Strona 1 z 2

: pn mar 19, 2007 13:47
autor: Szosownik
a ilu konna jednostka??

: pn mar 19, 2007 13:54
autor: Szosownik
znaczy 90KM tak jak u mnie :D
tu na fotce zaznaczyłem gdzie jest czujnik

: pn mar 19, 2007 13:54
autor: gopiter
Jaki czujnik kupiles?Czy dobrze dobrany do Twojego silnika?To samo tyczy sie termostatu jesli masz cos innego niz Wahler lub oryginal to roznie z tym moze byc.Jak bylo przed wymiana?

: pn mar 19, 2007 13:55
autor: Szosownik
z boku jest zawleczka zabezpieczająca
wyciągasz ją a następnie czujnik pociągasz do góry
jest on wciskany na oring

[ Dodano: 19 Mar 2007 13:01 ]
czujnik musi być dobrany i najlepiej z tego samego koloru obwódką co stary bo inaczej wskazania jego mogą być błędne jak to było w moim przypadku

: pn mar 19, 2007 14:12
autor: kwoka5
Na poczatek napisz czy temperatura jest caly czas taka sama. jesli np. na swiatlach lub podczas postoju na wolnych wzrasta to raczej kiepski termostat. A jesli temp caly czas stabiln to winiem może byc czujnik. Tak jak koledzy podpowiadają moze by c zle dobrany.Ja w silniku aam ma żółtą obwódke, sprawdz w intercarsie.
a co do termostatu to spróbuj jeszcze starego sposobu z wężami, tzn. odpal zimny samochód obserwuj jaką temp ma dolny wąż idący do chłodnicy w stosunku do górnego.
Prawidłowość jest taka ze ten dolny ma byc caly czas zimny az do momentu otwarcia termostatu czyli ok 85 stopni. Jesli od samego początku robi się ciepły to termostat do wymiany. Czujnik mozesz tez sprawdzic poprzez podłączenie miernika i sprawdzenie oporności, odpowiednią tabele zależności opornośći od temp na pewno znajdziesz:)

: pn mar 19, 2007 14:45
autor: kwoka5
No wlasnie- mowisz ze jek dwa razy stales pewnie podczas jakiejs dluzszej jazdy to temperatura poskoczyla Ci na 90. Jak dla mnie to wlasnie podstawowy dowód ze termostat jest uszkodzony czyli za wczesnie sie otwiera i plyn rozpoczyna obieg na chlodnice jak nie osiagnie jeszcze 90 stopni wtedy jak stoisz to temp bedzie rosla bo chlodnica nie jest owiewana , a jak tylko ruszysz to temp znow spada do temp zamkniecia termostatu czyli w Twoim przypadku 70.Nawet jak nowy kupujesz to moze byc zepsuty. sprawdz jeszcze ten numer z rurami od chłodnicy. jesli przy tych 70 na liczniku obie bedą cieple to moim zdaniem termostat.
A co do intercarsu to: http://sklep.intercars.com.pl/
Wybierasz model samochodu, poten szukasz czujnika temp cieczy chłodzącej, klikasz na fotkę i od razu wysiwetlają się dane podzespołu, w tym kolor paska :grin:

[ Dodano: 19 Mar 2007 13:56 ]
Zreszta z ciekawosci sam sprawdzilem ten czujnik. Ze wszystkich firm co są w intercarsie do Ciebie idze czujnik z żółtym paskiem ale w innych miejscach spotkalem się tez z niebieskim, choc dwa razy bym się zastanowil jak mialbym niebieski kupic. A cena to tak okolo 70,-

: pn mar 19, 2007 15:53
autor: Szosownik
mamy takie same silniki 1,8 90KM ABS
i u mnie stary był z zieloną obwódką no i nowy też mam taki sam

: pn mar 19, 2007 16:44
autor: kwoka5
A pamietasz Szosownik jakiej firmyczujnik kupiłeś bo to chyba zasadnicza sprawa,pewnie kazdy producent ma wlasne oznaczenia. Ja do swojego zakupilem żółty czyli taki jaki miałem wcześniej, marki KV a byl do wyboru jeszcze niebieski ale innej firmy. Niebieski byl nawet sporo tanszy ale nie zaryzykowalem bo inne kolory mają inną charakterystykę.

: pn mar 19, 2007 18:33
autor: Szosownik
kwoka5 pisze:A pamietasz Szosownik jakiej firmyczujnik kupiłeś bo to chyba zasadnicza sprawa,pewnie kazdy producent ma wlasne oznaczenia. Ja do swojego zakupilem żółty czyli taki jaki miałem wcześniej, marki KV a byl do wyboru jeszcze niebieski ale innej firmy. Niebieski byl nawet sporo tanszy ale nie zaryzykowalem bo inne kolory mają inną charakterystykę.
nie pamiętam jakiej firmy bo szukali takiego aby obwódka była zielona taka jak stary
żółty też próbowałem założyć ale wskazania były bardzo duże bo cały czas 110stopni pokazywał na zegarze

: pn mar 19, 2007 18:37
autor: kwoka5
Widocznie te silniki różnią się bardziej niz mogloby sie wydawac na pierwszy a nawet i na drugi rzut oka bo u mnie żółty spisuje się idealnie.

: pn mar 19, 2007 18:43
autor: Szosownik
kwoka5 pisze:Widocznie te silniki różnią się bardziej niz mogloby sie wydawac na pierwszy a nawet i na drugi rzut oka bo u mnie żółty spisuje się idealnie.

ty masz 75KM
ilu biegunowy masz ten czujnik?
bo ja 4-ro biegunowy

[ Dodano: 19 Mar 2007 17:50 ]
Olaf1979
skoro mamy takie same silniki to założ czujnik taki jak ja mam z zieloną obwódką (4 piny)
kupiłem go w intercarsie
u mnie żaden nie podchodzi tylko ten