Strona 1 z 2

Sterownik centralnego z allegro

: czw mar 15, 2007 19:10
autor: Szyszon
Witam, wlasnie zakupilem sterownik:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=173899371

Dzisiaj przyszedl i rano chcialbym sie za to zabrac...

1 sprawa: auto ma centralny i alarm fabrycznie!
2 sprawa: alarm nigdy nie dzialal, tzn dziala tylko wtedy jak nie trzeba,dioda miga ale nie wyje nawet jak siedze w srodku
3 sprawa: chcialbym uzyskac cos takiego: podlaczyc kierunki, centralny i szyby... alarm sobie odpuszcze bo i tak dziala jak chce :panna:

W zalaczniku jest foto instrukcji... chcialbym wiedziec gdzie sie z tym wbic, czy pod siedzeniem z tylu czy pod lampa w bagazniku? Jak z kierunkami i szybami?!

Za wszelkie informacje wielkie dzieki :pub:

: czw mar 15, 2007 19:24
autor: Paweł Marek
Tu masz podstawową rozpiskę alarmu do MK3, przy montażu samego sterownika bez alarmu wykonujesz mniej połączeń.
Podłącać najwygodniej w okolicy przejścia kabli od skrzynki do lewego progu i do wiązki drziowej. Większość potrzebnych kabli tam właśnie znajdziesz.
Temat był na forum sto razy, spróbuj wyszukać goglami skoro szukajka forumowa nie działa, a jak będą wątpliwości to pytaj bardziej konkretnie, z podłączeniem czego masz problem.

[ Dodano: Czw Mar 15, 2007 6:24 pm ]
Obrazek

[ Dodano: Czw Mar 15, 2007 6:26 pm ]
I nie widzę tego załącznika ze schematem

: czw mar 15, 2007 19:42
autor: inek01
Mam to samo. Niedawno podlaczalem. Powiem Ci co i jak na GG.

: czw mar 15, 2007 19:50
autor: Szyszon
Dzieki :pub: Poszla PW!

Obrazek

: czw mar 15, 2007 21:35
autor: Paweł Marek
To masz prosty i czytelny schemat z dopasowaniem do golfa. Tyle że prawdopodonie to opisane"kabel do szyb" to jest kabel komfortu. Daje minus ktopry musisz zmienic na plus za pomocą tzw. przerzutnika, czyli odpowiednio podłączonego przekaźnika. Ponieważ ten sam kabel (szary w wiązcze drziowej) obsluguje zamykanie CZ i domykanie szyb, to po podłączeniu komfortu przez przerzutnik kabla od zamykania CZ tego z gory schematu już nie musisz podłączać nawet.

: czw mar 15, 2007 21:51
autor: inek01
Szyszon juz wyslalem to przez GG, ale moze innym sie przyda w przyszlosci.
Obrazek

: pn mar 19, 2007 18:19
autor: Szyszon
Witam, w koncu podlaczylem wszystko tak jak chcialem :bigok: Kierunki mrygaja, szyby sie podnosza i zalacza sie moj "niby alarm"... ponizej przedstawiam schemat mojego podlaczenia. Wieczorem opisze co i gdzie podlaczone... denerwuje mnie tylko ze jak zamkne auto i od razu otworze to szyby spadaja 3 cm!

p.s. gdzie najblizej kierownicy szukac przewodu od klaksonu? Moze ktos zna kolor?!

Obrazek

: pn mar 19, 2007 19:13
autor: inek01
Szyszon pisze:denerwuje mnie tylko ze jak zamkne auto i od razu otworze to szyby spadaja 3 cm!
Napisalem Ci na GG zebys utawil sterownik na "elektyczny", a nie "pneumatyczny".
Zrobiles tak ? :bajer:

: pn mar 19, 2007 21:47
autor: Paweł Marek
Coś tam chodzi z ilością impulsów zdaje się, mam to samo z tym opadaniem ale nie chce mi się zmieniać w ustawieniach chociaż wiem że w moim TytanMax można. Żonce założyłem Magikara na fabrycznych usawieniach i niet tego problemu.

[ Dodano: Pon Mar 19, 2007 8:49 pm ]
Zresztą tak przaktycznie przy normalnym używaniu, po okresie zabawy nowym alarmem to wcale nie przeszkadza.

: pn mar 19, 2007 21:58
autor: inek01
Paweł Marek pisze:Coś tam chodzi z ilością impulsów zdaje się, mam to samo z tym opadaniem ale nie chce mi się zmieniać w ustawieniach chociaż wiem że w moim TytanMax można
Zdaje sie, ze juz kiedys o tym gadalismy ;)

W przypadku tego sterownika nie o ilos impulsow chodzi, (bo sterownik daje tylko jeden impuls) tylko o czas.

