Wiatrak włączany razem z zapłonem, gdzie podłączyć?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PePeNiEbKo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 04:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Wiatrak włączany razem z zapłonem, gdzie podłączyć?

Post autor: PePeNiEbKo » czw mar 15, 2007 00:00

Pozdrawiam ze Szczecina :kufel: :okej: :kufel:


Gdzie podłączyć wiatrak przy chłodnicy żeby uruchamiał się razem z zapłonem?

Golf1 1.6D

Ostatnio troche po mieście poginam i się grzeje po parunastu minutach, może termostat. Ale póki co chciałbym podłączyć wiatrak tak na pare tyg.


Prawdziwy programista wiesza się razem z programem

Awatar użytkownika
BzyTek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 18:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: BzyTek » czw mar 15, 2007 00:05

Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem będzie jak podłączysz pod akumulator a w kabinie zrobisz włącznik. Jak się zagrzeje to włączysz a z rana przyda się wyłączony bo jest jeszcze chłodno.
Pozdrawiam


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

kuleczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn lut 14, 2005 16:05
Lokalizacja: VWrocłaWV/Krzyki

Post autor: kuleczka » czw mar 15, 2007 00:06

A moze latwiej podlaczyc go przez wlacznik, wtedy bedziesz mogl wlaczac wentylator kiedy uznasz to za stosowne. Tylko musisz pilnowac wskaznika zeby nie przegrzac.
A jezdzenie na zbyt zimnym silniku tez nie jest wskazane;)
pozdro


podpis

Awatar użytkownika
PePeNiEbKo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 04:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: PePeNiEbKo » czw mar 15, 2007 00:27

to może do tego dołączyć czujnik temperatury silnika? z wyświetlaczem jakimś takim elektronicznym

tylko gdzie umieścić czujnik poprowadzony na kabelku pod maske?


Prawdziwy programista wiesza się razem z programem

kuleczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn lut 14, 2005 16:05
Lokalizacja: VWrocłaWV/Krzyki

Post autor: kuleczka » czw mar 15, 2007 00:59

To juz chyba lepiej wymienic termostat zamiast az tak kombinowac:]

A wlacznik montujesz gdzies w srodku, starej instalacji nie rozlaczasz zeby w razie czego wentylator sam sie zalaczyl . natomist ciagniesz kabel z akumulatora na wentylator i wlasnie przecinasz go wlacznikiem. Wtedy bedziesz mial niezalezne od dotychczasowego, dodatkowe wlaczanie wentylatora.


podpis

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw mar 15, 2007 06:45

PePeNiEbKo, pomysł z wiatrakiem włączanym od razu nie jest najlepszy.Jeśli układ chłodzenia jest sprawny to nie ma takiej potrzeby.Jeśli termostat nie otwiera się to włączenie wiatraka nic nie da bo płyn z silnika nie pójdzie do chłodnicy (termostat nie puści). Sprawdź czy wentylator załącza się z wyłącznika termicznego w chłodnicy.



Awatar użytkownika
PePeNiEbKo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 04:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: PePeNiEbKo » czw mar 15, 2007 09:26

zawsze jak szybko wyskocze z auta i lece pod maske to nie kręci się. Chyba że mam takiego farta, ale w sumie to się powinien kręcić jak silnik jest nagrzany


Prawdziwy programista wiesza się razem z programem

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw mar 15, 2007 11:51

PePeNiEbKo pisze:zawsze jak szybko wyskocze z auta i lece pod maske to nie kręci się. Chyba że mam takiego farta, ale w sumie to się powinien kręcić jak silnik jest nagrzany
to nie tak
wiatrak sie kreci jak masz temp wody gdzies kolo 85 st C albo wiecej...w mk2 jest tez drugi bieg dmuchawy na 95 st C....
to ze silnik masz nagrzany to nie znaczy ze podczas jazdy czy postoju musi sie wiatrak krecic...jesli uklad chlodzenia jest bardo sprawyny to olej bediesz mial prawidłowo na 96 a wode na 84 i sie wiatrak wtedy nie kreci bo wszytko jest ok (nawet jak bardzo szybko wyskoczysz z auta)



