Strona 1 z 1

Rdza na drzwiach

: sob mar 17, 2007 00:13
autor: kein001
Jest to pytanie do posiadaczy maszynek do roku 2001

Występuje u was rdza na spodnim kancie drzwi ?
lub zbiera sie dotego?

NIe wiedzialem gdzie postawić o pytanie a opcja szukaj nie dziala.

: sob mar 17, 2007 00:27
autor: greg
kein001 pisze:Występuje u was rdza na spodnim kancie drzwi ?
lub zbiera sie dotego?
nie i nie widać zamiarów... auto masz po naprawie blacharskiej???

: sob mar 17, 2007 08:09
autor: regitmc
U mnie żadnej rdzy nie widać ani nie zbiera się na to, rok czasu jeździłem z odpryskami lakieru po małym obiciu na dole drzwi i nic się nie działo. Ocynk działa.... :bajer: Najprawdopodobniej auto masz po naprawach blacharskich i nie został położony na blache ocynk... No ale z drugiej strony położenie na blache ocynku to drugie takie same koszty jak samo lakierowanie... :crazy:

: sob mar 17, 2007 11:00
autor: kein001
Jestem na etapie kupna
I Stosuje wszystkie rady jakie tu napisaliście i szczerze wam powiem goście się wysypują, a z tą rdzą/zamiarem na obydwu kantach jak się przejechało palcami to tragedia cały rant był gładki tylko konce tak odcinki po ok 5cm.

Szkoda ze szukajka nie działa moze to juz było a tak to zapycham forum.

Skorzystam z okazji i zapytam o taki temat.
Gdzieś tu wyczytałem na tym forum zeby przy zakupie patrzeć jeszcze na osłonki zawiasów przedniej maski :foch: Mają być plastikowe a jak ich nie ma to zanczy....
Dobrze to rozumuje czy nie tędy droga?

: sob mar 17, 2007 15:40
autor: greg
kein001, przede wszytskim jedno - masz wątpliwości co do auta - nie bierz. Pomiar grubosci lakieru przy droższym aucie odradzam - do szpachli dodają opiłki metalu i jest ładny wynik. Co mogę poradzić to pod maską jeśli masz wątpliwości że auto bite rzadko kto stosuje orginalne mocowania przewodów - jest to najlepsza sugestia że auto robione. Po drugie - jeśli auto z niemiec to na słupku masz naklejkę serwisową - zgodną z ksiażką, na słupku pasażera masz naklejkę airbag i naklejkę z kodem kreskowym

[ Dodano: Sob Mar 17, 2007 2:49 pm ]
z tym że mój był robiony i na słupkach są naklejki i orginalne mocowania - jedynym wyraźnym punktem jest zerwany lakier na śrubach zawias maski

: sob mar 17, 2007 20:09
autor: opał
generalnie jak widzisz kipisz i braki pierdólek-spinek,osłonek,przelotek w aucie to daj sobie spokój, handlarze i kowale naprawiający auta na szybko takie pierdoły olewają i dzięki temu się wysypują. Z osłonkami zawiasów to prawda,je i bez dzwona zdjąć trudno bez uszkodzenia;-)

: ndz mar 18, 2007 02:41
autor: bojar
Wiesz, że u mnie na jednym błotniku pojawiła sie lekka rdza...?
Raczej samochodzik nie był bity, ale pewności 100% nie ma..
Od wewnętrznej strony- nie widać tego, bez sprawdzenia ręką- odchodził leciutko lakier... zdrapałem cały lakier, który odchodził, wyczyściłem, spryskałem specjalnym środkiem, potem jeszcze spray'em i na razie całą zimę wytrzymało i nic się nie dzieje...

Jeśli tylko taki problem zauważasz w golfach, które mają po 7-8 latek, to dla mnie nie jest to coś, co całkowicie eliminuje samochód.
U siebie nie znalazłem żadnych oznak tego, że samochó był bity, a jednak od wewnątrz błotnika lakierek odchodził... może tak się dzieje w niektórych samochodach...

Poszukaj, jeśli rdza jest tylko od wewn. strony błotnika, a nic innego nie zauważasz, to myślę, że nie jest tak źle i spokojnie możesz zaradzić temu, żeby dalej błotniczek nie rdzewiał...

Tylko dokładnie obejrzyj autko, bo jeśli rdzę zauażysz jeszcze w kilku miejscach, to odradzam kupno...


Pozdrawiam!

: wt kwie 03, 2007 14:30
autor: piotrkowalewski
Witam,

A u mnie rdza wychodzi tylko w jednym miejscu:

Pod klamką na tylnej klapie i wchodzi do środka pod klamką atakując spojenie blach wewnetrznej i zewnetrznej.
A wszystko przez puszczającą uszczelkę pod klamką i wycieki z przewodu spryskiwacza.

Pozdr.
Piotr

: wt kwie 03, 2007 16:04
autor: jacekwwa
greg pisze: Pomiar grubosci lakieru przy droższym aucie odradzam - do szpachli dodają opiłki metalu i
Tu sie z szanownym przedmowca nie zgodze.
Pomiar powloki lakierniczej skutecznie pozwoli ci na sprawdzenie czy cos w samochodzie bylo robione czy tez nie.
Pamietaj o tym ze elementy malowane fabrycznie maja od ok 120 do 150 mikrometrow grubosci. Elementy malowane beda mialy 250 w gore (zdarzyly mi sie przypadki gdy czujnik w ogole nie znajdowal blachy oraz takie gdzie warstwa szpachli siegala grubosci 1400 - 1600 mikrometrow)
Kazda ingerencja lakiernika (nawet najlepszego) przy pomiarze grubosci lakieru wyjdzie.

wracajac do tematu rdzy na mk4. Nie powinna sie pojawic nawet w starszych modelach. Mk 4 ma przeciez w calosci cynkowane blachy

: wt kwie 03, 2007 23:42
autor: greg
jacekwwa pisze:Kazda ingerencja lakiernika (nawet najlepszego) przy pomiarze grubosci lakieru wyjdzie.
to co powiesz zę w niektórych miejscach w orginale grubosć lakieru może być różna? Widziałem wykonywane testy na nowych autach z salonu

: śr kwie 04, 2007 08:50
autor: jacekwwa
greg pisze:to co powiesz zę w niektórych miejscach w orginale grubosć lakieru może być różna? Widziałem wykonywane testy na nowych autach z salonu
Jak to co ?? Moze byc rozna ale w pewnych granicach...
Jesli natomiast na samochodzie z salonu na jednych drzwiach stwierdzasz 120 a na drugich 300 to znaczy ze samochod mial lakierowane drzwi (raczej nie byl to dzwon tylko po prostu starali sie naprawic jakas drobna ryse, wgniecenie ktore sie im przytrafilo w transporcie)

Uzywales takiego czujnika ? Sprawdziles samochod o ktorym wiesz ze mial przemalowywane elementy i taki o ktorym wiesz ze nie mial nic robione ?
Uwierz mi, ze po takim porownaniu bedziesz w stanie w 100% stwierdzic ze cos bylo robione z lakierem...

Pzdr :)
Jacek