Strona 1 z 1

Płyn hamulcowy

: wt mar 20, 2007 17:37
autor: bogik
Witam
chciałem wymienić płyn hamulcowy w swoim golfie tylko nie wiem jak. Dodam że jest układ ABS. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć albo zrobić fotke gdzie znajde kurek żeby spuścić stary płyn. z góry dzieki

: wt mar 20, 2007 17:54
autor: Paweł NPI
Płynu nigdy się nie spuszcza... Dolewa się tylko nowy i pompuje aż zacznie lecieć nowy czysty płyn. Jak chcesz go spuścić całkowicie to odkręcasz wszystkie odpowietrzniki pokolei i pompujesz aż płyn przestanie lecieć ale w takim przypadku później może być troszkę kłopotliwe odpowietrzenie...

: wt mar 20, 2007 17:56
autor: kiss
W układzie hamulcowym nie ma czegoś takiego jak kurek do spuszczania płynu. Płyn hamulcowy upuszcza się z zaworów odpowietrzających. Konieczna jest także pomoc drugiej osoby. Jeśli nie masz doświadczenia to radzę Ci udać się lepiej z tym do jakiegoś warsztatu. Wymiana nie będzie droga a Ty będziesz miał szansę podejrzeć jak to się prawidłowo robi.

: wt mar 20, 2007 17:58
autor: Paweł NPI
kiss, Dokładnie :bigok: W dodatku jest określona kolejność odpowietrzania: Tył prawe koło, Tył lewe koło, Przód prawe i przód lewe, ale to tak na marginesie.

: wt mar 20, 2007 18:16
autor: marrcin
Wymieniałem tydzień temu płyn, ale jak widziałem jak to sie robi to na pierwszy raz bym się tego nie podjoł, potrzebna 2 osoba i troche latania wokół samochodu jest jak chcesz mieć dobrze zrobione.
Płaciłem za wszystko 50zł za wymiane i litr płynu ATE DOT4.

: wt mar 20, 2007 19:43
autor: bogik
ok dzieki za sprostowanie, a w przypadku gdy chciałbym dolać płynu to do poziomu wskazanego na zbiorniku?? tak?

: wt mar 20, 2007 20:29
autor: kiss
Dolewać możesz bez obawy. Nawet to konieczne jeśli nie masz odpowiedniego poziomu. Dolewaj DOT4

: wt mar 20, 2007 23:22
autor: Paweł NPI
Płyn hamulcowy zawsze ma mieć poziom na kreskę max

: śr mar 21, 2007 03:58
autor: VwPiotrek
palen pisze:Płyn hamulcowy zawsze ma mieć poziom na kreskę max
Nie koniecznie musi byc zawsze na maxa wystarczy ze jest na srodku skali.
Ja kiedy sobie dolalem do max a po pewnym czasie wymienialem klocki i tarcze no i sobie syfu narobilemby wybilo nadmiar plynu i sie polalo po pompie, az sie przestraszylem ze mi jakas uszcezlka poszla przy zbiorniczku. :grin: No ale czlowiek sie uczy na bledach :bigok: Pozdr

: śr mar 21, 2007 04:29
autor: prezesik25
palen pisze:określona kolejność odpowietrzania: Tył prawe koło, Tył lewe koło, Przód prawe i przód lewe, ale to tak na marginesie.
Zawsze zaczynamy odpowietrzanie lub wymianę od koła położonego najdalej zbiorniczka.

: śr mar 21, 2007 10:03
autor: Paweł NPI
VwPiotrek pisze:Nie koniecznie musi byc zawsze na maxa wystarczy ze jest na srodku skali.
Wg instrukcji i mądrych książek na maximum.

: śr mar 21, 2007 11:42
autor: pawel3
a to nie ma znaczenia czy jest to układ abs czy zwykły jeśli chodzi o wymianę płynu???, silnik ma wtedy pracować czy na zgaszonym to się robi?

: śr mar 21, 2007 15:24
autor: Paweł NPI
pawel3 pisze:a to nie ma znaczenia czy jest to układ abs czy zwykły jeśli chodzi o wymianę płynu???, silnik ma wtedy pracować czy na zgaszonym to się robi?
No z tego co wiem to nie ma znaczenia. Silnik musi byc zgaszony.