Strona 1 z 1

Jak spuscic plyn chlodniczy?

: śr mar 14, 2007 00:22
autor: dabrowski82
Jak spuścić dokładnie płyn chłodniczy cały nawet z bloku,, GOLF 3 1,6 aea tylko zdjąć wąż i już coś mi sie nie wydaje

: śr mar 14, 2007 01:37
autor: VwPiotrek
Ja ostatnio wymieniałem pompe wodna w swoim aea i myslalem ze po odpieciu dolnego weża od chłodnicy wszystek płyn wyleci, ale jak odkrecilem pompe to jeszcze jakies 1,5 litra sie polało. Wiec samo odpiecie dolnego weza nie wystarczy. A jak zlac plyn bez odkrecania pompy? tego niestety nie wiem. Mam nadzieje ze chociaz jakos pomogłem. Pozdrawiam

: śr mar 14, 2007 07:40
autor: Bąku
całego to raczej nigdy nie spuścisz chodzi mi o blok no chyba że wywrócisz silnik do góry nogami :hmm: ja ostatni zmieniałem termostat i płyn to odkreciłem ten dolny wąż od chłodnicy i wyleciało sporo i później jak odkręcałem obudowę termostatu to też wyleciało troche, sądze że to było jakieś 80-90% płynu także wystarczy

: śr mar 14, 2007 08:24
autor: dabrowski82
dzieki ale nie będe odwracł silnika ani samochodu dzieki jakoś dam radę

: śr mar 14, 2007 10:15
autor: krzycho85
Na pompie są trzy przewody, zdejmij dwa oprócz środkowego. Zleci ci z chłodnicy i z bloku. Tylko pamiętaj że przy spuszczaniu jak i zalewaniu ogrzewanie ustaw na czerwone.

: śr mar 14, 2007 10:31
autor: zodiak
krzycho85 pisze: Tylko pamiętaj że przy spuszczaniu jak i zalewaniu ogrzewanie ustaw na czerwone.
W jakim celu ma to robić w golfie?

: śr mar 14, 2007 17:05
autor: krzycho85
Zeby nie było problemu z odpowietrzeniem układu. Zawsze robiłem tak we wszystkich samochodach i zawsze układ sie ładnie odpowietrza.

: śr mar 14, 2007 17:16
autor: vwarek
krzycho85 pisze:Zeby nie było problemu z odpowietrzeniem układu.
Jeśli w nagrzewnicy nie ma zaworu to bez znaczenia jest w jakiej pozycji będzie pokrętło...

: śr mar 14, 2007 17:21
autor: byczkins
sorki za offtop, ale gdyby szukajka działała to.... temat juz był i to ze 2-3 razy :bajer:

PS. Jak zmieniałem stałem na pochylni przodem w dół, starczy zeby słyneło prawie wszystko (prawie, bo mi na 100% zostało troszkę starego)

: śr mar 14, 2007 17:54
autor: dabrowski82
miałem jazde jak cholera termostat wymieniłem w 20 minut ale jak przykrecałem to zorientowałem sie ze w trzpieniu gdzie jest umieszcziny , wkrecając śróby z jedna problem bo jak wykrciłem to zjakimis farfoclami tzn okazało sie ze t o gwint i musiałem kupić wiekszą śróbe i na żywca w stare miejsce wkręciłem w plastki bo tamata stara sie ruszała i ciekło teraz jest niby ok ale powowiem ze mam dość cały dzień zmarnowany o taki śróbrzysko ... a było by tak pieknie w 2 godziny i finito . A le zrobiłem

: śr mar 14, 2007 18:35
autor: Daros_P
Ja mam pytanko co ile powinno sie wymieniac płyn chodzący??

: śr mar 14, 2007 21:16
autor: vwarek
Daros_P pisze:Ja mam pytanko co ile powinno sie wymieniac płyn chodzący??
Co 2-3 lata, jeśli nie był rozcieńczany np. po małym wycieku...