Strona 1 z 1

Drażki kierownicze

: sob mar 10, 2007 14:41
autor: Mis
Dzisiaj zmienialem opony na letnie :hmm: i poprosilem pana aby sprawdzil jak sie maja drazki kierownicze i ich koncowki. Pan powiedzial ze lewu jest do wywalenia bo jest zjechany juz, prawy jest ok. koncowki mowi ze sa ok. Poprosilem go o to bo zauwazylem ze czasami jest lekko przekrzywiona kierownica w lewa strone.
Umowilem sie z moim mechaniekiem na poniedzialek, wtorek.


Moje pytanie jest takie czy do czsu wizyty u mechanika moge sobie jezdzic golfem
i czy wymienia sie odrazu oba drazki wraz z koncowkami, czy mozna tylko jeden i dac stare koncowki. I jak to w ogole jest z tym.

:pub:

: sob mar 10, 2007 14:51
autor: Grzesiekk1982
Moim zdaniem, jeśli wymieniasz drążek kierowniczy, to lepiej od razy wymienić końcówkę. Po pierwsze kosztuje kilkanaście do 23 zł. Po 2 tak, czy inaczej trzeba jechać na geometrię. Po 3 prędzej czy później końcówki się wywalą i za rok trzeba będzie i tak je wymieniać, płacąc 2 raz za geometrię i robociznę. Bez sensu. Na dzień dzisiejszy "oszczędzisz" 40 zł, a za rok je wydasz, dokłądając 100 za robociznę i geometrię.
Pozdrawiam.

: sob mar 10, 2007 16:44
autor: Mis
a wymieniac od razu dwa obydwa drazki? I czy do wymiany mozna jezdzic, albo czy od jezdzenia na takim drazku moze sie popsuc np maglownica? Laickie to pytania ... :blush:

: sob mar 10, 2007 16:57
autor: Grzesiekk1982
Mis pisze:a wymieniac od razu dwa obydwa drazki
jeśli drugi drążek jest OK, to wymień tylko ten uszkodzony. Co do końcówek, to najlepiej wymienić obie, prawą i lewą (bo tak, czy inaczej będziesz musial robić geometrię, a jeśli końcówki się wywalą za rok, to szkoda robić wszystko 2 raz). To loteria, jak jezdzisz po mieście to szybko się zużywaną.
Mis pisze:albo czy od jezdzenia na takim drazku moze sie popsuc np maglownica?
Nie powinno nic sę popsuć, ale może ciąć opony, czy gorzej się prowadzić. Jeśli skrzywiony drążek, to nie ma zachowanej geometrii. Dzięki za pkt
Pzdrawiam.

: sob mar 10, 2007 17:01
autor: Andrzej1963
Oczywiście możesz również wymienic oba drążki,będziesz miał już pewność ,że wymieniłes komplet,a jazda na tych co masz teraz (do czasu wymiany)- śmiało możesz jeżdzić,nic się nie stanie z maglownicą ,to nie tak strasznie delikatna rzecz. A z drugiej strony niesprawność drążków odkryłeś dopiero teraz,a jaka masz pewność,że nie jeżdziłeś tak już np. od 2-3 miesięcy?Tak,że o maglownicę się nie martw,jeżdzij,a w najbliższym czasie zużyte części powymieniaj.

: sob mar 10, 2007 23:01
autor: Mis
a jeszcze sie podpytam, jakie sa normalne ojawy zuzutych drazkow?

Wiem ze przy wyzszych predkosciach moze telepac kiera, moga stukac .... dobrze mowie?

: sob mar 10, 2007 23:04
autor: vwarek
Mis pisze:dobrze mowie?
Dobrze mówisz...
Większe luzy na kierownicy a w skrajnych przypadkach zżeranie gum..

: sob mar 10, 2007 23:36
autor: Grzesiekk1982
Mis pisze:a jeszcze sie podpytam, jakie sa normalne ojawy zuzutych drazkow?
Złap za drążek i niech ktoś porusza sprężyście kierownicą (żeby nie skręcały koła) w lewo-prawo-lewo itd z 5 razy. Jeśli jest tam luz na przegubie kulistym to będzie go czuć.
Pozdrawiam.

: ndz mar 25, 2007 15:57
autor: Mis
a jeszcze sie zapytam, bedac w sklepie gosc sie pyta jakie....

Obrazek

Obrazek


jakie musze kupic go mk2 z 84 r i 4 biegowej manualnej skrzyni?