Strona 1 z 1

Zaparowane reflektory w golfie 5 - wznowienie tematu

: pt mar 11, 2005 17:43
autor: Kasieńka
Drodzy koledzy i kolezanki! Pozwalam sobie na przypomnienie tematu jaki niedawno poruszylam na forum dot. parujacych reflektorow w moim Golfie 5.
Wczoraj pofatygowalismy sie razem z Adamm'em do serwisu VW, zeby oficjalnie zglosic ow problem i zapytac o jego rozwiazanie. Pan serwisant obejrzal dokladnie lampy (byly zaparowane tylko w miejscach kierunkow) po czym wreczyl nam pismo, wystosowane przez VW do wszystkich swoich dealerow. A jego tresc jest nastepujaca:

"Klienci reklamuja czesto zaparowanie szyb reflektorow glownych, reflektorow przeciwmglowych, lamp tylnych itp.
Reflektory maja otwarty uklad wentylacji (zabezpieczony jedynie przed rozbryzgami wody), ktory powoduje przeplyw powietrza z zewnatrz przez wnetrze reflektora.
Dzialanie tego systemu (niezbednego do wyrownywania cisnienia) powoduje powstawanie wewnatrz reflektora roznych "stref klimatycznych": obszarow bardzo cieplych, w ktorych szyba jest ogrzewana swiatlem reflektora, i obszarow stosunkowo zimnych, gdzie szyba jest od zewnatrz chlodzona przez ped powietrza.
Te warunki sprawiaja, ze szczegolnie przy duzej wilgotnosci powietrza i duzych roznicach temperatury pomiedzy wnetrzem reflektora a otoczeniem, na szybie reflektora kondensuje para wodna. Zjawisko to wystepuje zwlaszcza w chlodnych porach roku i przy duzej wilgotnosci powietrza.
Zaparowanie szyby reflektora mozna porownac do zaparowania czolowej szyby samochodu, ktore trzeba usuwac za pomoca odpowiednio skierowanego nawiewu powietrza z ukladu wentylacji.
Zaparowanie moze byc wywolane przez mysie samochodu, parowanie wody prysnietej na silnik lub chlodnice, zmiane temperatury pomiedzy dniem a noca lub innymi czynnikami. Szczegolnie po zatrzymaniu samochodu, gdy tyl reflektora jest ogrzewany przez goracy silnik a szyba reflektora chlodzona przez zimne powietrze z zewnatrz, nawet najmniejsza ilosc wilgoci osadza sie na szybie w postaci pary lub rosy.
Zastosowanie gladkich szyb reflektora (bez rzezby rozpraszajacej) spowodowalo, ze zjawisko to jest duzo bardziej widoczne.
Zaparowywanie szyb reflektorow nie wplywa na ich dzialanie (zdolnosc oswietlania drogi), a jest jedynie efektem wizualnym. Zjawisko to nie powoduje takze korozji elementow reflektora.
W zaparowanym reflektorze szyba - w miejscu, gdzie przechodzi przez nia strumien swiatla - musi zostac osuszona po ok. 5 - 10 minutach jazdy z wlaczonymi swiatlami mijania. Na pozostalych czesciach szyby moze pozostac para wodna."

Podsumowujac, lampy zostana wymienione jesli para wodna po 5 - 10 minutach nie zejdzie z tego miejsca szyby, przez ktora przechodzi promien swiatla. Jesli pozostaje natoiast w innych miejscach - reflektory nie maja prawa byc wymienione.

Ostrzegam wiec tych, ktorzy nosza sie z zamiarem nabycia 5tki lub ja nabyli, gdyz predzej czy pozniej spotkaja sie z tym problemem. Dodam tez, ze modele Golfow 3 i 4 maja szczelne lampy, w golfach 5 natomiast wystepuja lampy tzw. "przewietrzane". Mysle, ze jest to powazny blad konstruktorski. (wystepuje rozniez w niektorych modelach Audi) :grrr: Co Wy na to?

: pt mar 11, 2005 18:09
autor: k3fir
:panna: ale kolesie, ciekawe tylko po co maja sie te lampy wietrzyc....
komedia

: pt mar 11, 2005 18:55
autor: Corvax
Nic nie wywalczysz :crazy: . Ciekaw jestem co na to Hella, to chyba oni rąbią reflektory na pierwszy montaż. Dla mnie jest to cokolwiek dziwne, bo w MK3 reflektory nie parują, co innego kierunkowskazy, ale to zupełnie inna historia :). Wygląda faktycznie na błąd konstrukcyjny. Wypada tylko zaczekać, aż zaczną robić światła do tuningu - nie przypuszczam, żeby sobie pozwolili na takie niedopatrzenie.

A tak zupełnie pozatym, to jest to po prostu kolejna wpadka konstruktorów, a Ty jesteś kolejną ofiarą 'wieku dzieciencego' Golfa. Niestety auto jest za krótko na rynku, żeby wyeliminować wszystkie mankamenty.

: pt mar 11, 2005 19:09
autor: plur
a mi paruje w mk3 jeden bo nie potrafie dostać śmiesznych spinek :rotfl: mozę ktoś mi je pocztą wyśle :okej: a co do tej wentylacji w golfie 5 to zaklej sobie kitem - oczywiscie żartuje :metal: :axe: :mlotek: [-o< :arrow: :kibel: ale patrząc na to hmm Panowie w vw majadobre kontakty w meteo - chyba nie przewidzieli takich anomali pogodowych jak śnieg , deszcz. Wogole to dziwne to ich wytłumaczenie. A co będzie jak ciśnienie spadnie ponizej 900 hptpaskali? Bo u mnie nie ma wentylacji , czy powstaną w moich reflektorach tsunami?? i jaki to bedzie miało wplyw na rozrodczość pingwinów na biegunie południowym?? :panna:

: pt mar 11, 2005 20:06
autor: alepka
hehehehe chyba jak sobie rozum wietrzyli to zmieniła się strefa klimatyczna i im mozg wywiało.dobre.

: pt mar 11, 2005 22:20
autor: Norbert
Czy oni są normalni?? :panna: ....

: pt mar 11, 2005 22:25
autor: VWjowiec
no to wyszło to co mówiłem wczesniej że "ten typ tak ma" :grin:
i będą parować i odparowywać :hmm:

: ndz mar 13, 2005 00:55
autor: pu11
Bez sensu.

Kupując nowy samochód nie powinno być takich problemów.

: ndz mar 13, 2005 01:06
autor: Smaczny
Zostaje założenie tych lamp, mają dodatkowo angel eyes :D

Obrazek

Cena niestety koło 300 €

: ndz mar 13, 2005 01:09
autor: Norbert
pu11 pisze:Bez sensu.

Kupując nowy samochód nie powinno być takich problemów.
Teraz w VW o doborze szeroko pojetej technologii decyduje księgowy a nie inżynier... więc sprawa jasna...
Dobre golfy skończyły się na mk3.... potem już ..... :panna: tylko wnętrze było spox (głównie podświetlanie)