wymiana łożyska a geometria zawiechy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

wymiana łożyska a geometria zawiechy

Post autor: marek2907 » sob mar 17, 2007 21:48

jak w temacie
czy możliwa jest wymiana łożyska przedniego bez "rozwalenia"geometrii ??
bo niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
jeśli ktoś tego dokonał to prosił bym o wskazówki
i tak przy okazjii
czy łozyska OPTIMAL i FAG są dużo gorsze od SKFów??
bo w tym miechu krucho z kaską umnie o koło napi@#$$%^& na wszystkie strony

za pomoc wiecie co :wink:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob mar 17, 2007 22:08

na łożyska nie żałuj, nie opłaca się. Jeśli wyciągniesz całą kolumnę razem ze zwrotnicą, tak żeby nie odłączać amortyzatora od zwrotnicy (obudowy łożyska) to potem nie musisz ustawiać. Na górze śróba od amorka, na dole wybić sworznie od zrotnicy (nie odkt\ręcać na śróbach łączących sworzeń z wachaczem) i od drążka, odkręcić główną nakrętkę przegubu i wszystko wylezie razem. Nie wiem czy machanicy mają tak zwyczaj robić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » ndz mar 18, 2007 00:18

tylko czy oplaca sie az tak dlubac? ja tam wolabym jechac na geometrie i normalnei amor wyciagnac wsadzic w imadlo skrecis sciskami do sprezyn i wymienic lozysko raz a dobrze ;)


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » ndz mar 18, 2007 01:13

Różnie to z tą geometrią bywa...,ja wymieniałem przegub napędowy bez rozkręcania czegokolwiek,po prostu odkręciłem śrubę i wyjąłem półośkę,przy składaniu podobnie-przy takim sposobie naprawy teoretycznie nie miało sie nic przestawic,a jednak-po złożeniu przy jeżdzie na wprost kierownica się troche przesunęła i przy hamowaniu zaczęło ściągać (po korekcie geometrii wszystko wróciło do normy).Tak,że nie ma reguły przy jakiej czynności na 100% się ustawienia zmienią,a przy jakiej nie. Zawsze dla pewności można geo sprawdzic niekoniecznie ustawiać jak jest dobrze,ale wtedy masz pewność....


Andrzej

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Re: wymiana łożyska a geometria zawiechy

Post autor: Amanda » ndz mar 18, 2007 02:16

marek2907 pisze:czy możliwa jest wymiana łożyska przedniego bez "rozwalenia"geometrii ??
Tak - zmieniałem z obu stron (bez odkręcania amortyzatora od zwrotnicy), od tego czasu zrobiłem 25kkm bez ustawiania geometrii
Jeżeli po wymianie "czuć", że coś sie poprzestawiało to oczywiście trza jechać sprawdzić/ustawić geometrię
MAPET pisze:tylko czy oplaca sie az tak dlubac? ja tam wolabym jechac na geometrie i normalnei amor wyciagnac wsadzic w imadlo skrecis sciskami do sprezyn i wymienic lozysko raz a dobrze ;)
A co za różnica (i jake to "dłubanie") czy łożysko wymienisz z całą kolumną czy z samą zwrotnicą?
W tej "wersji" oczywiście po robocie - geometria.
marek2907 pisze:czy łozyska OPTIMAL i FAG są dużo gorsze od SKFów??
Optimal tak (gorsze - daj se luz), FAG nie (sam takie zakładałem, FAG ponoć o jedno "oczko" niżej niż SKF, choć ostatnio słychać głosy iż SKF też się "opuścił")


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz mar 18, 2007 10:53

marek2907 pisze:czy łozyska OPTIMAL
Optimal fujjjj mi poleciały 3 pod rzad średnio co 5-10tys km
Jak założyłem SKF to mam spokój polecam też łożyska MAR.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » ndz mar 18, 2007 22:08

Amanda pisze:A co za różnica (i jake to "dłubanie") czy łożysko wymienisz z całą kolumną czy z samą zwrotnicą?
W tej "wersji" oczywiście po robocie - geometria.
przepraszm moj blad myslalem ze chodzi o lozysko poduszki amorka :bigok:


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz mar 18, 2007 23:14

Ok dzięki panowie za pomoc i oswiecenie
Paweł Marek pisze:Nie wiem czy machanicy mają tak zwyczaj robić.
będę robił sam. Moze przy okazji zrobie fotoporadę (jak nie zapomnę)


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 490 gości