Strona 1 z 1

Pomocy! Para i tryskająca ciecz...

: pt mar 16, 2007 15:46
autor: Carrot_S
Wczoraj zauważyłem, że spod maski wydobywa się jasny dymek. Wsumie na początku myślałem, że może wieje wiatr i zawiewa spaliny do przodu, albo to z wydechu samochodu stojącego przede mną na skrzyżowaniu, ale zwróciłem uwagę na wskaźnik temperatury i wskazówka była już mniej więcej w połowie odległości,a jechałem dopiero od 10-15 minut.
Po kolejnych 10-ciu minutach dojechałem do celu, gdzie byłem przez 2 godziny i nie zaglądałem pod maskę i po 20-stu minutach przyjechałem spowrotem do domu. Otworzyłem maskę i widziałem, że tryska para gdzieś przy silniku (z prawej strony z dołu), ale był już zmrok i dokładnie nie widziałem skąd. Para tryskała w cyklach około 1-2 sekundy i potem kilkusekundowa przerwa.
Przed chwilą byłem sprawdzić co jest grane. Odpaliłem silnik i czekałem około 20-stu minut na postoju, aż wystąpią objawy. Wskazówka na wskaźniku przekroczyła w tym czasie pion i zaczęła lecieć para.
Zrobiłem fotki (niestety dzisiaj też nie widziałem dokładnie miejsca z którego się wydobywa para, bo jest wiatr...):

Obrazek Obrazek Obrazek

W międzyczasie zauważyłem brak płynu chłodniczego w zbiorniku! Wydaje mi się, że jeszcze w zeszłym tygodniu było około połowy zbiornika.
Jak dodawałem gazu tryskała też ciecz, chyba (!) gdzieś spod tego grubego przewodu przy zacisku przy silniku...

: pt mar 16, 2007 16:42
autor: bongo
No i co w związku z tematem,jaki masz problem?

: pt mar 16, 2007 16:48
autor: Przybek
mas nieszczelnosc i tyle , musisz zlokalizowac wyciek
Pozdrawiam

: pt mar 16, 2007 17:25
autor: Carrot_S
No i co w związku z tematem,jaki masz problem?
A nie... tak tylko chciałem się pochwalić. Fajnie, nie?
Przybek pisze:mas nieszczelnosc i tyle , musisz zlokalizowac wyciek
Mam nadzieję, że to tylko to... czyli wtedy wymiana przewodu, ewentualnie zacisku i po wszystkim?

: pt mar 16, 2007 17:36
autor: bongo
A nie... tak tylko chciałem się pochwalić. Fajnie, nie?
No tak to wyglądało...

: pt mar 16, 2007 19:40
autor: stonefree
Stawiam na uszczelke - oring pod króćcem przewodu wodnego, albo p.ęknięty przewód

: pt mar 16, 2007 20:08
autor: miś fazi
tylko nie myślicie Panowie że troszke za wiele tej pary ? chyba że kapie na kolektor wydechowy

: pt mar 16, 2007 20:28
autor: bongo
Przybek pisze:mas nieszczelnosc i tyle , musisz zlokalizowac wyciek
Tyle w tym temacie...

: sob mar 17, 2007 01:43
autor: Carrot_S
OK. Dzięki chłopaki. Właściwie to najbardziej byłem ciekaw, czy ktoś nie wymyśli jakiejś poważnej usterki do takich objawów, ale widzę, że nie powinno być źle.
Czyli likwidacja nieszczelności i uzupełnienie płynu chłodniczego...
Jak myślicie, mogło coś przy okazji się stać niedobrego z tej przyczyny, że trochę pojeździłem z takim stanem rzeczy?

: sob mar 17, 2007 01:50
autor: Przybek
to zalezy jak mocno go przegzales jesli nie przesadziles powinno wszystko byc ok. jesli przesadziles to moze posypac sie uszczelka pod glowica