Deaktywacja złącza diagnostycznego
: wt mar 20, 2007 01:37
Witam.
Doszły mnie słuchy iż jedna z motod kradzieży VW jest rozruch silnika za pośrednistwem złącza diagnostycznego (pośrednio). Pierwszą linią obrony przed takim stanem rzeczy jest "unieruchomienie" złącza diagnostycznego. Pytanie brzmi, czy ktoś z Was wie które przewody w tym złączu (Golf IV) odpowiadają za komunikację z komputerem, który(e) przewód(ody) należy przerwać aby złącze to było nieaktywne.
Ponadto chciał bym poznać Wasze opinie na temat skutecznych metod zabezpieczania przed kradzieża, jakie alarmy polecacie do MK4, może blokady mechaniczne, etc.
Z góry dzięki za zaangarzowanie.
Pozdrawiam
Doszły mnie słuchy iż jedna z motod kradzieży VW jest rozruch silnika za pośrednistwem złącza diagnostycznego (pośrednio). Pierwszą linią obrony przed takim stanem rzeczy jest "unieruchomienie" złącza diagnostycznego. Pytanie brzmi, czy ktoś z Was wie które przewody w tym złączu (Golf IV) odpowiadają za komunikację z komputerem, który(e) przewód(ody) należy przerwać aby złącze to było nieaktywne.
Ponadto chciał bym poznać Wasze opinie na temat skutecznych metod zabezpieczania przed kradzieża, jakie alarmy polecacie do MK4, może blokady mechaniczne, etc.
Z góry dzięki za zaangarzowanie.
Pozdrawiam