Strona 1 z 1

Jak wymienić płyn w ukladzie wspomagania?

: pt mar 16, 2007 12:51
autor: niunioit
Witam.
Musze wymeinic plyn w ukladzie wspomagania.Jak mam to zrobic?na kanale?ile wlac plynu nowego?O czym musze pamietac?
Dziekuje i pozdrawiam! :bigok:

: pt mar 16, 2007 13:18
autor: preker20
odkrecasz obejme na wezu na dni zbirniczka plynu, plyn wyleci , przekrec rozrusznkiem na ok 1 s zeby pompa wyzygala plyn z ukladu,zakladasz obejme lejesz plyn odpalasz auto krecisz od oporu do oporu w celu odpowietrzenia ukladu, uzupelniasz plyn. wchodzi ok 0,7 l. Zaleca powtorzenie wymiany po ok 1 tyg

[ Dodano: Pią Mar 16, 2007 12:21 ]
a kanal nie potrzebny

: pt mar 16, 2007 14:39
autor: jeanks5t
Ja to robiłem troszkę inaczej. Postawiłem sobię autko na górcę tak że przód auta miałem niżej, odkręciłem sobię obejmę dolną przy pompie wspomagania, jak płyn zlatywał to dodatkowo ruszałem kierownicą, jak już nic nie zlatywało to przekręciłem troszkę rozrusznikiem(właśnie na sekundkę). Zakręciłem obejmę wlałem płyn przed odpaleniem pokręciłem troszkę kierownicą, potem odpaliłem i kręciłem fajerą to oporu w jedną i drugą stronę w celu odpowietrzenia. Ale mi weszło nie 0,7 tylko 1,0

: pt mar 16, 2007 14:51
autor: pszczyna
niunioit ---koledzy wyjaśnili wszystko i dokładnie[ nic dodać nic ująć]

: pt mar 16, 2007 16:49
autor: niunioit
a musze powtarzac ta czynnosc za tydzien?rozrusnzikiem to tylko na chwileczke,nawet gnie zapalac smaochpodu:) :blush:

: pt mar 16, 2007 17:00
autor: jeanks5t
NIc się nie stanie jak samochód odpali, ale odrzu go zgaś. A czy musisz powtażać to już od ciebie zależy dobrze by było dlatego że jest to układ zamknięty, bez filtra i sam rozumiesz że ten cały syf zostanie w układzie (opiłki metali, brud itp.)nie zleci razem z tym zużytym

: pt mar 16, 2007 17:11
autor: niunioit
to moze lepiej najpierw kupic jakis zwykly do wspomagania (np orlenu jakis) a za tydzien zmienic na oryginalny vw:D bo tylko taki mam:D :blush:

: pt mar 16, 2007 17:20
autor: Grzesiekk1982
niunioit pisze:a musze powtarzac ta czynnosc za tydzien?
No nie żałuj 20 zł raz na 15 lat :D
Ja tak zrobiłem. Przecież jedna wymiana nie usunie tego, co pozostało po zlaniu starego płynu. Rozcieńczy się w nowym i będze dalej niszczyć od środka. Wtedy po kilku dniach jazdy wymieniasz jeszcze raz i praktycznie wszystkiego się pozbywasz.
Co tdo tego, co napisali powyżej koledzy, radzę pokręcić rozrusznikiem a nie kierownicą.
Odkręcasz przewód wyjścia z pompy (a nie ten, którym płyn z siłownika powraca). Odpowiednik tego, co VW zalewa to zielony Febi. Ja dałem 25 zł z wymianą, więc nie wiem czy jest sens smarować się pod domem ;)
Pozdrawiam.