Strona 1 z 1

zamiana automatu na manual

: śr mar 21, 2007 21:05
autor: spanker
mam golfa 4 tdi z przebiegiem ok 300.000km skrzynia 4 biegowa, skrzynia ma objawy ogolnego zuzycia, czyli szarpanie na cieplym oleju przy zmiania biegow (szczegolnie 1/2) gubi sie przy jezdzie pod gore i potrafi zredukowac z3 na 2 zamiast przelaczyc na 4 i do tego jakis tloczek w srodku jest sparcialy czy cos i trzeba chwile poczekac az ruszy gdy zmieniam z "n" na "d" moje pytanie jest nastepujące gdzie w 3 miescie zmienia ni skrzynie na manuala przy zachowaniu niskich kosztow? nie mam zamiaru sie w ogole bawic w remont tej skrzyni bo to glupota, wole kupic reczna, zamontowac i do tego jeszcze drozej auto sprzedac, bo ludzie wola skrzynie reczne. moje drugie pytanie, to co musze kupic? wiadomo skrzynia+sprzeglo+kolo2 masowe+wybierak i drazek zmiany oraz edal sprzegla, ale czy cos jescze ? polosie? rozrusznik?

: śr mar 21, 2007 21:12
autor: jhosef
Na dobry początek polecam przeczytać ten temat. Dotyczy mk3 ale u Ciebie może być podobnie. Może znajdziesz tu jakieś przydatne informacje.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=86536

: śr mar 21, 2007 21:26
autor: bongo
Tanio nie będzie..

: śr mar 21, 2007 21:49
autor: jhosef
bongo pisze:Tanio nie będzie..
No raczej nie będzie.
Za samą skrzynię ze sprzędłem kompletnym i kołem zamahowym trochę zapłacisz.

: śr mar 21, 2007 22:00
autor: spanker
juz dowiadywalem sie, skrzynia + kopletne sprzeglo z kolem dwumasowym + pedaly + wybierak 1200zł, polosie na wymiane z mojego za free, ew. rozrusznik tez. koszt robocizny pewnie min. 500zeta, ale sprzedam za przynajmniej 1000 wiecej niz w automacie, dodatkowo za automat ze 400zeta moze dostane, nie wiem tylko co z hamulcami

[ Dodano: 21 Mar 2007 21:03 ]
do tego, mniejsze zuzycie paliwa, lepsze przyspieszenie i ukojone nerwy :) ale zobaczymy

: śr mar 21, 2007 22:04
autor: jhosef
A czy elektronika skrzyni nie jest połaczona z ECU? Bo w niektórych samochodach tak się zdarza.

[ Dodano: 21 Mar 2007 21:06 ]
rozrusznik jest inny w automacie w mk1, mk2 mk3 wiec i może w mk4 jest inny.

: śr mar 21, 2007 22:23
autor: bongo
W sumie 2 tys przekładka,zysk przy sprzedaży.Za remont lub kupno automata myśle że tysiaka trza liczyć.Chyba warto.

[ Dodano: Sro Mar 21, 2007 21:24 ]
P.S.Skasuj temat w dziale diesel bo mod sie zdenerwuje...

: śr mar 21, 2007 22:30
autor: jhosef
bongo pisze:Za remont lub kupno automata myśle że tysiaka trza liczyć.Chyba warto.
Za remont to raczej prę tysi, wyjęcie i włożenie skrzyni w olsztynie kosztuje tysiaka, od gościa w krakowie chcieli 1800.
Ode mnie za remont dyfra w automacie chcieli 4500, potraktowałem to jak dowcip i odjechałem.
Automat do mk2 na szrotach chcą nawet 700 zet to raczej więcej bedzie

: śr mar 21, 2007 22:51
autor: spanker
panowie moze jeszcze wypowiecie sie na temat cieknacego olejem zaworu egr, temat jest podforum "tdi" a ten zdublowany juz wywalilem

: śr mar 21, 2007 23:33
autor: jhosef
Chodzi o zawór recyrkulacji spalin?

Jesli leci z niego olej do głowy przychodzi mi tylko turbina. Ale nie znam się na tym.

: ndz paź 18, 2009 10:42
autor: mc_rafal
Widzę ze temat jest trochę stary ale nie chce otwierać nowego tematu, więc się podłączę. Mam Golfika Mk IV z silnikiem AHF i nieszczęsna skrzynią automatyczną AG4. Chce zrobić przekładkę na manualna 5 biegowego. Wszystko zrobię sam jednak nie wiem co będzie z elektroniką skrzyni automatycznej, czy już ktoś robił coś takiego ?? I jakie oznaczenie ma skrzynia manualna która pasowała by do mojego G4 ??