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » czw mar 15, 2007 15:26

sas_gti pisze:
PePeNiEbKo pisze:zawsze jak szybko wyskocze z auta i lece pod maske to nie kręci się. Chyba że mam takiego farta, ale w sumie to się powinien kręcić jak silnik jest nagrzany
to nie tak
wiatrak sie kreci jak masz temp wody gdzies kolo 85 st C albo wiecej...w mk2 jest tez drugi bieg dmuchawy na 95 st C....
to ze silnik masz nagrzany to nie znaczy ze podczas jazdy czy postoju musi sie wiatrak krecic...jesli uklad chlodzenia jest bardo sprawyny to olej bediesz mial prawidłowo na 96 a wode na 84 i sie wiatrak wtedy nie kreci bo wszytko jest ok (nawet jak bardzo szybko wyskoczysz z auta)
hehe Panowie powoli...
1. Wiatrak kręci się wtedy, jeżeli w dolnej części chłodnicy temp. płyny chłodniczego przekracza 93oC (tylko jeden bieg, to nie mk2)
2. Nieważne czy siedzisz w aucie czy nie czy silnik jest włączony, do czujnika jest doprowadzone stałe napięcie (+12V) i drugi przewód podąża do wentylatora (mase ma stałą), nawet jeśli auto jest zgaszone ale temp. płynu wynosi ponad 93oC wentylator będzie się kręcił.

Wiatrak jest po to, ażeby wystudzać płyn podczas postojów np. korki, światła itp... jeśli jeździsz cały czas nie powinien się włączać, termostat ma puszczać gorący płyn od 87oC pełne otwarcie ma przy 92oC i to oraz przepływ powietrza prez chłodnice powinien mu wystarczyć. Podłączanie wiatraka "na krótko" również nie jest dobre ani dla silnika ani wiatraka, ponieważ wiatrak wieje w kierunku "do przodu" a podczas szybszej jazdy napływające powietrze jest odwrotne, co negatywnie wpływa na silnik wiatraka (bardzo duży opór) a tym samym większy prąd pobierany z instalacji (w skrajnych przypadkach takie obwody niczym nie zabezpieczone mogą ulec spaleniu) więc nie polecam.

[ Dodano: Czw Mar 15, 2007 14:28 ]
PePeNiEbKo pisze: i się grzeje po parunastu minutach.
grzeje się tzn co pokazuje Ci wskaźnik temperatury? jest na połowie czy dalej? Auto musi zagrzać się do swojej temperatury roboczej, szczególnie diesel (czyli 90oC)


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw mar 15, 2007 15:31

gosciu ale kombinujesz. to nie wartburg zeby wentyl ciagle dzialal :panna: uklad chlodzenia sobie do porzadnego stanu doprowadz i zapoznaj sie z jego dzialaniem.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
PePeNiEbKo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 04:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: PePeNiEbKo » czw mar 15, 2007 16:20

ponieważ wiatrak wieje w kierunku "do przodu"
grzeje się tzn co pokazuje Ci wskaźnik temperatury? jest na połowie czy dalej?


u mnie wieje w strone silnika, jak omine termostat

mk2 to niej est, ale silnik jest od dwójki i chłodnica z termostatem chyba też

ad2. jest lekko za połową


Prawdziwy programista wiesza się razem z programem

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » czw mar 15, 2007 16:32

PePeNiEbKo pisze: u mnie wieje w strone silnika, jak omine termostat
Co znaczy "jak omine termostat' ?? Wiatrak nie może wiać w stronę silnika bo wtedy nic nie daje że się kręci... masz pewnie odwrotnie podłaczony silnik albo odwrotnie założony wiatrak na silniku, zmień to i będzie ok
PePeNiEbKo pisze: mk2 to nie jest, ale silnik jest od dwójki i chłodnica z termostatem chyba też
to raczej bez znaczenia, ale ile kabli dochodzi do czujnika 2 czy 3 ??
PePeNiEbKo pisze: ad2. jest lekko za połową
Idealnie na środku masz 90oC jeśli jest np. 1mm za środkiem to nic się nie dzieje i możesz dalej chulać.. a nawet jeśli wyjdzie poza, to powinien wrócić po chwili kiedy termostat w pełni się otworzy i do układu doleje się chłodniejszy płyn.


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Awatar użytkownika
PePeNiEbKo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 04:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: PePeNiEbKo » czw mar 15, 2007 16:36

odwrotnie to on nie może być przykręcony, a jak zamienie bieguny? bo kabel od plusa idzie a drugi do termoststu i akum. na minus

weźcie mi tylko podpowiedźcie czy jak zamienie bieguny to się coś tam nie popali w wiatraku i czy oczywiście będzie się kręcił w odwrotną strone. A może ktoś tak specjalnie to zrobił żeby na silnik powietrze leciało?


Prawdziwy programista wiesza się razem z programem

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » czw mar 15, 2007 17:07

PePeNiEbKo pisze: a jak zamienie bieguny? bo kabel od plusa idzie a drugi do termoststu i akum. na minus
bieguny zamieniasz na silniku i będzie kręcił się odwrotnie, robienie żeby wiało na silnik jest bezcelowe więc ktoś albo źle go przykręcił albo źle podłaczył.

[ Dodano: Czw Mar 15, 2007 16:09 ]
aha plusowy powinien iść na czujnik w chłodnicy a stały minus do silnika, nie na odwrót.


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 201 gości