Strona 1 z 1

Świece do podgrzewania płynu

: pn mar 12, 2007 18:41
autor: damcio151
Witam
Posiadam 3 dodatkowe świece do podgrzewania płynu chłodniczego , tyle tylko , że chyba mi nie działają jak powinny. Gdy załączyłem na krótko plus do każdej to zaiskrzyło ,znaczy dobre .Teraz pytanko: czy jest jakiś oddzielny bezpiecznik do nich , może przekaźnik ??

pozdrawiam
damcio151

: pn mar 12, 2007 18:52
autor: bongo
Poszukaj w dziale diesel,było tego troche...

: pn mar 12, 2007 18:53
autor: damcio151
bongo, właśnie szukam i znaleźć nie mogę :blush:

pozdrawiam :pub:
damcio151

: pn mar 12, 2007 19:09
autor: inek01
Bezpiecznik i przekaznik "wisza" pod podszybiem, nad serwem...

To ten bezpiecznik ktory wiekszosc ludzi bierze za bezpiecznik swiec podgrzewajacych komory spalania (ktory z reszta jest w kabinie nad przekaznikami) :panna:

[ Dodano: Pon Mar 12, 2007 18:12 ]
Nr 6.

Obrazek

: pn mar 12, 2007 19:14
autor: damcio151
inek01, dziękuje :pub:

pozdrawiam
damcio151

[ Dodano: Wto Mar 13, 2007 18:33 ]
Mam jeszcze pytanie , czy da się sprawdzić przekaźnik J325 za pomocą VAG-a ??

pozdrawiam
damcio151

: wt lis 13, 2007 21:22
autor: korfanty
damcio151 pisze:inek01, dziękuje :pub:

pozdrawiam
damcio151

[ Dodano: Wto Mar 13, 2007 18:33 ]
Mam jeszcze pytanie , czy da się sprawdzić przekaźnik J325 za pomocą VAG-a ??

pozdrawiam
damcio151
Odgrzebuje temat - dziś sprawdziłem kabelkiem te 3 dodatkowe świece w moim ALH i na żadnej nie iskrzy, masa jest ok więc wygląda że wszystkie spalone. Teraz pytanie - jak one powinny grzać, czy cały czas po uruchomieniu silnika - do jakiejś temperatury? Jest szansa sprawdzić jakoś ten przekaźnik? Szkoda by było spalić nowe zaraz po założeniu.

: wt lis 13, 2007 23:16
autor: damcio151
korfanty pisze: Odgrzebuje temat - dziś sprawdziłem kabelkiem te 3 dodatkowe świece w moim ALH i na żadnej nie iskrzy, masa jest ok więc wygląda że wszystkie spalone. Teraz pytanie - jak one powinny grzać, czy cały czas po uruchomieniu silnika - do jakiejś temperatury? Jest szansa sprawdzić jakoś ten przekaźnik? Szkoda by było spalić nowe zaraz po założeniu.
Te świece grzeją od określonej temp., obciążenia alternatora itd. ( steruje tym ECU)
Przekaźnik wyjmij , przeczyść styki i sprawdź załączając go na krótko do tych 3 styków ( od wtyczki) , nie ma różnicy w połączeniu +- w trakcie sprawdzania na krótko , kombinuj z biegunami i słuchaj czy cyka . Ja u siebie podłączyłem to do włącznika w środku auta ... sam sobie je załączam :grin:

: śr lis 14, 2007 17:56
autor: korfanty
Przekaźnik sprawdzony, ale załamałem się trochę ceną tych świec:

Bosch : 0 250 201 036 - 47zł/szt
Beru : GN 928 - 41zł

Czy zakładał ktoś jakiś zwykłe typowe świece żarowe dobrane po wielkości? I czy w ogóle można założyć takie świece?

: śr lis 14, 2007 19:29
autor: matikdalik
korfanty pisze:Przekaźnik sprawdzony, ale załamałem się trochę ceną tych świec:

Bosch : 0 250 201 036 - 47zł/szt
Beru : GN 928 - 41zł

Czy zakładał ktoś jakiś zwykłe typowe świece żarowe dobrane po wielkości? I czy w ogóle można założyć takie świece?
To nie drogo za te bosche, w intercar'ze widze je za 69 pln :kac:

Kurcze nie wiem czy zwykłe żarowe można tak długo podgrzewać jak te do grzania wody

maciek

: śr lis 14, 2007 23:30
autor: damcio151
zobaczcie tutaj
http://www.autosklep.istore.pl/sklep,19 ... 209,0.html

: czw lis 15, 2007 11:57
autor: korfanty
Kager robi te świece są po 20zł/szt jutro będę je miał.
Mam jeszcze jedno pytanie - w tej puszce nad serwem są 2 przekaźniki ale nie widze nigdzie bezpiecznika o który wspominacie - gdzie go szukać w MK4?