Strona 1 z 1

Problem z modulem sterujacym w 2.0 GTi 2E

: śr mar 21, 2007 16:50
autor: budzio18
tak jak w temaccie mam problem z modulem sterujacym
a mianowice jakis czas temu silnik zaczal strasznie nierowno pracowac na PB a na LPG jest wporzadku,
nie ma zadnego problemu z jego uruchomieniem i wogole jedzie normalnie ale nierowno pracuje
wkoncu dzis znalazlem chwile i podlaczylem pod kompa mojeog golfera w poszukiwaniu bledow
no i podlaczam sprawdzam i nic, zapalam silnik sprawdzam i nic, mysle se ze jest wszystko wporzadku,
ale mysle sprobuje jeszcze raz silnik zapalony sprawdzam bledy a tu:

65535 uszkodzony modul sterujacy 37906024D difigant 1.7 1390
19779 nieznany kod bledu , zbyt duza opornosc
8224 nieznany kod bledu , zbyt duza opornosc

nie wiem co to za bledy :( i nie wiem skad sie wzielo :/

co dziwne przelaczylem na LPG to bledy znikly , no to mysle dam na Pb ,
no i sprawdzam bledy i nic!!
nie ma zadnego , probowlem jeszcze para razy i nic sie juz nie pojawilo
czy ma ktos jakis pomysl co to moze byc???

: śr mar 21, 2007 19:28
autor: KamilW
sluchaj, piszesz ze masz lpg, to pewnie 2 generacji, masz pewnosc ze emulator jest odpowiedni dla twojego silnika i ze wszystko z gazem jest ok?? Doszukiwal bym sie problemow w nieodpowiednio podlaczonym gazie a nie w sterowniku.

: śr mar 21, 2007 19:48
autor: budzio18
do LPG mam sterownik Bingo M i taki jest wystarczajacy
co do jego podlaczenia to nigdy wczesniej nie mialem takiego bledu :/ i niby dlaczego mialby wywalic taki blad ze modul jest uszkodzony i co z tymi dwoma pozostalymi 19779 i 8224?? zbyt duza opornosc? czego ?

: śr mar 21, 2007 20:23
autor: Krokulec
I ja się podepne do tematu, u mnie występują te same błędy na kompie zaraz po uruchomieniu silnika, a gdy sprawdzam jeszcze raz to już błędu nie ma, gazu w aucie nie posiadam więc u ciebie myśle że gaz nie jest powodem tych błędów.

U mnie objawy to czasami nierówna praca na jałowym i zamulanie po osiągnięcu temp. około 70 stopni ( ostatnio nawet strzelił w filtr powietrza ), a gdy wyłącze silnik i zapale jeszcze raz to te objawy znikają, do tej pory nie moge poradzić sobie z tym problemem.

Pozdrawiam

: czw mar 22, 2007 00:20
autor: budzio18
Krokulec a ty masz te 2 bledy dodatkowe? co ja mam? czy tylko blad modulu?
chyba nam nikt nie pomoze tak mi sie zdaje :/

: czw mar 22, 2007 17:09
autor: Krokulec
U mnie to wygląda tak:

65535 Uszkodzony moduł sterujący 37906D24AG
Digifant 1.7 1576
19779 Nieznany komunikat błędu
Zbyt duża oporność
8224 Nieznany komunikat błędu
Zbyt duża oporność

Poza tym wydaje mi się że mam uszkodzoną sonde, odłączyłem ją i objawy znikneły, a gdy ją znowu podłączam to objawy wracają, więc niebawem kupuje sonde tylko że oryginalną bo uniwersalna z allegro nie dała zadnych rezultatów

: czw mar 22, 2007 22:49
autor: budzio18
hmm moze i masz racje z ta sondo ale dlaczego odrazu modul ma byc uszkodzony a nie wywala bledu sondy??
ja kupilem na allegro rok temu bo sie posypala i obroty byly nierowne i wogole silnik dziwnie pracowal , jak zalozylem ta z allegro to silnik zaczal rowno pracowac i wrocila mu moc i jezdze tak od roku i jest ok , analiza spalin tez ok
z drugiej strony to moze robic sonda porblem bo jak przelaczylem z Pb na LPG to bledy zniknely a wtedy emulator zadzialal sondy
ale nadal sie zastanawiam a na forum czekam na pomoc ale chyba sie nie doczekam :(

: sob maja 12, 2007 22:17
autor: Krokulec
U mnie już po problemie :D , wymieniłem sterownik główny na inny i jak ręką odjął wszystko jest OK, winą obarczałem sonde a okazało się żę komputer nawalił i stąd błędy.
Nawt spalanie w normie, u mnie na trasie wychodzi przy 110km/h około 7.1l/100km.