Strona 1 z 2

poranne stuki w zaworach

: pn mar 19, 2007 13:14
autor: kajtek
witam wszystkich urzytkownikow,mam takie pytanie moze mi ktos podpowie,rano gdy odpalam swojego golfa 2,silnik 1.8gt,to w zaworach slychac takie dziwne stukanie,po paru minutach jak sie silnik troche zagrzeje to stuki znikaja i juz ich nie slychac przez caly dzien,slychac je tylko rano przy pierwszym odpalaniu auta,olej nie dawno wymienilem na lotos 15,40,i mam takie pytanie jak bym nalal gestrzy oilej to te poranne ztuki znikna?

: pn mar 19, 2007 13:17
autor: Jerzas
Stuki pochodzą od samoczynnej regulacji luzów hydraulicznych popychacy zaworów. Jest to normalne zjawisko. Wymiana oleju nic raczej nie zmieni.

: pn mar 19, 2007 13:27
autor: kajtek
ok dzienki za odpowiedz,

: pn mar 19, 2007 23:45
autor: kawowy19
tak jest!
to popychacze hydrauliczne i faktycznie zmiana oleju moze wcale nie pomóc albo pomóc na krótka mete. Ja u siebie wymieniłem popychacze i gra aż miło - zupełnie inny silnik ;)
pozdrawiam!!

: pn mar 19, 2007 23:57
autor: kamillotop
a czy tak na dluzsza mete nie wymieniane stukajace popychacze moga cos spowodowac niedobrego?

: wt mar 20, 2007 00:01
autor: Maro 1.8 GT
witam :) też mam mk2 1.8 GT i mam to samo, z tym, że mi stuka przez 2 sekundy jak odpale i potem sie uspokaja.
Jak zacznie mocniej i dłużej stukać to trzeba wymienić popychacze.

: wt mar 20, 2007 00:09
autor: t.krok
dolaczam sie do tematu.mam to samo.zazwyczaj ustawalo po wymianie oleju ale nie na dlugo.a jak jest cieplo praktycznie ustaje calkowicie.

: wt mar 20, 2007 00:34
autor: Ryhoo
kamillotop pisze:a czy tak na dluzsza mete nie wymieniane stukajace popychacze moga cos spowodowac niedobrego?
w konsekwencji zaczną Ci pukać nawet na rozgrzanym silniku. efektem jazdy z zużytymi popychaczami mogą Ci sie gniazda zaworów powypalać i bedzie dodatkowy wydatek także nie oszczędzaj i wymień czym prędzej...

: śr mar 21, 2007 22:24
autor: grandi
Jak by wam popychacze stukały to był by głośny odgłos a pozatym za długo by nie postukał bo całaą klawaiture wam by szlak trafił to co słyszycie to panewki zawsze na zimnym silniku a gdy je słychac z rana jak odpalacie silnik tak przez minute to zły znak panowie

: czw mar 22, 2007 01:00
autor: krzycho85
Jaką klawiature? Klawiatury to w polonezach i fiatach są. Tu jak ci samoregulator stuka to poza wypaleniem gniazda nic nie grozi. Stuk panewek różni się znacznie od stuku szklanek popychaczy a dodatkowo dobiega z innego miejsca.

: czw mar 22, 2007 13:27
autor: jeanks5t
Mam taki sam problem i są to napewno popychacze(tzw szklanki)
Gdzieś na forum widziałem już podobny temat. Ktoś tam nawet napisał jak można zregenerować popychacze zaworowe.

: czw lut 21, 2008 11:56
autor: riese101
u mnie w golfie 2 r.90 1.6 benz. nagle zaczely sie glosne stuki w okolicach zaworow,wczesniej podobny objaw mialem przy zimnym silniku, ale teraz stuka nonstop.co robic? nie jestem mechanikiem, czy to cos powaznego? dodam ze stuki pojawily sie po wymianie oleju, wczesniej jezdzilem na mineralnym, teraz mechanik namowil mnie zeby mu zapodac syntetyk. pomozcie!!!! :blush:

: czw lut 21, 2008 15:09
autor: kogan77
Zaczęło sie od tego, ze stukały przez kilka sekund zaraz po uruchomieniu.
Pół roku później stukały mi juz przez około 5 minut po odpaleniu. Za następne 2 miesiące stukały mi już naprzemian (20 minut spokoju/ 20 minut stukania). Nie pomogła wymiana oleju ani "uszlachetniacze".
Na koniec stukanie było ciągłe.
Zainwestowałem 8 x 19 zł i godzinkę pracy w wymiane popychaczy. Dziś nie słyszę silnika i jestem zadowolony jak nigdy dotąd. :grin:

: czw lut 21, 2008 20:29
autor: Gashkas
witam! dolacze sie tematu poniewaz u mnie tez cos stuka w silniku (1.6 RF) i to dobre kilka minut po odpaleniu, szczegolnie w zimie. nie wiem czy to popychacze czy panewki - tylko kumpel sugerowal ze to raczej popychacze. dodatkowo jezdze teraz na polsyntetyku pomimo ok 200 tysi na blacie. ile trzeba miec wiedzy o mechanice zeby wymienic ewentualnie samemu to sobie?