termostaty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kwoka5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt sty 12, 2007 14:29
Lokalizacja: lublin

termostaty

Post autor: kwoka5 » czw mar 15, 2007 20:06

Co sądzicie o termostatach firmu Gates?
Wiem, że pewnie wiekszość z Was poleci mi Wahlera ale niestety po ostatniej wymianie termostatu gdy wymienilem właśnie na Wahlera temperatura silnika nie moze przekroczyc 80 stopni a podczas jazdy spada do 70 stopni. Drugi raz nie chciałem tego samego kupować a czytałem ze Wernety w ogóle są kiepskie wieć wziąłem Gatesa z temp. otwarcia 87stopni. Myślicie, że to dobry wybór?
Dzięki za wypowiedzi.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw mar 15, 2007 20:32

sam jestem ciekawy tego wynalazku gatesa



kwoka5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt sty 12, 2007 14:29
Lokalizacja: lublin

Post autor: kwoka5 » czw mar 15, 2007 20:38

No to w poniedziałek bedziesz juz znal pierwsza opinie, bo w sobote bede wymienial to dam znac jak sie sprawuje:).



andy94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 06, 2005 23:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: andy94 » pt mar 16, 2007 00:27

kwoka5 pisze:po ostatniej wymianie termostatu gdy wymienilem właśnie na Wahlera temperatura silnika nie moze przekroczyc 80 stopni a podczas jazdy spada do 70 stopni
A sprawdziłeś przed montażem czy ten termostat otwiera się przy takiej temp. jak podaje producent? Może czujnik temperatury przekłamuje? U mnie był walnięty i termostat i czujnik. Oryginalny(?) czujnik zaniżał temperaturę o jakieś 20C.



kwoka5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt sty 12, 2007 14:29
Lokalizacja: lublin

Post autor: kwoka5 » pt mar 16, 2007 00:43

Witam Andy94.
Jescze tego termostatu nie sprawdzałem. Ale tym razem pewnie sprawdze.Nie bede sie kolejny raz meczyl z tym samym. Mam taki fajny termometr do 100 stopni Celsjusza wiec pobawię się w podgrzewanie.A co do czujnika temperatury to mówisz o tym 4-pinowym czujniku temperatury cieczy chłodzącej z żółtym paskiem, wciskany w taki króciec tuż przy pokrywie zaworów? Tez wymieniłem ostatnio wiec, powinien być OK. Poza tym ciekawi mnie jescze jedna sprawa. Jak włacze silnik to tak po 10 minutach jak się silnik zagrzeje wiatrak chłodnicy włącza się gdy na wskaźniku jest ok 80 stopni. Podczas jazdy to nie wiem czy wiatrak pracuje ale temp spada do 70ciu więc to raczej termostat nawala.
Dzieki za opinie.
Pozdrawiam.



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » pt mar 16, 2007 01:54

O ile się nie myle to przy chłodnicy jest drugi czujnik temperatury, który odpowiada za włączenie wentylatora.
Z tego co piszesz to nie dziala on poprawnie bo przy 80 st. nie ma prawa się włączyć wentylator w sprawnym układzie.
Wtedy nawet termostat wyprodukowany w NASA nic Ci nie pomoże bo jak ma się otworzyć przy 80-kilku stopniach gdy włączający się wentylator mu na to niepozwala bo zaczyna już wcześniej chlodzić. Jednak w takim przypadku (uszkodzony czujnik temp. ten przy wentylatorze) wentylator powinien się co chwile włączać w trakcie jazdy (gdy tylko zbita do tych 70 stC temp osiągnęłaby wspominane 80).

Ja dla pewności zanim zmieniłbym termostat i wspomniany przeze mnie drugi czujnik temp. sprawdziłbym jeszcze (termometr do zbiorniczka wyrównawczego) czy na pewno ten wymieniony czteropinowy czujnik pokazuje dobrze. Czyli porównaj wskazania zegarów z tym co pokazuje termometr zanurzony w zbiorniczku.

Z tego co opisałeś termostat wydaje mi sie ostatnią którą należałoby wymienić.

pozdrawiam
Mariusz



kwoka5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt sty 12, 2007 14:29
Lokalizacja: lublin

Post autor: kwoka5 » pn mar 19, 2007 13:17

Jestem juz po wymiance termostatu i musze przyznac ze ta nowa marka czyli Gates sprawuje się bardzo dobrze może nie jak zrobiona przez NASA ale calkiem dobrze (przynajniej na razie). Temperatura juz po pierwszym uruchomieniu po kilkunastu minutach wskoczyla na jakies 85 - 90 stopni i trzyma przez calą droge bez wzgledy na to czy jade czy stoje w korku (wskażnik stoi pionowo jakbym tam wrzucil kilka tabletek Viagry :grin: . Więc zakup uznaję jako dobry:).

Chciałbym się tez odniesc do zdania jednego z kolegów w spraie wadliwego czujnika temp. w chłodnicy. Byc moze ten czyjnik takze mam wadliwy poniewaz wiatrak faktycznie zaczyna prace chyba trochę zbyt wczesnie i w najbliższym czasie to sprawdze, jednak podstawowym czynnikiem który wskazywal na wadliwy termostat(przedwczesne otwarcie) byl spadek temp podczas jazdy. To czy wentylator ma wplyw na tepm cieczy chłodzącej silnika zalezy własnie od termostatu. Jesli temp. w silniku przekroczy temp. otwarica termostatu to dopiero wtedy uruchamia sie duży obieg cieczy i chłodnica pelni swoją funkcję.
Ponizej temp otwarcia termostatu pracujący wentylator nie powienien miec wiekszego znaczenia.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn mar 19, 2007 13:21

co to jakas epidemia ? mnie tez termostat nawalil WERNET, nie wiem czy mial prawo bo juz dwa lata jezdzil ale teraz bede szukal czegos innego. A jakie sa ceny ? Wahler , Gates ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

Post autor: pawel3 » pn mar 19, 2007 13:37

za wahlera dałem 22zł. działa bez zarzutu,idealnie. polecam



kwoka5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt sty 12, 2007 14:29
Lokalizacja: lublin

Post autor: kwoka5 » pn mar 19, 2007 14:01

wahler - 28,-
wernet - 22,-
gates - 36,-
W sklepie.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn mar 19, 2007 17:40

kwoka5, pawel3, dziekowac, dziekowac


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 399 gości