Strona 1 z 2

Jak poznac za katalizator juz ma dosc??

: śr mar 09, 2005 17:40
autor: GUCCIO
Mam male pytanie. Na wolnych obrotach , z pod samochodu wydobywa sie melaliczny odglos. Czy to moze byc oznaka ze katalizator do wymiany. Niedawno wymienilem ostatni i przedostatni tlumik. wiec te tlumiki napewno nie wala. I mam jeszcze jedno pytanie. Poniewaz w dowodzie rej. nie mam wpisane KAT. to jezeli wywale kataizator to czy sonda λ bedzie, zle pracowac, i czy spadnie mi zuzycie paliwa?? Z góry dziekuje za odpowiedz. Pozdrawaiam

: śr mar 09, 2005 18:08
autor: skuri
Podjedz na analizator spalin lub do zakaldu zajmuajcego sie tlumikami.Sonda w tym silniku znajduje sie przed katem wiec po jego usunieciu nie powinno byc problemow.

: śr mar 09, 2005 18:50
autor: kesier
sprawdz jeszcze oslone kat czesto na nich padaja spawy i moze ona Ci brzeczy,

: śr mar 09, 2005 19:32
autor: mozik1
miałem to samo. mój wypalił się w środku. wywaliłem kata i problem znikł.

: czw mar 10, 2005 13:23
autor: igor002
a jak wywaliłeś kata to jak z pracą silnika spalaniem? przwglądami i innymi z tym wiazanymi?

: czw mar 10, 2005 18:03
autor: GUCCIO
igor002 pisze:a jak wywaliłeś kata to jak z pracą silnika spalaniem? przwglądami i innymi z tym wiazanymi?
No własnie tez jestem tego ciekaw, czy warto wywalic kata??

: pt kwie 15, 2005 08:21
autor: Padre80
mozik1 pisze:miałem to samo. mój wypalił się w środku. wywaliłem kata i problem znikł.
Dołączam sie do pytania co ze spalaniem oraz z przegladami po wyrzyceniu kata
pzdr

: pt kwie 15, 2005 08:22
autor: Padre80
mozik1 pisze:miałem to samo. mój wypalił się w środku. wywaliłem kata i problem znikł.
Dołączam sie do pytania co ze spalaniem oraz z przegladami po wyrzyceniu kata
pzdr

: pt kwie 15, 2005 09:56
autor: B_O_N_K
Witam.
Brat w Golfie II 1.6 (na gaźniku) usunął katalizator i wstawił strumiennicę. Bardzo chwali to rozwiązanie i nie miał przez to żadnych problemów z pracą silnika.
U siebie w GTI zamierzam zrobić to samo :)
Pozdrawiam.

: pt kwie 15, 2005 14:26
autor: Pzwmichu
JA już wywaliłem kata jakies dwa lata temu i sobie chwalę. W miejsce kata wspawali mi mały tłumik-strumienice asmeta i auto zrobilo sie żywsze.
A co do metalicznego odgłosu to na 99 % wypalony katalizator. Ceramika która jest w jego środku obija się o blache jak grzechotka. :)

: pt kwie 15, 2005 14:38
autor: Groszek
Pzwmichu pisze:JA już wywaliłem kata jakies dwa lata temu i sobie chwalę. W miejsce kata wspawali mi mały tłumik-strumienice asmeta i auto zrobilo sie żywsze.
A co do metalicznego odgłosu to na 99 % wypalony katalizator. Ceramika która jest w jego środku obija się o blache jak grzechotka. :)

A ja na 99% daje że jak to się dzieje między 750-900obr/min będzie to osłona metalowa kata koszt przyspawania jej w zakładzie to ok. 20,-

: pt kwie 15, 2005 17:41
autor: B_O_N_K
Witam ponownie.
To że autko stało się "żywsze" po usunięciu katalizatora i wstawieniu strumiennicy to fakt. O wiele chętniej wkręca się na obroty. I nikt mnie nie przekona że nie odczuje się zmiany w osiągach...
Pozdrawiam.

: pt kwie 15, 2005 23:15
autor: Unicron
a jak ma się sprawa wywalenie katalizatora i strumienicy w TDI?? czy warto i czy wszytko będzie chodzić normalnie??

: pt kwie 15, 2005 23:41
autor: replay
tez myslalem nad wywaleniem KAT-a no ale zdania sa podzielone.. jedni uwazaja ze to nic nie da jesli chodzi o osiagi.. inni zas twierdza ze jest spora rożnica.. i bądź tu mądry i pisz wiersze :jezor: :helm: