Strona 1 z 1

Wspomaganie nie działa równo

: pn mar 12, 2007 15:54
autor: gregorius
Jak w temacie. Wspomaganie nie działa jednakowo w obie strony. W lewo jest ok a w prawo czuć opór ale tylko do pewnego momentu. Najbardziej przeszkadza mi to w jeździe przy prędkościach ok 100-110 i większych. Łuk w lewo pokonuje się bez problemu (kierownica nie stawia żadnego oporu) a w prawo czuć wyraźny opór. Co jest tego przyczyną?

: pn mar 12, 2007 16:28
autor: stonefree
Jak z geometrią zawieszenia? Wspomaganie da się odczuć raczej przy prędkościach "parkingowych". Może geometria jest rozstawiona?

: pn mar 12, 2007 17:14
autor: gregorius
Jak z geometrią zawieszenia?
Wydaje się ,że geometria jest ok. Dziś byłem w stacji diagnostycznej i była poprawiana zbieżność po której auto zaczęło się lepiej zachowywać na drodze ale problem ze skrętem w prawo pozostał nadal, poza zbieżnością diagności nic nie wynaleźli no może poza tulejami gumowymi które trzeba będzie w przyszłości wymienić ale na razie nie jest to pilne.

[ Dodano: 12 Mar 2007 22:41 ]
Hej forumowicze! Nikt mi nic nie pomorze? Podpowiedzcie coś....

: wt mar 13, 2007 16:44
autor: stonefree
gregorius pisze:była poprawiana zbieżność
kąty pochylenia kół i wyprzedzenia zwrotnic rozumiem zostały zmierzone i dostałes wydruk,ze jest w normie?

[ Dodano: Wto Mar 13, 2007 15:47 ]
Poszukaj w szukajce czegoś na temat przekładni kierowniczych ze wspomaganiem. Nie znam sie na tym za bardzo, ale wiem,że w przekładni jest sekcja zaworów które kierują płyn z pompy w odpowiednią komorę siłownika wspomagającego, więc może wina leży po stronie przekładni?

: wt mar 13, 2007 18:16
autor: klucha1
Mam to samo.tylko że u mnie źle skręca się w lewo:)zobacz jak będzie szło jak na postoju zaczniesz kręcić ale lekko i wolno. powinno wtedy iść lekko. Ja miałem za dużo płynu do wspomagania wlane, pompa strzasznie wyła, ściągnąłem strzykawą do minimum i jest ok!

: wt mar 13, 2007 19:34
autor: stonefree
klucha1 pisze:Ja miałem za dużo płynu do wspomagania wlane
Ale jaja! Kto by pomyślał ...

: śr mar 14, 2007 13:11
autor: gregorius
He he no faktycznie jaja. Nie omieszkam sprawdzić tego patentu, ale faktycznie na postoju nie ma tego problemu i kierownicą kręci się leciutko. Problem występuje tylko podczas jazdy :D

[ Dodano: 14 Mar 2007 13:32 ]
No i sprawdziłem poziom płynu. Faktycznie było sporo powyżej kreski MAX. Odessałem strzykawką do poziomu ok 5 mm nad kreską MIN. Opór zmniejszył się o jakies 85 % !!!! Co prawda nadal jest troszkę lżej w lewo ale nie jest to już tak szalona różnica jak poprzednio. Wielkie dzięki !!

: śr paź 22, 2008 09:18
autor: pzyhotom
Mam ten sam problem. Idę poszukać strzykawkę i zobaczymy co się będzie działo.

[ Dodano: 07 Gru 2008 14:51 ]
Jednak u mnie odessanie płynu nic nie pomogło , pompę wspomagania mam wymienioną na nową wiec nie wiem co jest granę. To troszkę bez sensu ze w jedna działa a w drugą nie działa. A może to coś w zwrotnicy lub przekładni kierowniczej ?
A możne zapowietrzone wspomaganie ? , jak to się odpowietrza ?

: śr cze 17, 2009 18:40
autor: kret077744
mam to samo, w prawo mi działa idealnie, w lewo po odpaleniu nie działa, dopiero po jakimś czasie dopiero sie właącza, na pewno coś z maglownicą, ale nie wiem co.