Sprzeglo wysoko bierze. Co z tym zrobic.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Sprzeglo wysoko bierze. Co z tym zrobic.

Post autor: pkirylcz » śr mar 09, 2005 17:46

Witam.
Ostatnio przesiadajac sie na rozne samochody zauwazylem ze moje sprzeglo w MK3 dosc wysoko puszcza. Stwierdzilem ze to moze byc sprawa regulacji. Po zapoznaniu sie z ksiazka serwisowa, dowiedzialem sie ze pedal sprzegla reguluje sie samoczynnie.
Czy moze wiec to oznaczac ze mam spalone sprzeglo, czy moze to jest normalne w golfach.
Dodam dla dokladniejszego okreslenia, ze puszczajac sprzeglo, trzeba conajmniej do polowy wysokosci popuscic zeby auto ruszylo.
Wydaje mi sie, ze wysokie sprzeglo, co za tym idzie glebokie wcisniecie pedalu moze skrucic zywotnosc znajdujacych sie tam zapadek ktore przeginaja sie w momencie wcisniecia(nie wiem dokladnie jaki model jest u mnie, taka zasade dzialania znam z np. Polo)


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr mar 09, 2005 18:15

linka od sprzegla jest regulowana samoczynnie i automatycznie sie naciaga, moim zdaniem masz zuzyta tarcze sprzegla i stad caly problem.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » śr mar 09, 2005 18:59

mam dokladnie to samo mk3 1,4 tez wysoko bierze. mozliwe ze sprzeglo sie konczy ale robilem probe znaczy hamulec , jeden i puszczelm i nic nie slizga, ale z tego co wiem to w wielu golfach tak bierze.z takim sprzeglem zrobilem juz ze 20tkm i nic wiec moze tak ma byc



otinger

Post autor: otinger » śr mar 09, 2005 19:06

Witam

wiesz, mialem pdoobny problem - nadazyla sie okazja do wymiany sprzegla (ktore jak domniemywalem jest juz wykonczone) przy wymianie skrzyni wiec zakupilem nowke tarcze, zdejmujemy skrzynie a tu..... tarcza prawie nowa, ubytek 1,1mm w stosunku do nowego po zapoznaniu sie z automatyczna regulacja sprzegla doszlismy do wniosku ze jest walnieta wiec wymiana na mechaniczna regulacje. ale w pore doszla do mnie mysl ze: bagnet ktory odpowiada za odepchniecie tarczy od zamachu jest za krotki... i dlatego tak wysoko bierze sprzeglo... wymienilem dziada na dluzszego i zostawilem automatyczna regulacje sprzegla i jaki efekt? sredni, bo sprzeglo bierze juz z samego dolu :/ Takze u mnie w golfie po wymianie tarcz y na nowa troche sie polepszylo przy seryjnej regulacji automatycznej i seryjnej dlugosci bagnetu, wiec zostawilem jak bylo fabrycznie ;) Tak po prostu ma byc, po wymianie sprzegla nieco polepszy sie.

Pozdrawiam!

P.S
wszystko bylo przeprowadzone na MKII 1.6D `90 ale przypuszczam ze sama zasada jest taka sama nawet w MKV ;)



Awatar użytkownika
DJ Tomekk
Born for Diesel
Born for Diesel
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 12, 2005 18:00
Lokalizacja: RZEszów Estates
Kontakt:

Post autor: DJ Tomekk » śr mar 09, 2005 19:06

ja mam mk3 1,9D i wiem ze poprzedni wlasciciel(rodzinka) mial takie objawy od dnia kupna i golfik na takim sprzegle zrobil juz 30k km :jezor:


[url=http://imageshack.us][img]http://img92.imageshack.us/img92/4581/3jx4.gif[/img][/url]

JESTEŚ Z PODKARPACIA??? ZAPRASZAMY NA WWW.VAG-PODKARPACIE.PL

piott
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:55
Lokalizacja: konin
Auto: Golf 7 Variant
Kontakt:

Post autor: piott » śr mar 09, 2005 19:23

W moim mk2 1.6 TD sprzęgło też bierze bardzo wysoko. Miałem okazję jechać dwoma takimi samymi i w nich też tak było, więc chyba wszystko masz ok.



Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » śr mar 09, 2005 21:31

ja sie podepne pod temat sprzegla z moim problemem. jak naciskam pedal sprzegla to slysze szum, tak jakby cos sie o cos ocieralo. jak wcisne tak do polowy to szum jest wiekszy, jak na maxa to sie zmniejsza. o co chodzi??


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

piott
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:55
Lokalizacja: konin
Auto: Golf 7 Variant
Kontakt:

Post autor: piott » śr mar 09, 2005 21:36

prawdopodobnie p łożysko wyciskowe



Awatar użytkownika
AEM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: pn lis 01, 2004 19:16
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: AEM » śr mar 09, 2005 22:17

na 99% łożysko szumi, a i w moim na kpl. nowym zestawie sprzęgła z automatyczną regulacją linki sprzegło jest dosyć wysoko więc wygląda że ten typ tak ma!


Jak jadę to nie piję - za dużo się rozlewa!

Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » śr mar 09, 2005 22:34

czyli co mam zrobic z tym lozyskiem??? do wymiany czy jak?? ile taki zabieg mnie trzepnie po portwelu??? (material + robocizna)


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

fragy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 19, 2005 23:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fragy » śr mar 09, 2005 22:46

I tak jest i u mnie i wielu autach z jakimi na codzien mam do czynienia. taki juz urok sprzegieł z automatyczna linka, jest wysoko i trzeba pokochac. Co do lożyska to w klasycznej skrzyni z golfa z popychaczem czesto szum jest z tarczy która zamotowana jest w docisku(okrągła blaszka z nitem w srodku). Jest tam nit o którego zapiera sie popychacz i ten czesto sie obraca. łozysko jest z obudowie 5-go biegu i bardzo rzadko sie zuzywa co nie znaczy ze wcale.



rakmk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lut 23, 2005 15:31
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: rakmk3 » czw mar 10, 2005 08:41

jeśli sprzęgło bierze wysoko to napewno jest do roboty


MK III 1,8ABS full option

piott
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:55
Lokalizacja: konin
Auto: Golf 7 Variant
Kontakt:

Post autor: piott » czw mar 10, 2005 16:43

u mnie już dwa lata bierze wysoko i wszystko jest ok.



rakmk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lut 23, 2005 15:31
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: rakmk3 » pt mar 11, 2005 15:52

ciekaw piott czy ruszysz z piskiem opon, ale nie takim delikatnym tylko na maksa


MK III 1,8ABS full option

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 222 gości