Strona 1 z 2

Spadają obroty

: sob mar 17, 2007 21:13
autor: prima
Witam wszystkich.Ostatnimi czasy mam problem z obrotami silnika w moim MK3 1,4 beznyna.Objawy są następujące.Np. podczas jazdy gdy dojeżdzam do skrzyzowania wciskam pedał sprzęgła wskazówka obrotomierza spada czasami zapala się nawet kontrolka akumulatora i prawie gaśnie a czasami obroty podskoczą i jest ok.Ale niestety zdaża się że na skrzyzowania całkiem zdechnie :grrr: Jakie powinły być odpowiednie obrody.Podczas odpalenia na zimnym silniku mam 1000 obr. a potem już mi spada na ok 6,5.Wyczyścilem świece troche były czarne ale problem nie zniknął.Pozdro dla Wszystkich.Czekam na wasze porady.

: sob mar 17, 2007 21:29
autor: Adamtd
Czyszczenie zespołu przepustnicy i podłaczenie do kompa w poszukiwaniu błędów

[ Dodano: Sob Mar 17, 2007 20:31 ]
prima pisze: a potem już mi spada na ok 6,5
650 masz cały czas na jałowym? A jaki to silnik (typ)?

: sob mar 17, 2007 22:23
autor: prima
No cały czas sa potem takie obroty 650.Wyczyszcze wszystko i dam znać cvo i jak jak by jeszcze ktoś miał jakieś Info na ten temat toprosze o pomoc.

: ndz mar 18, 2007 01:08
autor: Jacenty85
Zależy jaki masz typ. Po obrotach wychodzi mi na AEX czyli rocznik po 95.
Oto co należy zrobic zeby pozbyć się 100% problemu.
-Czyszczenie przepustnicy (wyjęcie, oczyszczenie styku klapki z kominem i małego kominka, szczelne założenie)
-przegranie softa
-adpatacja
Jeśli nie pomaga to regulacja zapłonu przy pomocy komputera i lampy w trybie nastaw podstawowych na 6 stopni przy 1500 obrotach.

Po zrobieniu tego wszystkiego problem powienien się zamknąć (jeśli to AEX wielopunkt)

Jeśli to jednopunkt (ale po obrotach widze ze raczej nie) to sprawdzić silnik krokowy plus regulacja zapłonu na lampe.

: ndz mar 18, 2007 09:34
autor: mobil01
ja stawiam na silnik krokowy - miałem to samo aż wymieniłem problem znikł...... (nie falują ci czasem obroty ?? )

: ndz mar 18, 2007 12:23
autor: prima
O dzięki za rady zobaczymy co da się zrobić.No jest to rocznik 96/97 czyli silnik krokowy.

: ndz mar 18, 2007 13:17
autor: Adamtd
prima, tak na marginesie typ silnika o który pytamy to trzy pierwsze litery nr silnika

: ndz mar 18, 2007 13:39
autor: mobil01
Adamtd,
A SKąD Ty jestes po numerach to widzę że moje okolice

: ndz mar 18, 2007 14:02
autor: Jacenty85
Jeśli rocznik 96/97 to nie ma żadnego silnika krokowego. Jest nierozbieralna przepustnica i wbrew pozorom to co steruje w niej obortami nie nazywa się silnik krokowy. Jesli masz rocznik 96-97 zastosuj się do moich wskazówek a zobaczysz że usuniesz usterke. Nie jednen raz miałem taki przypadek. Dodam tylko, że jeśli komputer wykaże błąd a adaptacje nic nie dadzą to moze okazac się że przepustnica jest do wymiany.

: ndz mar 18, 2007 22:25
autor: prima
Dobra zobacze co i jak stoi w tym moim aucie.Dzieki za wszystki info.Pozdro.

: ndz mar 18, 2007 22:59
autor: thomas_pl
Objawy wskazuja zdecydowanie na silnik krokowy. Ale sprawdz tez przewody wysokiego napiecia,palec, kopułkę, filtr powietrza i paliwa :) Pozdrawiam

: pn mar 19, 2007 00:02
autor: Jacenty85
Ludzie na litość boską gdzie silnik krokowy w AEXie!!!! NIech ktos mi nie pisze że w przepustnicy bo to nie jest żaden silnik krokowy. Powtórze się jeszcze raz. Może chodzić o przepustnice jako całość i prawdopodobnie wystarczy czyszczenie, nowy soft, adaptacja i regualcja zapłonu. JEsli nie to nowa przepustnica ale zwykle konczy się na tym co wyżej.

: pn mar 19, 2007 00:10
autor: msokolek
też tak miałem wszystko wyczyściłem wymieniłem i jak się na końec okazało zapłon miał zamiast 6 st ok 25 i tylko z komputerem mozna go ustawić
tak więc ustaw zapłon

: wt mar 20, 2007 21:08
autor: Adamtd
mobil01 pisze:Adamtd,
A SKąD Ty jestes po numerach to widzę że moje okolice
no raczej nie Twoje bo to nie KWI tylko KMI, ale mieszkam obecnie w rejonie KCH :grin: