22, 2007 19:57
autor: AD6
piotr2 pisze:
preker20 pisze:korci mnie zeby zejsc do garazu i sprawdzic, tylko trche roboty:/
co sprawdzic jak?zerwiesz pasek w czasie gdy silnik pracuje?1000 razy pisalismy o tym i nikt niemogl zagwarantowac ze ten czy tamten jest bezkolizyjny
wystarczy tylko ściągnąć pasek rozrządu i kręcić lekko wałem (oczywiście nie rozrusznikiem tylko lekko kluczem np. płaskim) jak w pewnym miejscu się zablokuje i stanie to znaczy że tłok spotkał się z zaworem ja jak zmieniałem pasek w poprzednim vw polo 1,0 to tak zrobiłem z ciekawości i wiem że tam jest kolizyjny bo w pewnym momencie wał się zablokował i nie dało się dalej zakręcić tylko spowrotem mogłem w polo miałem silnik wizualnie identyczny jak w golfie III ABD i ABU także stawiam na to że są to silniki kolizyjne

: czw mar 22, 2007 19:59
autor: preker20
AD6, dokladnie