Strona 1 z 1

wymiana łożyska a geometria zawiechy

: sob mar 17, 2007 21:48
autor: marek2907
jak w temacie
czy możliwa jest wymiana łożyska przedniego bez "rozwalenia"geometrii ??
bo niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
jeśli ktoś tego dokonał to prosił bym o wskazówki
i tak przy okazjii
czy łozyska OPTIMAL i FAG są dużo gorsze od SKFów??
bo w tym miechu krucho z kaską umnie o koło napi@#$$%^& na wszystkie strony

za pomoc wiecie co :wink:

: sob mar 17, 2007 22:08
autor: Paweł Marek
na łożyska nie żałuj, nie opłaca się. Jeśli wyciągniesz całą kolumnę razem ze zwrotnicą, tak żeby nie odłączać amortyzatora od zwrotnicy (obudowy łożyska) to potem nie musisz ustawiać. Na górze śróba od amorka, na dole wybić sworznie od zrotnicy (nie odkt\ręcać na śróbach łączących sworzeń z wachaczem) i od drążka, odkręcić główną nakrętkę przegubu i wszystko wylezie razem. Nie wiem czy machanicy mają tak zwyczaj robić.

: ndz mar 18, 2007 00:18
autor: MAPET
tylko czy oplaca sie az tak dlubac? ja tam wolabym jechac na geometrie i normalnei amor wyciagnac wsadzic w imadlo skrecis sciskami do sprezyn i wymienic lozysko raz a dobrze ;)

: ndz mar 18, 2007 01:13
autor: Andrzej1963
Różnie to z tą geometrią bywa...,ja wymieniałem przegub napędowy bez rozkręcania czegokolwiek,po prostu odkręciłem śrubę i wyjąłem półośkę,przy składaniu podobnie-przy takim sposobie naprawy teoretycznie nie miało sie nic przestawic,a jednak-po złożeniu przy jeżdzie na wprost kierownica się troche przesunęła i przy hamowaniu zaczęło ściągać (po korekcie geometrii wszystko wróciło do normy).Tak,że nie ma reguły przy jakiej czynności na 100% się ustawienia zmienią,a przy jakiej nie. Zawsze dla pewności można geo sprawdzic niekoniecznie ustawiać jak jest dobrze,ale wtedy masz pewność....

Re: wymiana łożyska a geometria zawiechy

: ndz mar 18, 2007 02:16
autor: Amanda
marek2907 pisze:czy możliwa jest wymiana łożyska przedniego bez "rozwalenia"geometrii ??
Tak - zmieniałem z obu stron (bez odkręcania amortyzatora od zwrotnicy), od tego czasu zrobiłem 25kkm bez ustawiania geometrii
Jeżeli po wymianie "czuć", że coś sie poprzestawiało to oczywiście trza jechać sprawdzić/ustawić geometrię
MAPET pisze:tylko czy oplaca sie az tak dlubac? ja tam wolabym jechac na geometrie i normalnei amor wyciagnac wsadzic w imadlo skrecis sciskami do sprezyn i wymienic lozysko raz a dobrze ;)
A co za różnica (i jake to "dłubanie") czy łożysko wymienisz z całą kolumną czy z samą zwrotnicą?
W tej "wersji" oczywiście po robocie - geometria.
marek2907 pisze:czy łozyska OPTIMAL i FAG są dużo gorsze od SKFów??
Optimal tak (gorsze - daj se luz), FAG nie (sam takie zakładałem, FAG ponoć o jedno "oczko" niżej niż SKF, choć ostatnio słychać głosy iż SKF też się "opuścił")

: ndz mar 18, 2007 10:53
autor: marcin999
marek2907 pisze:czy łozyska OPTIMAL
Optimal fujjjj mi poleciały 3 pod rzad średnio co 5-10tys km
Jak założyłem SKF to mam spokój polecam też łożyska MAR.

: ndz mar 18, 2007 22:08
autor: MAPET
Amanda pisze:A co za różnica (i jake to "dłubanie") czy łożysko wymienisz z całą kolumną czy z samą zwrotnicą?
W tej "wersji" oczywiście po robocie - geometria.
przepraszm moj blad myslalem ze chodzi o lozysko poduszki amorka :bigok:

: ndz mar 18, 2007 23:14
autor: marek2907
Ok dzięki panowie za pomoc i oswiecenie
Paweł Marek pisze:Nie wiem czy machanicy mają tak zwyczaj robić.
będę robił sam. Moze przy okazji zrobie fotoporadę (jak nie zapomnę)