U mnie jest ustawione na elektryczny i problemu nie ma.

Oczywiscie glupim mitem jest to ze w mk3 trzeba ustawiac na pneumatyczny.
Niby z jakiej racji ? Pompka ma przeciez swoj sterownik, ktory za nia "mysli".
Nie trzeba przeciez trzymac 3,5 sekundy zeby zamkki sie otworzyly (to nie przedpotopowy zamek pneumatyczny), tylko wystarczy na ulamek sekundy przekrecic kluczy w zamku. Wniosek taki, ze przy sterowniku tez wystarczy impuls 0,7s.

Wydaje mi sie ze szyby opuszczawlasnie dlatego ze jest za dlugi impuls.
Wezmy taka sytuacje: Opuszczone szyby. Zamykamy centralny z kluczyka i trzymamy go przekreconego. Szyby sie domkna. Jesli od razu przekrecimy klucz w pozycje otwierania na dluzej niz jakas 1 s to szyby tez zaczna od razu opadac...

: pn mar 19, 2007 22:06
autor: Szyszon
inek01 pisze:Wezmy taka sytuacje: Opuszczone szyby. Zamykamy centralny z kluczyka i trzymamy go przekreconego. Szyby sie domkna. Jesli od razu przekrecimy klucz w pozycje otwierania na dluzej niz jakas 1 s to szyby tez zaczna od razu opadac...
Dokladnie tak jest, moze to kwestia przyzwyczajenia i oswojenia sie z nowa "zabawka". Najwazniejsze ze spelnia swoja role! Zworki ze sterownika nie wyciagalem :smoke: czyli ustawiony na krotszy impuls.

Zauwazylem tez ze po zamknieciu po jakims czasie centralka znowu sie odzywa tak jakby drugi raz probowala zamknac zamkniete drzwi. Osobiscie mi to nie przeszkadza :D po prostu informuje. W samym aucie nic nie lutowalem, wszystko mi sie ladnie powciskalo w oryginalne wtyczki, tylko izolacja dla pewniejszego trzymania i gra :bigok:

: pn mar 19, 2007 22:19
autor: Paweł Marek
Ano tak, miałem zgłębić temat i mi się nie chciało. A w końcu wystarczy pobawić się kluczykiem w drzwiach bo alarm symuluje w końcu działanie włącznika w zamku

: pn mar 19, 2007 22:42
autor: DrLupus
Witam,

-- W samym aucie nic nie lutowałem tylko weszło ładnie "na wcisk"... -- kolego, lutować nie trzeba i nie powinno się gdyż jest to związane z koniecznością przecinania przewodów lub rozbierania złączy konektorowych... ale na wcisk?! plus izolacja?! tak tym bardziej nie powinno się robić i to z oczywistego względu: w pewnym momencie coś musi się rozłączyć i wtedy cała robota na nic. Ja także kupiłem taką centralkę i założyłem ją jakiś tydzień temu. Z przewodami wpiąłem się w oryginalną instalację za pomocą tzw. szybkozłączek - moim zdaniem najskuteczniejsze i najszybsze połączenie. Przewód masy podpiąłem pod śrubę obok złącza lewych przednich drzwi, plus pociągnąłem do bezpiecznika 22 (10A), otwieranie - zamykanie wiadomo w złącze drzwi, a kierunki do 7-pinowego czarnego złącza pod przełącznikiem zespolonym (kable czarno-zielony i czarno-biały). Klaksonu nie podpinałem - a właśnie padło pytanie o sygnał: jest on załączany impulsem ujemnym przez przekaźnik (R11), a najbliższe kable przy kierownicy są w skrzynce bezp. (bezp. nr 13 - plus bezpośrenio do klaksonu), ale i tak musiałbyś użyć dodatkowego przekaźnika aby centralką wysterować klakson - niestety :( Poza tym przyszło mi do głowy pytanie: Czy ktoś w Was sprawdzał, czy po zamknięciu drzwi nową centralką działa fabryczny alarm? No bo dioda miga to fakt.... ale te dwie centralki tzn. nowa i stara działają niejako równolegle...

: pn mar 19, 2007 22:43
autor: VOOLF
Szyszon pisze:
p.s. gdzie najblizej kierownicy szukac przewodu od klaksonu? Moze ktos zna kolor?!


Podejrzewam że chcesz podpiąć sterownik do klaksona. Jeżeli tak to odradzam, Lepiej kup syrene za 20 zł i podłącz ją. Pozdrawiam