Strona 1 z 1

koło pasowe wału korbowego

: sob mar 17, 2007 17:31
autor: Bąku
siemka chłopaki :okej: chciałem sobie dzisiaj zmienić rozrząd i tak wymontowałem pasek aletrnatora zdjałem górną osłone rozrządu i żeby zdjąć dolną osłone muszę odkręcić koło pasowe i kurde jak to zrobić tam są na nim 4śruby na ampula 6 i jedna ta główna śruba jak odkrece te 4 to ono mi zejdzie czy muszę odkręcić teć tą dużą główną śrubę. jak tylko mam te 4 odkręcać to na siłe bo próbowałem i siedzą strasznie mocno, mają one normalny gwint czy lewy??

: sob mar 17, 2007 17:37
autor: norman
witam kolege te sruby maja normalny gwine i musisz je odkrecic spobuj najpierw w nie mocno udezyc mlotkiem to moze pomoc przy odkrecaniu :okej:

: sob mar 17, 2007 17:56
autor: zloty60
Tej duzej nie musisz odkrecac.A w zasadzie nie wolno jej odkrecac chyba ze masz nowa srube i klej...

Pozdrawiam

: sob mar 17, 2007 19:07
autor: Bąku
ok no to dużej nie ruszam, a jak bede te małe odkręcał to musze sobie jakoś zablokować koło wałka rozrządu bo jak chce to śruby odkręcić to mi się cały wał korbowy obraca i :ass:

: sob mar 17, 2007 19:15
autor: kryl
Jeżeli śruby były kręcone z kluczem dynamometrycznym ( a na pewno były),to bierz klucz oczkowy, lub nasadkę i śmiało blokuj śrubę koła zębatego wału korbowego,i następnie odkręcaj śruby koła pasowego.Bez obaw koło zębate dokręcone jest momentem powyżej 90Nm, a śruby koła paska klinowego 20Nm.Na pewno nic się nie stanie.Jest jeszcze inny sposób zablokowania koła pasowego.Zakładasz pasek klinowy na odkręcane koło łapiesz żabką ten pasek jak najbliżej koła tworząc swoistą obejmę (tak jak przy niektórych kluczach do filtrów oleju) i odkręcasz.Ja wolę pierwszą metodę.