Strona 1 z 1

Scina bieznik opony

: ndz mar 11, 2007 22:45
autor: Nygerzzz
Hej chlopaki!
Problem jest taki - zlapalem ostatnio gume w prawej tylnej oponie - przy okazji zakladania dojazdowki, zauwazylem, ze opone (195/50/15) scielo na szerokosci ok 3-4 cm na biezniku od wewnetrznej krawedzi. A scielo dosyc mocno, bo miejscami pojawily sie juz slady tej siateczki sznurowej pod guma. Opona tylna lewa nie wykazuje sladow takiego zuzycia, po zadnej ze stron. Sciecie jest rownomierne po calej wewnetrznej krawedzi, wiec nic nie wskazuje na amortyzatory.

Czy ktos z Was wie co moglo to spowodowac i jak to naprawic? Bylem w irlandzkim serwisie, ale tam nie bardzo wiedzieli co poradzic. Jutro bede musial jechac po nowe opony (btw. co wybrac - Pirelli czy Bridgestone'y? Modeli niestety nie znam...) i chcialbym zeby mi to naprawili.

Dzieki za wszelkie wskazowki, ew. z nazewnictwem fachowym po ang.
Naprawde pilnie potrzbuje waszej pomocy, bo pracuje tym autem i musze miec je zrobione jak najszybciej.

: ndz mar 11, 2007 22:50
autor: sHpAaKu
Sądzę że jeśli tylko wewnętrzna strona to może być zły kąt pochylenia zwrotnicy koła. W połączeniu np ze złym ciśnieniem mogło wpłynąć na takie zużycie. dla pewności zrób geometrie od początku do końca i wyjdzie co jest.

: ndz mar 11, 2007 22:50
autor: Grzesiekk1982
Witam.
Jeśli tak się stało z tylnym kołem, to coś może być wykrzywoine. Co do opon, to obie marki są bdb jakości :)
Pozdrawiam.

: ndz mar 11, 2007 23:44
autor: Nygerzzz
Ktos wie jak po ang. jest geometria? Bo nie jest to niestety ""geometry"":) Oni maja wlasna terminologie na cos takiego...

: ndz mar 11, 2007 23:50
autor: Grzesiekk1982
zaraz looknę, może coś znajdę...

: ndz mar 11, 2007 23:50
autor: Duber
ja bym pokazal opony i wiadomo a geometria chypa po angielsku to geometric bo techniczny inny...

: ndz mar 11, 2007 23:52
autor: Grzesiekk1982
sHpAaKu pisze:to może być zły kąt pochylenia zwrotnicy koła
ale to co kolega napisał dotyczy przedniego zawieszenia...

: ndz mar 11, 2007 23:59
autor: Ross
jakieś cuda sie wydarzyły w tylnym prawym zawieszeniu. Pewnie coś musi być wygięte, moze belka? Nieprawidłowe ciśnienie też moze miec wpływ ale wówczas zużycie nierównomierne było by raczej nieduże. Popatrz z tyłu na koło czy stoi prosto czy jest wychylone.

: pn mar 12, 2007 00:00
autor: vwarek
Nygerzzz pisze:Ktos wie jak po ang. jest geometria?
Wheel and steering geometry, tak spróbuj zagadać..

: pn mar 12, 2007 00:03
autor: Grzesiekk1982
Setting data: Four wheels:
Obrazek

: pn mar 12, 2007 09:16
autor: flgmnft
Ja mam tak samo w moim golfie. Z ta roznica ze "negatyw" mam na obu kolach. Bierznik jest poscinany na obu kolach po wewnetrznych stronach. W planie mam w tym tygodniu wymienic lozyska z tylu, moze to cos pomoze. A jak nie to zaprzyjazniony mechanik powiedzial mi ze mam tylna belke do prostowania. Nie wiem czy prostowac czy czasem nie kupic na szrocie kompletnej z mk2 (podobno to jest ot samo) za 200pln?

Pozdrawiam