![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
koło pasowe wału korbowego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
koło pasowe wału korbowego
siemka chłopaki
chciałem sobie dzisiaj zmienić rozrząd i tak wymontowałem pasek aletrnatora zdjałem górną osłone rozrządu i żeby zdjąć dolną osłone muszę odkręcić koło pasowe i kurde jak to zrobić tam są na nim 4śruby na ampula 6 i jedna ta główna śruba jak odkrece te 4 to ono mi zejdzie czy muszę odkręcić teć tą dużą główną śrubę. jak tylko mam te 4 odkręcać to na siłe bo próbowałem i siedzą strasznie mocno, mają one normalny gwint czy lewy??
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
Jeżeli śruby były kręcone z kluczem dynamometrycznym ( a na pewno były),to bierz klucz oczkowy, lub nasadkę i śmiało blokuj śrubę koła zębatego wału korbowego,i następnie odkręcaj śruby koła pasowego.Bez obaw koło zębate dokręcone jest momentem powyżej 90Nm, a śruby koła paska klinowego 20Nm.Na pewno nic się nie stanie.Jest jeszcze inny sposób zablokowania koła pasowego.Zakładasz pasek klinowy na odkręcane koło łapiesz żabką ten pasek jak najbliżej koła tworząc swoistą obejmę (tak jak przy niektórych kluczach do filtrów oleju) i odkręcasz.Ja wolę pierwszą metodę.
Kryl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 314 gości